Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-02, 01:06
Medlem
Togaxmeds avatar
Jag anser att detta ämne hör hemma under aktuella brott och kriminalfall.

Jag citerar från Daddys blogg:

Citat:
Donia Hassan blev 15 år. Hon dog häromnatten efter att ha insjuknat i körtelfeber. En virusinfektion som kan göra en rejält sjuk, men som normalt inte är dödlig. Donia som var kidnappad från sin familj av den svenska staten och placerad mot sin och familjens vilja i ett fosterhem fick ingen vård. Hon nekades både internet och mobiltelefon, och kunde därför inte larma själv. Hon nekades även besök av sin familj.

Fostermamman ansåg att Donia och hennes syster "luktade illa" och ställde fönstren i hennes rum på vid gavel för att vädra ut. Enligt uppgift sade hon sig inte ens märkt att flickan var svårt sjuk. Hon trodde hon "tjurade".

Men Socialtjänsten i Simrishamn visste hur svårt sjuk flickan var men valde att inte berätta och förhala besök från hennes familj så länge att när Donias syster, som inte visste hur illa det var, väl fick godkänt var det redan försent.

De anhöriga fick beskedet via telefonen av socialtjänsten som sa ”er dotter är död”. Ingen information hade föregåtts om att flickan var allvarligt sjuk, ingen kontakt med familjen för att ge dem en chans att träffa dottern. Simrishamns Kommun var tillsynsansvariga för flickan.

Donia lämnades ensam i tio timmar i sitt tillstånd. Någon gång under dessa tio timmar dog hon.

Ensam.

Mina tankar går i dessa dagar till Donias familj och framförallt hennes mamma som i åratal kämpade för att rädda sitt barn från socialtjänstens klor. Det gick inte.

Inte en enda svensk tidning har skrivit eller visat intresse för det här fallet, som i mitt tycke borde väcka misstankar om grovt vållande till annans död. Varför ställs inte socialnämnden till svars i media? Är fostermamman häktad? Och vem bär det yttersta ansvaret för att ännu ett barn har dött i onödan?

Det är frågorna jag vill ha svar på i den här tråden.
Citera
2012-05-02, 01:37
Medlem
Jag har också letat i media, men tvärtyst är det. Är det så att intresset inte finns eller ska det mörkas?
Senast redigerad av Nomduguerre 2012-05-02 kl. 02:00.
Citera
2012-05-02, 01:46
Medlem
https://www.facebook.com/events/228006887299656/

http://socialaktion.nu/fallet-donia-...lig-utredning/
Senast redigerad av tabxtra- 2012-05-02 kl. 01:58. Anledning: tillägg
Citera
2012-05-02, 02:15
Medlem
revodnebs avatar
Det känns rent spontant som att det ligger en hund begraven här... Körtelfeber är allvarligt, men de flesta klarar det utan problem.

Rent spontant:
Varför ska en så ung människa dö? Söt tjej dessutom - finns det en gud?
Citera
2012-05-02, 02:21
Medlem
Togaxmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
finns det en gud?

Till och med han är nog maktlös mot socialtjänsten i Sverige.
Citera
2012-05-02, 02:26
Medlem
Miiiiias avatar
Socialtjänsten visste alltså om att flickan var sjuk, men fostermamman visste det inte?

Jag hoppas fostermammans egna barn tas ifrån henne om de inte är myndiga, för de där "föräldrarna" ska fan inte ha barn. Eller djur. Eller krukväxter.
Citera
2012-05-02, 02:33
Medlem
Togaxmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Socialtjänsten visste alltså om att flickan var sjuk, men fostermamman visste det inte?

Jag hoppas fostermammans egna barn tas ifrån henne om de inte är myndiga, för de där "föräldrarna" ska fan inte ha barn. Eller djur. Eller krukväxter.

Är helt enig, men ofta behandlas dom egna barnen bättre i fosterhemmen. Lite sanning ligger det i askungesagan.

Det formella föräldraansvaret låg dessutom hos kommunen. Det var dom som sa till mamman att hon inte dög som förälder och därför skulle "ta hand om hennes barn". Barnen omhändertogs frivilligt under en period då mamman låg på sjukhus. När hon kom hem lämnade socialen inte tillbaks barnen. Mamman flydde dom svenska sociala myndigheterna ner till Spanien, men lyckades bara få med sig den ena systern. Donia blev kvar i statens ömma vård.

Om Donia hade fått stanna hos sin mamma och syster så hade hon levt idag. Det törs jag sätta löningen på.
Citera
2012-05-02, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det känns rent spontant som att det ligger en hund begraven här... Körtelfeber är allvarligt, men de flesta klarar det utan problem.

