2012-05-03, 16:05
Medlem
Elvensteeds avatar
De två senaste dagarna har jag vaknat med en mjuk svullnad ovanför båda ögonlocken, dvs mellan ögonlocket och ögonbrynet. I skrivande stund är det fem timmar sen jag gick upp idag och det är fortfarande svullet. Det ser inte särskilt fint ut.

Någon som vet vad det kan vara?
Citera
2012-05-03, 16:34
Medlem
Elementarts avatar
En gammal klasskompis sa att han brukade få så till o från. Vet inte varför, o kommer inte heller ihåg vad det kallades.
Citera
2012-05-03, 16:38
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Du har kanske åkt på en vagel.

Jaha läste lite noggrannare och det kommer bara över natten?
Citera
2012-05-03, 17:38
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Du har kanske åkt på en vagel.

Jaha läste lite noggrannare och det kommer bara över natten?
Detta skulle jag gissa på.

Har man otur så har man lätt för att få problem med talgkörtlarna under ögonbrynen, jag hade en period då det ofta blev så på mig.

Prova att använda rengörande kräm i ansiktet, och se om det blir bättre.
Har dålig koll på vad sådant kallas.
Citera
2012-05-03, 18:10
Medlem
Elvensteeds avatar
Det är inte en vagel. Svullnaden är exakt likadan över båda ögonen och sitter inte i själva ögonlocket utan ovanför ögonlocket.

Jag är mycket noga med min ansiktshygien eftersom jag har dålig hy.

Edit: Det gör inte heller ont.
Citera
2012-05-03, 19:29
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvensteed
Det är inte en vagel. Svullnaden är exakt likadan över båda ögonen och sitter inte i själva ögonlocket utan ovanför ögonlocket.

Jag är mycket noga med min ansiktshygien eftersom jag har dålig hy.

Edit: Det gör inte heller ont.
Hur länge har detta pågått?

Blir du alltid svullen på samma ställe under natten, som sedan minskar över dagen?
Citera
2012-05-03, 19:30
Medlem
Kan vara en allergi.
Citera
2012-05-03, 19:59
Medlem
lithionits avatar
kan vara mycket.

Har själv ögonlockseksem. Nåt som hjälper är att man lägger en varm handuk på (eller papperstuss) som får värme upp talgkörtarna och göra att "stockningen" släpper.

Om det bara är fråga om vanlig ögonsvullnad pga trötthet är ett mycket bra knep att du trycker med sidan av pekfingret (lätt mellan ögonloben och ögonbrynet och håller ett tag) trycks försiktigt och håll kvar en 10-20 sekunder så trycks vätskan som ansamlats ut och det blir mer normalt igen =) repetera om det inte vart tillräckligt.
Citera
2012-05-03, 21:19
Medlem
Elvensteeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Om det bara är fråga om vanlig ögonsvullnad pga trötthet är ett mycket bra knep att du trycker med sidan av pekfingret (lätt mellan ögonloben och ögonbrynet och håller ett tag) trycks försiktigt och håll kvar en 10-20 sekunder så trycks vätskan som ansamlats ut och det blir mer normalt igen =) repetera om det inte vart tillräckligt.
Ska prova detta!

Jag kom för en liten stund på att det här skulle kunna handla om att vattnet jag samlar på mig under PMS. Jag har samlat på mig uppåt två kg vissa gånger och i vanliga fall brukar jag märka att det sätter sig på höfterna och stämbanden. Den här gången är stämbanden fräscha, så det kanske har hamnat ovanför ögonen istället? Jävla kropp, alltså. Dessutom skulle jag ha haft PMS förra veckan, men den kanske är sen ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in