2012-05-02, 13:11
Medlem
Hej.

Har inga aktiva finnar längre, men i hela ansiktet har jag acneärr, och de tycks fan inte gå bort. Trodde jag skulle slippa allt med hjälp av roaccutan, men ärren är sjukt seg på att försvinna.

Om jag producerar ny hud så bleknar ju ärren bort. Så vad bör jag använda för att få ersätta döda hudceller mot nya?

Citronjuice använder jag, kokosfett började jag med idag.
Citera
2012-05-02, 13:15
Medlem
tror inte det går att få bort.

laser ska hjälpa..
Citera
2012-05-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
tror inte det går att få bort.

laser ska hjälpa..

Jajjamen, laser ska hjälpa. laser kostar pengar också, vilket inte jag har =/.
Citera
2012-05-02, 13:31
Medlem
5137s avatar
Kemisk peeling skulle jag säga funkar bäst. Eller en slipning.
Citera
2012-05-02, 13:34
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofikungen
Hej.

Har inga aktiva finnar längre, men i hela ansiktet har jag acneärr, och de tycks fan inte gå bort. Trodde jag skulle slippa allt med hjälp av roaccutan, men ärren är sjukt seg på att försvinna.

Om jag producerar ny hud så bleknar ju ärren bort. Så vad bör jag använda för att få ersätta döda hudceller mot nya?

Ärren försvinner inte vare sig du använder kokosfett (var fick du det ifrån), vilket kan fö skapa nya finnar eftersom det täpper till porerna, eller citronjouice (var fick du det ifrån). Man kan slipa huden (gör nu för f*n inte det själv!!) eller laser. Det brukar bli bättre efter några år (många). Så tipset är att lär dig leva med det.
Citera
2012-05-02, 13:37
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Hej.

Hur längesedan var det du blev av med dina "aktiva" finnar?
Sola mkt nu under sommaren... det hjälper.
Jar har inte ett ända spår kvar av mina ärr
Citera
2012-05-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Ärren försvinner inte vare sig du använder kokosfett (var fick du det ifrån), vilket kan fö skapa nya finnar eftersom det täpper till porerna, eller citronjouice (var fick du det ifrån). Man kan slipa huden (gör nu för f*n inte det själv!!) eller laser. Det brukar bli bättre efter några år (många). Så tipset är att lär dig leva med det.

Citronjuice öppnar upp porerna, och skapar nya hudceller. Det bleker akneärr. Det blir en AHA-reaktion. Kokosfett är tydligen otroligt återfuktande, skyddar bra och har en massa andra goda egenskaper. Finnar är det ingen fara med, då jag producerar lite talg nu eftersom jag gått på en roaccutankur.

Citat:
Ursprungligen postat av Phal-o-Fuch
Hur längesedan var det du blev av med dina "aktiva" finnar?
Sola mkt nu under sommaren... det hjälper.
Jar har inte ett ända spår kvar av mina ärr

Det var nog, 3-4 månader sedan jag blev av med dem, visst blir det bättre med tiden men jag vill öka läkningsprocessen, vilket jag redan gör delvis men jag kan tänka mig att göra fler saker.
Citera
2012-05-03, 00:33
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Citronjuice öppnar upp porerna, och skapar nya hudceller. Det bleker akneärr. Det blir en AHA-reaktion. Kokosfett är tydligen otroligt återfuktande, skyddar bra och har en massa andra goda egenskaper. Finnar är det ingen fara med, då jag producerar lite talg nu eftersom jag gått på en roaccutankur.

Det var nog, 3-4 månader sedan jag blev av med dem, visst blir det bättre med tiden men jag vill öka läkningsprocessen, vilket jag redan gör delvis men jag kan tänka mig att göra fler saker.

finns nog inte så mkt mer du kan göra... ge det tid bara
Citera
2012-05-03, 12:00
Medlem
Vet inte om ngn redan tipsat om denna kräm. Men testa aberela, den kan du få utskriven av en läkare. Den har som uppgift att öka på celldelningen i huden. Vet att den används för att bota acne, men även t.ex. ta bort solfläckar eller rynkor. Även om den inte marknadsförs för detta ändamål.
Citera
2012-05-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vekk
Vet inte om ngn redan tipsat om denna kräm. Men testa aberela, den kan du få utskriven av en läkare. Den har som uppgift att öka på celldelningen i huden. Vet att den används för att bota acne, men även t.ex. ta bort solfläckar eller rynkor. Även om den inte marknadsförs för detta ändamål.

Tackar, börjar dock redan se skillnad nu när jag börjat med kokosfett + citronjuice, båda ska tydligen vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in