Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-24, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det handlar inte om att suga Sigges kuk. Det handlar om att fra in lite objektivitet i diskussionen. Sigge har integritet och flker inte ut sig i podden utan vljer ofta att prata om samhlls- och kulturfenomen som inte har ngon direkt koppling till sin egen person.

Lg-IQ-mnniskor hoppar d direkt p idn om att Sigge r "sorglig" som "bara" har podden.

ven om det hade varit sant(vilket det inte r) s hade det vl knappast varit sorgligt att vara den ena delen av en duo som leder Sveriges mest populra podd med 500.000 unika lyssnare varje vecka, som de drar in fantasisummor p. Det r ju ett solklart exempel p framgng och inte sorgligt!

Men nu stannar det inte dr, utan Sigge har mnga strngar p sin lyra med sitt liv msom i New York, msom i Los Angeles. Och s somrarna i egna stugan p Gotland frsts.

En vanlig person har ETT jobb. Sigge r allts frfattare, poddare, kulturarbetare, internetentreprenr, med mera.

Inte ens om han "bara" var frfattare skulle han varit sorglig, d han gett ut flera bcker och ftt hyllande recensioner.

Den enda som suger kuk hr r du? Hur knns det att f kukar i alla dina hl av Sigge-belackarna p flashback?

IDIOT!

Han har en rik brorsa och s poddar han. Resten r utfyllnad.
Citera
2019-12-25, 17:39
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
"Pekoralskiten" nr Sigward sjng sin krlekssng till Alex

Har han ntligen blivit tillsammans med Jenny Hammar, han frsa sig
och kallade henne fr sin fru under reklaminslaget fr hrborttagning (det r vrre n att gra spelreklam tycker jag) hans hemliga nskedrm?

Gandalf r 80 r, inte 95, fan vad roligt

Ja hans lnga utlgg om Adam Driver och sedan hans sng var nog ntt nytt lgvattenmrke, hade detta varit det frsta avsnittet av dom jag lyssnat p hade det inte blivit fler.

Och vad var detta med Jenny? r det Jenny hammar han pratade om?

Utan Alex hade iallafall jag inte lyssnat, Sigge har blivit s trkig sen han flyttade till USA. Sigges liv i USA verkar best av bio och netflix, och av det r det nog svrt att skapa intressanta samtalsmnen.
Citera
2019-12-25, 19:30
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja hans lnga utlgg om Adam Driver och sedan hans sng var nog ntt nytt lgvattenmrke, hade detta varit det frsta avsnittet av dom jag lyssnat p hade det inte blivit fler.

Och vad var detta med Jenny? r det Jenny hammar han pratade om?

Utan Alex hade iallafall jag inte lyssnat, Sigge har blivit s trkig sen han flyttade till USA. Sigges liv i USA verkar best av bio och netflix, och av det r det nog svrt att skapa intressanta samtalsmnen.

Angende Jenny Hammar har Enmansdemo som vanligt inte riktigt fattat vad han hrt. De gjorde reklam fr Lyko och brjade prata om tips p julklappar. Sigge frgar Alex om han bestmt vad han ska ge till Amanda i deras julklappslek. Alex nmner ngon hrborttagningsmaskin av mrket Remington. Sigge tycker att detta skulle bli fr intimt att ge till Jenny i deras julklappslek, dvs detta r tvrtemot hur Enmansdemo tolkat situationen. De fortstter nmna olika produkter och det framgr ocks p slutet av inslaget att allt r kopplat till instagram, lyko.se och att man dr tydligen kan flja "poddgnget och deras julklappslek". Detta r allts del av en strre kampanj fr Lyko och allts noga uttnkt av smarta (?) reklamare.

OK?
Citera
2019-12-25, 20:29
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Angende Jenny Hammar har Enmansdemo som vanligt inte riktigt fattat vad han hrt. De gjorde reklam fr Lyko och brjade prata om tips p julklappar. Sigge frgar Alex om han bestmt vad han ska ge till Amanda i deras julklappslek. Alex nmner ngon hrborttagningsmaskin av mrket Remington. Sigge tycker att detta skulle bli fr intimt att ge till Jenny i deras julklappslek, dvs detta r tvrtemot hur Enmansdemo tolkat situationen. De fortstter nmna olika produkter och det framgr ocks p slutet av inslaget att allt r kopplat till instagram, lyko.se och att man dr tydligen kan flja "poddgnget och deras julklappslek". Detta r allts del av en strre kampanj fr Lyko och allts noga uttnkt av smarta (?) reklamare.

