• 2
  • 3
2012-05-03, 23:04
Medlem
Jag har också så, kille 19 år. Är jobbigt när det är svettigt men skaver gör det inte för mig. Jävligt jobbigt fenomen.
Citera
2012-05-03, 23:06
Medlem
Får själv skavsår när jag springer långpass. Lösningen blev ett par löpartights, typ dessa: http://www.loplabbet.se/store/klader...orts-herr.html

Finns i olika längd och går att ha som underkläder, jag har ett par korta som täcker ner till där det skaver men inte längre. Funkar skitbra!
Citera
2012-05-03, 23:32
Medlem
snyggturbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartenbrantzor
Har skiten jag med, infanterield & kockbralla är två utav namnen på detta kära barn..
Kommer efter en långpanna på jobbet, en löptur, en dag på stan etc etc.

Funktionsunderkläder som någon nämnde innan funkar för mig, gärna i kombination med en lite lättare & luftigare byxa, typ linnebrallor (som även dessa kan vara sjukt najsiga).
Vikten är irrelevant då jag varit nere i 65 och uppe och nosat på 80-strecket.. Jag har, som min kollega sa "Anja Pärson-lår", så skiten kvarstår oavsett vikt.. Bara att prova dig fram och se vilken lösning som passar dig bäst!

Peace!

Ja du förstår vad jag menar. Tycker bara att det är så trist att man alltid måste använda speciella kläder för att det ska gå bra liksom. Typ som funktionsunderkläder. Trist att man inte kan tycka att det är gött att gå naken som alla verka gilla så himla mycket. Men man får väl leva med det då Pratade med en familjemedlem som också hade samma problem tydligen. Han är en sticka han också. Så nej inte viktrelaterat precis som du säger. Förmodligen genetiskt då... Vet att när jag var liten satte min morsa på mig cykelbyxor under kläderna för att jag inte skulle få skav. kanske är något jag borde återuppta?

Citat:
Ursprungligen postat av de400
köp för stora baggyjeans så att du måste gå brett för att ej visa din röv.

Haha ska testa det!

Citat:
Ursprungligen postat av PeterParker84
Får själv skavsår när jag springer långpass. Lösningen blev ett par löpartights, typ dessa: http://www.loplabbet.se/store/klader...orts-herr.html

Finns i olika längd och går att ha som underkläder, jag har ett par korta som täcker ner till där det skaver men inte längre. Funkar skitbra!

jyst tack! Dock tycker jag att många löparkläder är rätt jysta rent generellt. Har ett par byxor som sitter bra och som inte skaver när jag springer. Men att ha det som underkläder har jag inte tänkt på. Ska jag absolut kolla på.
Citera
2012-05-03, 23:49
Medlem
freigangs avatar
Jag har samma problem, men har inte direkt reflekterat över det så mycket. Det jag däremot märker är att de perioder jag promenerar mycket så försvinner det eftersom att jag antar att huden vänjer sig/tjocknar lite.
Är jag inte van vid att gå och man går i solen och blir svettig kan det bli ett rent helvete snabbt. Jag tycker att det räcker med halvtajta uppdragna boxershorts för att det inte ska börja skava, har aldrig använt några sportbyxor eller så.

Edit: Att gå naken har aldrig varit något problem förresten, det gör jag i så fall bara hemma och då hinner det inte börja skava, du kanske blir svettig lätt?
Senast redigerad av freigang 2012-05-03 kl. 23:53.
Citera
2012-05-04, 08:00
Medlem
Väldigt vanligt bland tjejer och bland lösningarna finns kläder som täcker insidan av låren (tänk cykelbyxor, rätt kalsonger borde fungera för män) och glidmedel. Lite silikonbaserat glidmedel på det utsatta stället gör underverk. Är vad jag vet inte speciellt viktrelaterat utan väldigt vanligt bland normalviktiga personer. Kanske ovanligare bland de som är extremt smala.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in