• 8
  • 9
2022-03-02, 19:35
Medlem
Trådens huvudperson är väl ett minne blott men missförhållanden i Norrtälje kommun ploppar upp.
Vem är de två kommunanställda som blivit avstängda pga jäv t.ex?
Citera
2023-03-24, 12:32
Medlem
Den sexköpande riksdagsledamoten enligt Fria tider: https://www.friatider.se/riksdagsman...r-efter-sexkop

Varför sekretess egentligen?
Citera
2023-03-24, 15:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Den sexköpande riksdagsledamoten enligt Fria tider: https://www.friatider.se/riksdagsman...r-efter-sexkop

Varför sekretess egentligen?

Korruption. Makthavare inom rättsväsendet skyddar andra makthavare eller t om personliga vänner, vilket inte kan uteslutas här. Sekretessregler missbrukas och får nya användningsområden
Citera
2023-03-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viksjotrazan
Nepotism, kriminalitet, pedofili, våldtäkter och rättsövergrepp 'goes with the territory' när nästan ingen i kommunen har en högre utbildning och inte ens grundläggande begrepp och lag och rätt.

Jag tänker se till att Kjell Jansson har sitt arbete kvar i högst 4 veckor till, helst 2. Åtgärder är vidtagna.

Vad hände egentligen med dina intentioner? Han avgick aldrig utan blev bara än mer stark och hamnade i riksdagen och nu är han misstänkt för sexköp.
Han är också av en händelse ledamot av näringsutskottet.
Hur kan en så korrupt politiker få sitta orörd?
Citera
2023-03-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigthumb
Vad hände egentligen med dina intentioner? Han avgick aldrig utan blev bara än mer stark och hamnade i riksdagen och nu är han misstänkt för sexköp.

Kolla på en debatt lite större delen av dom som sitter i riksdagen vill inte ha något drama det är obehag och undviker att diskutera saker speciellt med jobbiga politiker som den här och de sitter istället och mobilsurfar och undviker debatt . Ju mindre diskussioner ju lättare att vara kvar och tjäna pengar det gör som så att korrupta svin som har ett högre syfte att få igenom beslut som påverkar deras egna företag och släktingar i första hand. Det gör att just dom personerna kan ta ton över de andra som bara håller med för att få ut 75000 i månaden. Det är exakt likadant i kommunen. Ryggdunkar
Citera
2023-03-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viksjotrazan
http://www.norrtaljemoderat.se/candidate/id/27

1. Kjell Jansson
Om mig själv: Jag är 50 år och särbo med Elisabeth. Jag är pappa till en pojke på 9 år som heter Viktor. Vi bor på Blidö i vår villa. Jag är född och uppvuxen på Blidö i 5:e generationen. Jag har som fritidsintresse att vistas ute i vår underbara skärgård och att spela golf (hcp)15 samt självklart att vara med min särbo och Viktor.
Med en stark ekonomi i grunden vill jag utveckla Norrtälje kommun med stor framtidstro. Vår kommun skall ha en kompetent administration med effektiv och rättsäker handläggning av invånarnas ärenden. Kommunens service skall vara anpassad efter invånarnas behov. Exempelvis skall återvinningstationerna vara öppna alla dagar i veckan.
Politiska Intresseområden: Ekonomi, Skola Utveckling av näringslivet samt Tillväxtfrågor och skärgård.

En riktig fifflare den här kjelle. Undrar vad hans son viktor tänker. han borde ju vara runt 20 idag och kunna ta del av rätt mkt info/skvaller om farsan. kanske läser vigge flashback. kommer han att gå i farsans fotspår (torsk) eller blir det raka motsatsen? han kanske blir polis eller jurist.

Har inte norrtälje kommun varit i blåsväder tidigare med groteskt höjda arvoden etc??
Citera
2023-03-26, 12:46
Medlem
Att sätta sig i en situation där man kan bli utpressad är dåligt, och speciellt om man är riksdagspolitiker. Tänk om hon hade utpressat honom till att påverka politiken?
Citera
2023-03-27, 10:01
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigthumb

Toppen på isberget...
Citera
2023-03-28, 03:35
Medlem
Ganska Kul.

Kjell "gösta" Jansson med bostadsaddress Bruket...

Måste vara Farfar Gösta som ägde Bruket, en av Blidös gamla handelsbodar, dit man åkte för mat, bensin, han var dessutom Glasmästare, Byggvaror osv. och familjen ägde stora delar av Blidö på den tiden. Brorsan ägde varvet och körde läkarbåten... Annan bror ägde all skog och åkermark på södra Blidö...

Precis som de flesta små samhällen så blir det en familj som styr det mesta, och korruptionen låter inte vänta på sig. Jag minns att det var någon som fått sin båt skadad på varvet och tror att han stämde, men det tog inte lång tid innan han fick sälja sitt sommarhus för att han blev svartlistad överallt. Fick inte handla mat o Bensin, alla hantverkare mm vägrade att arbeta med honom osv.

Till och med Konkurrerande mathandlaren svartlistade honom för att han antagligen var livrädd for Familjen Jansson.
Citera
2023-05-23, 13:25
Medlem
Torsken är tillbaka i ordinarie tjänst.
https://www.expressen.se/nyheter/kje...baka-i-tjanst/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lbaka-i-tjanst
Citera
2023-05-23, 18:35
Medlem
Efter sex veckors sjukskrivning återträdde Kjell Jansson i måndags bara dagar efter att förundersökningen om misstänkt sexköp lagts ner. Någon som vet vliken sjukdom han led av?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lbaka-i-tjanst
Citera
2023-06-27, 11:17
Medlem
Igår den 26 juni talade Kjell Jansson(M) på Norrtäljes kommunfullmäktige. Han nämnde inte med ett ord att Moderaterna på riksnivå numera anser honom olämplig att inneha viktiga politiska poster.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in