• 4
  • 5
2013-08-05, 12:57
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ngon som vet bra uthyrningstlle fr lngre tid, cirka en vecka minst, fr scooters? Med bra menar jag sjyssta scootrar och inte ngra hustlers. Det r inte lagligt att kra MC med bara vanligt b krkort va? Trafiken : kaos?

Glmde nstan det viktigaste... Kan man kpa snus i Cebu? Inhemskt som importerat?? Eller ngon annanstans? Hur mycket fr man ta med p flyget om ngon vet?
Snus fanns tminstone frut bde vid Robinson (Osmena Circle) och Ayala. Hittade dock bara amerikanska Timberwolf (helt ok smak men svrt att gra prillor av). 250 gram kan du ta in genom tullen.
Kan inte hjlpa dig med uthyrningsstlle men jag hyrde p Malapascua utan nn som helst koll (har inte krkort). ker du fast kan det dock bli "dyrt". Det kan det nd om polisen bestmmer sig fr att fixa lite extra deg nr de ser en kano p mc (det finns lokala regler som kan tillmpas nr det gller mc:s standard och utrustning). Internationellt krkort rekommenderas starkt. Trafiken r kaos men kr man med huvudet ska det inte vara ngra jtteproblem..
Citera
2013-08-07, 05:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Snus fanns tminstone frut bde vid Robinson (Osmena Circle) och Ayala. Hittade dock bara amerikanska Timberwolf (helt ok smak men svrt att gra prillor av). 250 gram kan du ta in genom tullen.
Kan inte hjlpa dig med uthyrningsstlle men jag hyrde p Malapascua utan nn som helst koll (har inte krkort). ker du fast kan det dock bli "dyrt". Det kan det nd om polisen bestmmer sig fr att fixa lite extra deg nr de ser en kano p mc (det finns lokala regler som kan tillmpas nr det gller mc:s standard och utrustning). Internationellt krkort rekommenderas starkt. Trafiken r kaos men kr man med huvudet ska det inte vara ngra jtteproblem..
TACK! Kommer kolla upp dessa stllen direkt.
Citera
2014-07-23, 14:22
Medlem
submariners avatar
Hej,

Kommer mellanlanda i Cebu p vg till Siargao i februari, 2015 och funderar p om stan & omgivningen r vrd ngon/ngra dagar - vad kan jag frvnta mig, vad br jag hoppa ver och vad ska jag isf. inte missa?
Citera
2014-07-24, 05:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Kommer mellanlanda i Cebu p vg till Siargao i februari, 2015 och funderar p om stan & omgivningen r vrd ngon/ngra dagar - vad kan jag frvnta mig, vad br jag hoppa ver och vad ska jag isf. inte missa?

Bero p intresse, men finns mycket runt omgivningen som Moalboal r populrt stlle fr dykning o sina valhajar....
Citera
2024-05-21, 19:39
Medlem
Longfingrets avatar
Vet inte om jag r fel ute ,men mnga Kallar Cebu City fr Cebu, ven om vissa sger dom Landar i Cebu, vilket ordagrant ven dr r lite fel fr man landar ju i/p Mactan
Jag sjlv vill benmna Cebu fr i "princip" hel eller del av n,besserwisser kanske men rtta mig grna
ven om jag frstr vad ni menar s provar jag vara lite udda
Citera
2024-05-21, 20:52
Medlem
DjStefs avatar
Arlanda ligger i Sigtuna kommun men knns vl som man landat i Stockholm..
Vad r problemet med att landa i Lapu -Lapu Mactan nr man sger Cebu...
vad r det som str dig ?
Citera
2024-11-03, 12:01
Medlem
Hur r Cebu (och sdra Filippinerna) religionsmssigt? Mycket muslimer?
Enligt en arbetskollega som har hyffsat bra koll har det tagits ver av muslimer sedan inbrdeskriget p 70-talet.
Citera
2024-11-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Enligt en arbetskollega som har hyffsat bra koll har det tagits ver av muslimer sedan inbrdeskriget p 70-talet.
Cebu r centrala Filippinerna och det finns inte mnga muslimer dr
Citera
2024-11-23, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90

Hmm vem den kollegan nu r s hade jag slutat lyssna p honom. Mycket snack, lite verkstad p honom.
Visayas har definitivt inte tagits ver av muslimer.

Valda delar av vstra-sdra Mindanao r mer muslimskt, men ven dr r det fortfarande Filippinerna och inte Afghanistan. Sedan r det vl inte s att nn besker arna som grnsar till Malaysiska Sabah. Khadaffi betalde fr att gra dem extrema en gpng i tiden, nu r det muslimska brdraskapet som frsker.
Senast redigerad av SeanExile 2024-11-23 kl. 02:02.
Citera
  • 4
  • 5
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1852490

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här