Svara
2012-05-08, 19:38
Medlem
suspectrums avatar
Hej flashback!
En kompis erbjd mig att prova "cigg" idag, det hr r min upplevelse.
Jag har tidigare erfarenhet med: Ecstasy och Cannabis (P sistnmnda i mening att jag brukar vardagligen).

Det hela brjade med en vanlig tisdag, klockan var omkring elva och vi skulle ta lunch. Efter ngra minuters resonerande konstaterade vi att det fick bli kebab (kebabrulle fr att vara specifik...).

Min kamrat som jag sedan lnge rkt cannabis med har p senare dagar brjat missbruka cigaretter, har gjort allt i min makt fr att f honom att avst detta WT-beteende men han har blivit beroende. Ett tydligt missbruk... Det gr mig ledsen att se en nra vn skada sig sjlv s grovt, han srar inte bara sig utan ven mig med detta. Skulle kunna leda till att jag mister en av mina nrmsta cannabis kamrater...

Hursomhelst, tugga fr tugga p kebaben. Nr kebabrullarna blivit obefintliga konstaterar min kra vn att han behver ta en cigg. Slnger ngra meningar om hur farligt det r och att han borde sluta, men han tar inte till sig. Vl utanfr turknstet tar han upp ett cigarett packet av mrket "luckystrike" (eller liknande). Han sger att jag mste prova denna farliga substans (nikotin) fr att bilda mig en rlig uppfattning. Jag inser att detta r sant, d detta r vad som lett till det uppenbara missfrstndet att cannabis idag r olagligt, och gr av principskll med p att prova en cigg.

Tack vare mina goda erfarenheter av cannabis vet jag hur man tar rediga bloss och undviker "nybrjar-hosta". Tar ett par tunga hits p ciggen och blir fascinerad ver hur snabbt den frsvann framfr mina gon. Jag blir omedelbart snurrig, ungefr som den skna knslan av cannabis, men istllet fr en skn knsla av "sega-gon-syndrom" sprids en panik fylld knsla. Det bsta jag kan beskriva det med r knslan av att vara sjsjuk. Allting kommer ngra impulser efter rrelsen och sprider en knsla av obehag. Den "tungaste" delen av ruset passerar snabbt och resten av ruset r av liknande karaktr fast betydligt svagare och tonade sakta ner till normal hjd.

Har aldrig sjlv provat crack, men tycker att effekterna r snarlika av beskrivning. Korta rus som lmnar anvndaren i konstant behov av mer efter att ruset brjat associeras med vlbehag. Det finns klara bevis som strker hur farliga cigaretter verkligen r, och en hjrtskrande mngd mnniskor som varje r dr av denna legala-substans. Jag finner inget annat n ironi hur denna skit-drog r laglig medan fantastiska substanser som cannabis terstr olagligt!

Fr mina kra stoner brder och systrar. Vga sg nej till tobak! Nr langaren r torr p grs, lt inte det tvinga dig till en livsfarlig drog som denna! Istllet uppmuntrar jag er att ta tag i kultivering av den vackra sativa plantan!

Jag har nu lyckats vertygat denna kra vn att sluta med sitt missbruk och hoppas verkligen att vi hann stoppa missbruket i tid och att inga kvarstende skador uppsttt...

Mvh, Suspectrum.
Citera
2012-05-08, 19:46
Medlem
CristDaFists avatar
Frsta gngen jag sett ngon jmfra crack och nikotin . Har inget mer att tillgga till denna..speciella rusrapport.

0/5 cigaretter
Citera
2012-05-08, 20:06
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Bra tripprapport. Nikotin r en frdjvlig drog, speciellt kombinerat med andra substanser (du kan lsa mina erfarenheter hr).

5/5 hoppande bnor.
Citera
2012-05-09, 19:59
Medlem
deqs avatar
Nikotin r ingen hjdare tycker jag sjlv - snarare tvrtom en negativ effekt. Speedad och knner mig allmnt dlig nr jag fr i mig mer n vanligt av det (oftast ovanligt starka cigarrer). Ser inget positivt alls i nikotin faktiskt.
Sedan innehller iofs cigaretter flera hundra tillsatser fr att gra kicken strre (vrre?) jmfrt med cigarrer som innehller noll tillsatser jmfrelsevis.

Intressant vndning att jmfra nikotin (folkdrog, kan man kalla det s?) med cb - p samma omvnda stt som grnt/brunt jmfrs av allmnheten tvrtom. Uppfriskande jmfrelse
Citera
2012-05-09, 20:29
Cigaretter r gott, end of story.
Citera
2012-05-10, 20:55
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebensgefahr1
Cigaretter r gott, end of story.

Dom gr sig bst nr man ska rulla en en feting
Citera
2012-05-10, 22:15
Medlem
deqs avatar
Secret agent d va? Sjlv gillar jag rent grnt.
Citera
2012-05-12, 17:31
Medlem
NARAYANAs avatar
Cannabis fick mig att brja med nicotin, en gng i tiden. Det hade jag helst velat ha haft ogjort

Cannabis var hur enkelt som helst att sluta med. Men ciggen, de r kvar. Nrmsta jag lyckats med att bota nicotinbegret var under veckorna som fljde efter en fin kvll med E. Nr krlek var verallt s bestmde jag mig p riktigt fr att sluta med ciggen. Det hll i 5 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in