2012-04-26, 22:27
Medlem
Jag är insatt på följande medicin: Voxra 300mg, theralen 1mg per/dygn, lamotrigrin 100mg & lergigan (dosering okänd) även äter jag då antabus. På lördag fyller mitt yngsta syskon 18år vilket jag vill fira med att sippra på lite vin "tills dem går ut för då är det ALL-IN för min och min polares del", jag har vid ett tidigare tillfälle undviket antabus med några dagars mellanrum & det gick ju jätte bra när jag sedan hade en karatefylla (om det finns biverkningar dagen efter så hade jag verkligen de men antar att det var vanlig panikångest / bakfylle ångest, iaf och så ville jag dö!)

Jag tog en antabus tablett i morse dvs (torsdag, 8:30) & hade tänkt mig att starta lördagens alkoholintag vid 22tiden. Vad tror ni om detta? & snälla för fan predika inte om att jag inte borde och vise versa, jag tänker dricka och är enbart intresserad av era råd som leder till ett lyckligt slut!
Citera
2012-04-26, 22:48
Medlem
MadDog76s avatar
hur mkt antabus tar du ??

Har en känsla av att du inte kommer komma ifrån illamåendet iom att det är så tätt in på..
Citera
2012-04-26, 22:51
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Att dricka på Antabus kan vara förenat med total livsfara, riskera inte ditt liv pga. av en fylla...
Citera
2012-04-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
hur mkt antabus tar du ??

Har en känsla av att du inte kommer komma ifrån illamåendet iom att det är så tätt in på..

Gissar på 400mg, får min medicin utdelad så vet inte till hundra procent. Men jag läste nånstans att theralen och lergigan har en förmåga att slå ut antabus;en, kan detta stämma?
Citera
2012-04-26, 23:19
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruuukt
Gissar på 400mg, får min medicin utdelad så vet inte till hundra procent. Men jag läste nånstans att theralen och lergigan har en förmåga att slå ut antabus;en, kan detta stämma?

På 400mg så kommer du inte ha möjligheten att dricka utan att må illa ...

Jag är även väldigt skeptiskt till att theralen & legrigan skulle "slå" ut antabusen...
Citera
2012-05-05, 01:30
Medlem
sjpatriks avatar
Jag dricker vin med 400mg antabus i kroppen. Hur är detta möjligt? Har inte känt av någon bieffekt överhuvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in