Ang. körtelfeber; väldigt lurig åkomma som är farlig både direkt och indirekt. Det är säkert så att de flesta som drabbas klarar sig bra. Men har ett par fall i min närhet som gått väldigt illa. Varav det ena är en släkting som fick detta vid 16 års ålder och höll på att avlida, bla pga av hög feber. Risk för följdinfektioner finns också, nämnda släkting har hjärtproblem som en följd av sjukdomen. Den andra fick långvariga besvär, ev. bestående men på lever lr njurar,( minns ej exakt.)
"Alla" vet väl hur viktigt det är att komma under läkarvård med sådana besvär, särskilt som förälder. Väldigt konstig den här historien..
Citera
2012-05-02, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Togaxmed
Jag anser att detta ämne hör hemma under aktuella brott och kriminalfall.

Jag citerar från Daddys blogg:

Inte en enda svensk tidning har skrivit eller visat intresse för det här fallet, som i mitt tycke borde väcka misstankar om grovt vållande till annans död. Varför ställs inte socialnämnden till svars i media? Är fostermamman häktad? Och vem bär det yttersta ansvaret för att ännu ett barn har dött i onödan?

Det är frågorna jag vill ha svar på i den här tråden.
Och det kallas att allt är för barnets intresse!
Jag själv har förskräckligt erfarenhet hur socialen och myndigheterna agerade mot mitt barn, hur allt tystades ner och jag är inte överraskat!
Citera
2012-05-02, 05:12
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Visst kan jag tänka mig att Socialtjänsten inte sköter sitt jobb ordentligt, litegrann som sjukvården när det gäller att bli tagen på allvar.

Men folk verkar bete sig som om dom hade kidnappat flickan. Det finns väl alltid en anledning till att barn blir omhändertagna?
Citera
2012-05-02, 05:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Visst kan jag tänka mig att Socialtjänsten inte sköter sitt jobb ordentligt, litegrann som sjukvården när det gäller att bli tagen på allvar.

Men folk verkar bete sig som om dom hade kidnappat flickan. Det finns väl alltid en anledning till att barn blir omhändertagna?

Nej, inte alltid. Men socialen kan tillverka anledningar till att ta barnen från föräldrar.

Går många sådana sköna historier, om folk som i tron soc ska hjälpa dem, men i stället stjälper dem. De kan alltid hitta en ursäkt, om saker som inte är bra i ett hem. Men visst finns också de som har blivit hjälpt.

Kanske ett uppslag för Uppdrag granskning??
Citera
2012-05-02, 05:40
Medlem
Togaxmeds avatar
Mamman skriver på Facebook:

Citat:
Man sa till mej att de inte svara på frågor hur hon dog eller när för det ska komma i protokoll. Fick inte veta om en polisanmälan gjorts ordentligt. Uppmanades bara packa ut sakerna.

Donia har nu tjänat ut som gödkalv åt barnrövarmaffian. Nästa gång kan det bli ditt barn dom tar. Såvida barnet inte verkligen behöver hjälp förstås, då kan du glömma det. Barnrövarmaffian vill bara ha välartade och fogliga ungar, inga som är för besvärliga. Dom får polisen och kriminalvården ta hand om.

Jag har själv insyn i branschen så jag vet hur det går till. Soc plockar ut lämpliga kandidater till familje, foster och behandlingshemmen, som därefter kan välja vilka dom vill ta för upp till 5000 kronor per dygn.

Det är en hungrig bransch som omsätter 12 miljarder om året och som hela tiden måste matas med nytt blod. Allmänheten och media stoppas från insyn med hjälp av rigida sekretesslagar. Lagar som sägs skall vara till för den enskilde, men som i själva verket syftar till att skydda maffian. Branschen är också en guldgruva för människor med osunt intresse för barn.

Det vi talar om är barntrafficking i organiserad statlig regi. Att barn dör som Donia är naturligtvis inget man eftersträvar eftersom det skapar onödigt intresse för verksamheten, men tro inte att man för ett ögonblick sörjer barnet. Det enda bekymret för dom ansvariga är hotet mot den mycket lönsamma verksamhet dom bedriver. Offentlighet skyr man som pesten och människor som Donias mor, som är besvärliga och bråkiga straffas obönhörligt. Gärna genom deras barnm ty dessa människorna saknar helt empati och medkänsla med barn. Dom är bara handelsvaror.