OK?

Ja men Sigge frgade ju Alex vad Sigge skulle ge till Amanda (alex fru), och sen sger Sigge att han inte kan ge det till Jenny? Det blir ju vldigt otydligt.
Citera
2019-12-25, 20:44
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja men Sigge frgade ju Alex vad Sigge skulle ge till Amanda (alex fru), och sen sger Sigge att han inte kan ge det till Jenny? Det blir ju vldigt otydligt.

Absolut en aning otydligt. Jag hller med om det. S lngt kan jag strcka mig. Men jag skulle nog inte dra slutsatsen att han lmnat sin fru och blivit ihop med Jenny Hammar fr det utan att vi lst ngot om det i ngon tidning eller att de inte ens nmnt det i podden. Det frsta vi fr hra om det r i ett reklaminslag frn Lyko....
Men absolut en aning otydligt, fr att vara lite tydlig sjlv och upprepa mig
Citera
2019-12-25, 21:53
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Absolut en aning otydligt. Jag hller med om det. S lngt kan jag strcka mig. Men jag skulle nog inte dra slutsatsen att han lmnat sin fru och blivit ihop med Jenny Hammar fr det utan att vi lst ngot om det i ngon tidning eller att de inte ens nmnt det i podden. Det frsta vi fr hra om det r i ett reklaminslag frn Lyko....
Men absolut en aning otydligt, fr att vara lite tydlig sjlv och upprepa mig
Annars rcker det att g in p ngon av de inblandades instagram och d efter ungefr tv sekunder inse att det har skiftats ngra partners.
Citera
2019-12-25, 21:59
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Annars rcker det att g in p ngon av de inblandades instagram och d efter ungefr tv sekunder inse att det har skiftats ngra partners.

r detta sant? Anvnder inte Instagram. Dr ser man. To be continued antar jag d...
My bad i sna fall och jag fr bra hundhuvudet istllet.
Citera
2019-12-26, 01:32
Medlem
yooiis avatar
Citat:
r detta sant? Anvnder inte Instagram. Dr ser man. To be continued antar jag d...
Ja nej, inte alls. Inget hundhuvudet dig. Jag missade ett inte i mitt inlgg, ber om urskt fr det.
Citera
2019-12-27, 18:58
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:

Citat:

OK?
Var detta sista gngen du ifrgastter min ponglsa gudalika intuition?
https://www.google.com/search?biw=19...PKtg0u0AKezYM:
om det r sant dvs att han ska skilja s

Det gr dock inte att frst s p yooii's sista inlgg ovan s vi behver nog ett frtydligande.

Och om det inte r sant s r det bara en tidsfrga...fr Sigvards ska igenom
sitt tolfte 40-rskris och han mste f pippa Jenny
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-27 kl. 19:10.
Citera
2019-12-30, 00:06
Medlem
snillet_1s avatar
Det framkom i senaste avsnittet att Sigge nu r i frd att konvertera till judendomen vad det verkar. Ngot ovntat men det frklarar ett och annat.
Citera
2019-12-30, 12:05
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det framkom i senaste avsnittet att Sigge nu r i frd att konvertera till judendomen vad det verkar. Ngot ovntat men det frklarar ett och annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Var detta sista gngen du ifrgastter min ponglsa gudalika intuition?
https://www.google.com/search?biw=19...PKtg0u0AKezYM:
om det r sant dvs att han ska skilja s

Det gr dock inte att frst s p yooii's sista inlgg ovan s vi behver nog ett frtydligande.

Och om det inte r sant s r det bara en tidsfrga...fr Sigvards ska igenom
sitt tolfte 40-rskris och han mste f pippa Jenny

Ngon som vet nr de kommer slppa "best of-avsnittet"? I morgon p nyrsafton eller p nyrsdagen?
Citera
2019-12-30, 13:07
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Jag tycker att Alex nstan bara blir bttre och bttre, bde som poddare och frfattare. Han kan verkligen vara en fantastisk berttare.

Sigge tycker jag dock bara bidrar med allt mindre och mindre fr varje avsnitt som kommer, och d tyckte jag nd att Sigge ofta var den intressantaste av de tv nr podcasten var ny.

Jag skulle verkligen inte ha ngot emot om Alex brjade kra Schulman Show p heltid. Men det vl vl inte hnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in