2012-05-04, 13:14
Medlem
sjpatriks avatar
Hej!

Har gjort cdt-blodprov pga misstanke om dåliga (lever) blodvärden pga tidigare alkoholmissbruk. Jag fick besked av distriktsläkaren att mitt blodprov visade ca 4.5 i levervärde (3månader tillbaks) och i dag hade det sjunkit till cirka 2.5. Min fråga är, hur illa är det egentligen? Kan jag forsätta dricka (måttligt) eller behöver jag sluta helt och hållet?
Citera
2012-05-04, 13:26
Medlem
referensvärdet ligger på 1,0-1,4 om jag inte har fel så du ligger ganska högt. jag skulle rekomendera dig att prata med läkaren och se vad han anser vara rimligt att dricka i din situation
Citera
2012-05-04, 13:34
Bannlyst
Varför ska du dricka droger när du redan har fått upphov till skador av det du druckit

Finner du det logiskt att vilja förstöra din kropp mer och få sjukdomar när du nu har fått en hint att det inte är bra för dig

Drick färskpressad juice istället
Citera
2012-05-04, 13:37
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Varför ska du dricka droger när du redan har fått upphov till skador av det du druckit

Finner du det logiskt att vilja förstöra din kropp mer och få sjukdomar när du nu har fått en hint att det inte är bra för dig

Drick färskpressad juice istället

Nej jag vet, det finns ingen logik i mitt resonemang (överhuvud taget) men suget finns ju fortfarande kvar..
Citera
2012-05-04, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Nej jag vet, det finns ingen logik i mitt resonemang (överhuvud taget) men suget finns ju fortfarande kvar..

Kan du inte byta ut det mot något substitut som är lindrigare mot levern?

Om du inte gymmar och springer så börja med det så kommer du få endorfin kickar och känna ett behag kanske du klarar dig

Våra psyken spelar oss ett spratt så spela sprattet själv mot psykets dumheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in