Det börjar med skilsmässorna som den statsfeministiska ledningen och den kulturella mediaeliten i Sverige livligt marknadsför som något positivt. Särskilt för kvinnan. Sedan träder föräldrabalken in som sedan sossarnas nya vårdnadslag infördes, belönar umgängessabotage och falska angivelser. Lagen är konfliktdrivande vilket alla remissinstanser utom ROKS och Rädda barnen varnade för. Att varningarna var berättigade visar sig klart i statistiken. Kilar slås in mellan föräldrar som hetsas att slita varandra i stycken i domstolarna utan en aning om att det är barnen som staten vill åt. Och när man lyckats splittra föräldrarna och oftast fått bort pappan som är barnens mest naturliga beskyddare, så går det ju så mycket lättare.

I USA har människor som försvarat kärnfamiljen och hotat att avslöja denna maffia mördats. Senator Nancy Schaeffer i Georgia till exempel, som officiellt sades ha dödats av sin man i ett utökat självmord 2010. Men hur många självmördare skjuter sig själva i bröstet? Polisen lade snabbt ner fallet.

Lyssna på henne. Man hotar inte en sådan här miljardindustri ostraffat.
http://www.youtube.com/watch?v=Ry5eSKyZ98g

Statistik från USA visar att sex gånger så många barn placerade i fosterhem dör jämfört med i kärnfamiljer. Riskerna för barnen att drabbas av våld och övergrepp ökar också betydligt efter ett omhändertagande.

I takt med att antal offer för maffian ökar för varje år, ökar också medvetenheten och vreden över vad som görs mot våra barn bakom fina fasader och klyschor om barnperspektiv. Men dom ansvariga gömmer sig bakom lagar som dom själva helt utan risk kan bryta mot när som helst. Dom har ju immunitet. Den enskilde medborgaren är chanslös mot maffian. Systemet är helt enkelt ordnat på det viset.

Sossarna, som själva utgör en stor del av denna maffia, gjorde det bekvämare för brottsliongarna då dom avskaffade tjänstemannaansvaret på 80 talet, och därmed i princip införde allmän amnesti för sina tjänstemän att bryta mot lagar och mänskliga rättigheter. Sedan dess har lagarna kommit på rad. Könsdiskriminerande och grundlagsstridiga lagar om kvinnofrid och vårdnad bl a. Man har hetsat och hetsat mot män och fäder, framförallt med hjälp av pedofilspöket. Resultatet ser vi nu i en socialtjänst som löper fullständigt amok. Förblindade av makt och fullproppade med ideologisk och politisk bullshit genom genuscertifierade högskoleprogram och extremistiska och hatiska föreläsare från statligt stödda kvinnojourer, som idag inte ser det som sin främsta uppgift att hjälpa kvinnor, utan sprida mans och pappahatisk propaganda. Allt för att hetsa könen mot varandra ocn splittra familjerna än mer, och på det viset lättare kunna stjäla deras barn och därmed råna dem på alla deras besparingar och deras livsglädje i processen. Denna strategi har man lyckats extremt bra med. I Sverige är vi inte vana att misstro staten. Än mindre protestera emot den. Vi lever i en tro att staten är god och vill alla väl.

Könskriget som bara blir värre och värre är en önskvärd utveckling för maffian. Om män och kvinnor inte längre står enade i försvar för barnen, ja då blir det ju mycket lättare att stjäla och indoktrinera dom. Det är därför både sossar, borgare och politisk korrekt mediaelit i kör skriker extremist och kvinnohatare så fort någon dristar sig att kritisera den svenska jämställdhetsmodellen.

Jämställdhet som den är definierad av feminister är för övrigt också en enorm kassako för maffian. Staten öser villigt ut hundratals miljoner till alla projekt som går ut på att främja statsfeminismens syn på jämställdhet, dvs gynna ena könet på bekostnad av det andra och därmed öka könsmotsättningarna. Fast det är förstås inte så det presenteras för massorna. Nä i vanlig ordning framställs feminismen som det naturliga och goda, och därmed dess kritiker som onda och farliga. Men fler och fler vanliga människor börjar nu se igenom den lögnen.

Jag tycker ibland att det är konstigt att inte ännu fler ser sanningen och sambanden. Men det är på väg. Den dagen maffians brott mot mänskligheten och våra barn går upp för svenska folket på allvar så kommer dom väl likt nazisterna få åka och gömma sig i Sydamerika.

Jag hoppas vi hinner fånga några av dom och hålla en direktsänd tribunal innan dess. Jag hoppas också att dom får dingla likt sina historiska föregångare. Ondare pack än strategerna bakom denna verksamhet tror jag man får leta förgäves efter. Och det värsta av alltihop är att dom påstår sig värna om barnen. Alltmedan dom försöker att rikta hat och misstankar mot dom som verkligen försöker kämpa för dem.

Det är rent diaboliskt smart uttänkt alltihop.
Senast redigerad av Togaxmed 2012-05-02 kl. 06:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in