Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-06, 03:13
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
I morgon ska jag ut på gös-äventyr, aldrig fått någon gös tidigare så är sjukt taggad, visst borde det funka med räka som agn!? har inte tillgång till löja eller annan betesfisk.

Tror det handlar mindre om bete och mer om ställe och presentering. Gösen gillar värme och är nat-(kvälls)aktiva så hitta en södervik eller liknande där temperaturer är lite högre. Hittar ni inte något sådant ställe, beroende på hur sjön ser ut, så försök lägga er mellan en naturlig ingång mellan djupvatten och en södervik.

Men som vanligt så är nyckelordet alltid betesfisk. Finns det betesfisk finns det stor fisk.
Citera
2012-05-06, 09:32
Medlem
Bloodbounds avatar
Räka funkar säkert, brukar funka på abborre också och är riktigt bra på lake och put & take-fisk. Så bra förutsättningar för bonusfångst också.
Annars rekommenderar jag mask eller mört eller löja till bottenmete. Jag kör mest med enkelkrok vid bottenmete. Jigg och vobbler är också något som borde testas, kan vara kul att fiska lite aktivt om man metat i några timmar utan ett napp. Ta hem draget oregelbundet och fiska draget aktivt hela vägen in till land, många rovfiskar förföljer sitt byte och hugger i sista stund. Lycka till!
Citera
2012-05-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Tror det handlar mindre om bete och mer om ställe och presentering. Gösen gillar värme och är nat-(kvälls)aktiva så hitta en södervik eller liknande där temperaturer är lite högre. Hittar ni inte något sådant ställe, beroende på hur sjön ser ut, så försök lägga er mellan en naturlig ingång mellan djupvatten och en södervik.

Men som vanligt så är nyckelordet alltid betesfisk. Finns det betesfisk finns det stor fisk.

Det finns betesfisk på platsen, fått både björkna och ål i veckan där, har även hört att det har fiskats upp gös på platsen, när jag var där senast igår vart det något större som jagade där, vet dock inte om det var gädda, abborre eller gös, det var dock på dagen.
Citera
2012-05-06, 17:15
Medlem
groils avatar
Tänk även på att gösar har riktigt beniga käftar, så sylvassa krokar är ett måste.
Citera
2012-05-06, 22:21
Medlem
Är det någon som vet hur det är med fiskeförbudet vid Untra kraftverk? Tänkte om byns fiskepolis har sina egna regler, skulle vilja ha bevis på att det verkligen är förbjudet.

Mvh Flott~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in