2012-06-24, 22:09
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag tl inte Schulman, men denna Sigge r vrre. Ngonting som fr mig att verkligen inte bry mig om vad han sger. Blir typ dv nr han brjar snacka.

Tror inte denna podcast kommer hlla s lnge ven jag om jag uppmuntrar initativet.
Citera
2012-06-25, 00:48
Medlem
Kewlspetspennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Vldigt intressant ocks hur hans terapi gjort att han helt ndrat syn p sin pappa. Speciellt efter att han kom in ngorlunda i den kulturella finrummet efter hyllningsboken om sin pappa. Allt som allt knns deras podcast vldigt privat, nd sger Schulman att han vger vad han ska lmna ut om sig sjlv innan han gr det. Det knns ju verkligen inte som han gr det.
Sen jag lste boken sjlv s har jag haft mina aningar om att det var en ganska grov frskning av honom. Ju mer fuckade frldrar verkligen r, desto mer mste barnen "dyrka dem", fr att verkligheten r alldeles fr smrtsam att inse.
Alex har ju verkligen glorifierat sin far, typ i stil med en sekt-ledare, s att verkligen brjar hinna ikapp honom r ju gldjande att se!

Fr intrycket av att Alex r en SMULA hattig och att lite vad som helst kan komma ur hans mun, lite nr som helst. Det mesta han sger r ju bara menat att skapa ngon slags sensation... Det finns substans bakom Sigges ord och berttelser, medan Alex vnder kappan efter vind i mnga fall.
Citera
2012-06-25, 10:34
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag tl inte Schulman, men denna Sigge r vrre. Ngonting som fr mig att verkligen inte bry mig om vad han sger. Blir typ dv nr han brjar snacka.

Tror inte denna podcast kommer hlla s lnge ven jag om jag uppmuntrar initativet.

Jag tror den kommer hlla s lnge dom vill att den ska hlla. Det r i princip bara p flashback jag har lst negativa omdmen om denna pod.
Citera
2012-06-25, 13:03
Medlem
swimp78s avatar
Jag gillar nr de berttar saker ur frldraskapet p ett lite "vssat" vis.
Det knns uppfriskande.

Ang samtalet om "transparens" s tycker jag nog Alex knns rtt transparent, det r lite av hans grej. Som nr han berttade hur han jagade efter Schyffert och Helin och ville vara med i gemenskapen. Det r ju lite pinsamt , men andra sidan kanske det r en av de typer av pinsamheter han knner sig bekvm med att bertta om.
Citera
2012-06-26, 01:34
Medlem
r inte vinjettlten Frjvlig?
Citera
2012-06-26, 20:51
Medlem
Beauvoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitmeout
r inte vinjettlten Frjvlig?

Den knns vldigt judisk av ngon anledning.
Citera
2012-06-26, 21:24
Medlem
Ska den inte komma ut idag? Kom ju ut tisdag frra veckan!!
Citera
2012-06-28, 20:14
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
De r ganska stor skillnad p Filip & Fredrik och Alex & Sigge. Filip & Fredrik pratar om allt mellan himmel och jord medan de knns som denna podcasten s pratar de mer om sig sjlva, egna knslor och upplevelser.

Jag gillar Schulman show och hans blogg r helt ok, tyvrr tycker jag pod-casten r skittrkig.
Filip och Fredrik pratar en del om sig sjlv, skillnaden r att de samtidigt drar paraleller och anekdoter om allt mellan himmel och jord och det blir skoj.
Att lyssna i en evighet om hur Sigge kan ta hur mycket som helst blir seeegt. S intressanta r de inte helt enkelt.
Citera
2012-07-01, 14:50
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Lyssnade p tv avsnitt. Eklund skmmer ut sig totalt. Lite vl "inspirerad" av Filip och Fredrik, va? Kommer med slutsatser och "spaningar" som r p en 15-rings niv, men frkunnar dessa "sanningar" med myndig stmma som att han verkligen tnkt till.

Som det dr med att en naturbegvnings verk inte r vrt att bermma. Gsp...

Samma sak i frsta avsnittet, brutalt ointressanta vinklar.

ven Schulman gr p tomgng med sitt eviga repeterande av sina komplex. Din transparens r inte intressant i 5 r. Och om du anvnder ordet "kokettera" en gng till s knivhugger jag dig.

Garvade rejlt t frra rets program p radio1 dr hans bror var med, men den hr podden blir nog inte lngvarig.
Citera
2012-07-02, 20:50
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ang samtalet om "transparens" s tycker jag nog Alex knns rtt transparent, det r lite av hans grej. Som nr han berttade hur han jagade efter Schyffert och Helin och ville vara med i gemenskapen. Det r ju lite pinsamt , men andra sidan kanske det r en av de typer av pinsamheter han knner sig bekvm med att bertta om.

Jag tyckte det var n mer bjussigt att bertta om familjepussandet frn hans ungdom. Jag blev nstan illa berrd av bilden p en gammal pappa Schulman som pussar Alex p munnen. D kommer jag i och fr sig ifrn en familj dr vi r vldigt sparsamma med berring.
Citera
2012-07-03, 14:26
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Lyssnade p tv avsnitt. Eklund skmmer ut sig totalt. Lite vl "inspirerad" av Filip och Fredrik, va? Kommer med slutsatser och "spaningar" som r p en 15-rings niv, men frkunnar dessa "sanningar" med myndig stmma som att han verkligen tnkt till.

Som det dr med att en naturbegvnings verk inte r vrt att bermma. Gsp...

Samma sak i frsta avsnittet, brutalt ointressanta vinklar.

ven Schulman gr p tomgng med sitt eviga repeterande av sina komplex. Din transparens r inte intressant i 5 r. Och om du anvnder ordet "kokettera" en gng till s knivhugger jag dig.

Garvade rejlt t frra rets program p radio1 dr hans bror var med, men den hr podden blir nog inte lngvarig.

Kalle borde gra en egen podcast. Tillsammans med vem vet jag inte.
Citera
2012-07-03, 14:38
Medlem
dansunds avatar
lskar denna podcast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in