Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 11:54
Medlem
Är du seriöst orolig?
Citera
Idag, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modelcitizen
Ska flyga med Ryan Air och ser att deras tillåtna mått på en kabinväska är 55x40x20cm.

Den kabinväska jag har har tillåtna mått för typ alla andra flygbolag, det vill säga 55x40x23.

Någon som vet hur noga Ryan Air följer sina egna regler? Vad är oddsen att jag klarar mig utan extra avgifter om jag chansar med den väska jag har?

Sist jag flög med dem hade de en stålkorg innan man bordade där jag fick trycka ner väskan i som bevis....
Så det är väl lite beroende på om de vill se den passar eller inte när du ska borda.
Citera
Idag, 12:01
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Tycker att det varierar mellan flygplatser, i Sverige är det generellt chill medans i typ Polen så är det milimetermåttet som kommer fram vid ombordstigning.
Citera
Idag, 14:41
Medlem
Citat:
Ska flyga med Ryan Air och ser att deras tillåtna mått på en kabinväska är 55x40x20cm.

Den kabinväska jag har har tillåtna mått för typ alla andra flygbolag, det vill säga 55x40x23.

Någon som vet hur noga Ryan Air följer sina egna regler? Vad är oddsen att jag klarar mig utan extra avgifter om jag chansar med den väska jag har?

"Kabinväska" hos Ryanair, är en väska du betalar extra för. Om du inte önskar göra det, så är det "handbagage" som gäller. Då är måtten 40x20x25, och ska få plats under stolen framför dig. Om
du betalat extra, så ska dina 3 cm inte vara något problem.
Citera
Idag, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Tycker att det varierar mellan flygplatser, i Sverige är det generellt chill medans i typ Polen så är det milimetermåttet som kommer fram vid ombordstigning.

Håller helt och hållet med om detta, även om jag inte minns ifall det var Polen dom var griniga.
Spanien också väldigt chill, de gånger jag flugit därifrån.

Jag flyger alltid med sportbag eller vad man ska kalla det, den går att trycka ner i stålkorgen med rätt mängd våld (har aldrig blivit kontrollerad dock).
Citera
Idag, 15:03
Medlem
Citat:

50/50 på den. Jag fick köpa nytt bagage när jag reste med Ryan lite mer frekvent. Numera reser jag aldrig med dem... Som någon säger finns det en stålkorg men det är upp till bolaget att acceptera om den går i eller inte. Jag har sett sådana med bags som utan att blinka anpassat sin storlek och fått ner den i korgen men som ändå inte fått den med för att det är väskans maxmått som "räknas". Det är ju inte så att du vinner om du bråkar och inte kommer med planet. Du får ingen ursäkt eller ersättning även om det visar sig att du har rätt. Pissbolag.
Citera
Idag, 15:29
Medlem
Jag flög SAS inrikes för några veckor sedan såg två Asiater i SAS Go som var för sig hade med dubbla ryggsäckar och två tvätt kassar proppade till max.

Ser varje gång någon som kommer med dubbla kabinväskor och stor ryggsäck. Ryan Air är väl dom enda som bryr sig.
Citera
Idag, 20:01
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:

Ryain Air kommer göra allt för att kräva dig på extra pengar. Följ deras reglemente eller var beredd att betala.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in