Enable the following trigger ports:
6901 TCP
6901 UDP
6891 TCP
1863 TCP
Enable the following public ports:
6901 TCP
6891 TCP
1863 TCP
UDP 6801, and 2001 to 2120
TCP mellan 7801 and 7825
kan du inte köra en socksserver (med applicerad säkerhet) i din burk och sedan rikta msn dit? om msn nu har stöd för det... vet inte
sedan confar du din router så socks servern fungerar som den ska.
Jag satt och mekkade med min 804 länge och försökte få MSN att fungera fullt ut men det gick inte! Tog kontakt med suppporten i Sverige vilka påstod att 804 ej har stöd för MSN's filöverföring. Nehe tänkte jag och brydde mig inte om det vidare men det fungerar så länge man skickar inom sitt interna nät iaf.
MSN initierar en ny kontakt från den som vill sända till mottagaren och NAT översättningen vet inte vad den skall göra och vart paketet skall skickas när paketet nåt mottagaren som i ditt fall har en D-Link 804.
Anledningen att man kan skicka meddelanden med MSN är för att du kontaktar en server och hållen den förbindelsen öppen hela tiden. När någon skickar ett meddelande till dig så finns det en anslutning etablerad så den hindras inte av brandväggen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!