2012-05-01, 11:04
Medlem
Kan man få en sammanfattning?
Hur hände olyckan, vilka bilar vad är grejen med Jenny mm.
Citera
2012-05-01, 11:07
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwantz
...ok, tack det förklarar delvis varför denna tråd ligger överst på "Heta Ämnen" i nu läget här på FB. Men varför sådan fokus på Jenny i dyngpressen?

Hennes mamma gick med på att foto på henne publicerades, utan det medgivandet hade det nog inte blivit någon artikel. Det blir alltid en större nyhet när det finns namn, bild och en mänsklig touch.

Som exempel låg ju Ranelids krock, där ingen alls verkar ha skadats, som topp nyhet. Kändis > okändis som bekant. Så brukar det ju vara här på FB med men inte denna gång. Hade H*nna W*derstedt befunnit sig i Ranelids bil och stapplat ut halvnaken samtidigt som Ranelid haft byxorna halvt nere.. ja då hade Ranelids krock garanterat toppat här på FB med..
Citera
2012-05-01, 11:26
Medlem
Någon som vet vad som hänt?
hur mår dom två tjejerna och som ligger kvar på sjukhuset? Hur pass skadad är dom?
Har M**kus varit inne på förhör?
Har han tagit bort fb eller bara blockerat användare som ej är vänn med honom?

Uppdatera oss någon som vet.
Citera
2012-05-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Det är ju lite samma symptom, här har man upptäckt att en fartkamera inte fungerar om man kör 300km/h. På något vis blir det då smart att köra 300km/h förbi fartkameran medan det är LOL FAIL att köra 130km/h förbi densamma. För då får man ju böter.

Många unga motorburna tänker på samma sätt, det handlar om att lura och komma undan. Inte alls om vad som är respektfullt och säkert. Med tanke på det förstår man ju också varför tävlingsbanorna inte lockar, där finns nämligen regler och medaktörer som också tävlar. Alltså är det inte kul, för där kan systemet inte luras och medtrafikanterna inte hånas.

Helt fel Magnus.
Om du läser hela artikeln så står det tydligt att det rör motorcykel.
En fartkamera fungerar inte på motorcyklar om du tänker till lite.
Detta pga 2 anledningar.
1. Inget reg nummer framtill.
2. Hjälm på föraren så går inte att identifiera föraren.
Citera
2012-05-01, 11:42
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortis
Helt fel Magnus.
Om du läser hela artikeln så står det tydligt att det rör motorcykel.
En fartkamera fungerar inte på motorcyklar om du tänker till lite.
Detta pga 2 anledningar.
1. Inget reg nummer framtill.
2. Hjälm på föraren så går inte att identifiera föraren.

Poängen kvarstår ju, föraren tycker att han lurar systemet. Saken här är väl att det är en tunnel där det inte finns ngn 'manuell' polis som kan ingripa. Utan ett system med en fast fartkamera (strax efter tunneln gissar jag utan att ha läst artikeln eller besökt platsen).
Ergo, föraren tycker att han är smart som lurar systemet.
(Har tidigare gjorts tester där det visat sig att vid riktigt hög hastighet så kan inte en fartkamera läsa av nummerplåten på en bil.)
Citera
2012-05-01, 11:43
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Jag har inte läst nåt om hur långt bilarna förflyttades efter olyckan, någon som vet det? Har endast sett bilderna som någon ritat pilar på.

Volvon är troligen tyngre än Subarun och den stod i princip still. Subarun fortsätter efter krocken snett framåt/åt höger en bit in i sly samtidigt som Volvon verkar flyttats en bra bit.

Med anledning av det är min gissning att det gick i 80 km/h, minst, vid krockögonblicket.
Citera
2012-05-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Jag har inte läst nåt om hur långt bilarna förflyttades efter olyckan, någon som vet det? Har endast sett bilderna som någon ritat pilar på.

Volvon är troligen tyngre än Subarun och den stod i princip still. Subarun fortsätter efter krocken snett framåt/åt höger en bit in i sly samtidigt som Volvon verkar flyttats en bra bit.

Med anledning av det är min gissning att det gick i 80 km/h, minst, vid krockögonblicket.

Volven hade flyttats 30-40 meter och Subban hade fortsatt efter smällen och åkt in i skogen.
En annan sak: Enligt rykten från flera håll som var med på rakan, så var det första M*arkus hade sagt till dom som varit på rakan: "Vad ni än säger, säg att jag körde 70 km/h"
Just sayin'
Citera
2012-05-01, 11:58
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiow
Volven hade flyttats 30-40 meter och Subban hade fortsatt efter smällen och åkt in i skogen.
En annan sak: Enligt rykten från flera håll som var med på rakan, så var det första M*arkus hade sagt till dom som varit på rakan: "Vad ni än säger, säg att jag körde 70 km/h"
Just sayin'

ok. Att flytta en i princip stillastående Volvo 940 30-40 meter tyder på att det gick brutalt fort vid krocken.
Faktum att Subarun fortsatte en bit framåt kan också vara svaret på varför de bältade personerna i Subarun klarade sig såpass bra trots den höga hastigheten. De utsattes helt enkelt inte för samma krockvåld som stackarna i Volvon.
Vore intressant om man kunde simulera fram en trolig hastighet.
Citera
2012-05-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Idiotjäveln Markus låg helt säkert i 200 km/h men med det sagt så betyder det inte att kontakten mellan bilarna var i den hastigheten utan att han hann få ner hastigheten en bra bit, dock med tragisk dödlig utgång!

Killen bör ruttna bort i fängelset och även där dagligen bli tvångsvåldtagen i sitt lilla äckliga skithål

Jag kan lova dig att om han hade legat i 200km/h så hade ingen klivit ur bilarna,däremot urplockade i delar och med spade.
Citera
2012-05-01, 12:31
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Vore intressant om man kunde simulera fram en trolig hastighet.

Många faktorer att ta hänsyn till men visst kan man göra det, iaf komma hyfsat nära. Har t.ex gjorts beräkningar av försäkringsbolag vid singeolyckor. Där försäkringsbolaget visat att avkörningen skett i en högre hastighet än vad föraren uppgett.
Bilen har hamnat på en åker, eller en skog brevid vägen. Föraren säger att 'det gick i 90, isfläck, jag åkte av hit med försäkringspengarna'. Försäkringsbolaget har då sagt 'nä, nä, nä, här gick det i 130, minst'. Och så har de lagt fram sina bevis. Och vunnit.

Matematiken är inte för vilken högstadieelev som helst när det gäller anslagsenergi, vinklar m.m.

https://docs.google.com/viewer?a=v&q...oPPef_b2UduUew
Citera
2012-05-01, 12:31
Medlem
Citat:

.

En 940 väger 1450 kg suban väger 1440-1530
Citera
2012-05-01, 12:32
Medlem
Senators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi
Jag kan lova dig att om han hade legat i 200km/h så hade ingen klivit ur bilarna,däremot urplockade i delar och med spade.

Nähäpp? Och varför skulle ingen klivit ut bilarna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in