Citat:
Ursprungligen postat av
Largerthanahouse
De enormt lnga reklaminslagen i Alex och Sigges podd har verkligen fascinerat mig i mnga r.
De str mig inte alls. Man vet att nu kommer ett ca 5 - 8 minuter lngt reklaminslag, s man spolar fram en bit. Det r vldigt enkelt att gra ven fr den mest tekniskt okunniga mnniskan.
Men det mste ju finnas folk som lyssnar eftersom att fretag r in och r ut vill annonsera i podden?
Knns s jkla mysko om folk skulle sitta och lyssna p reklamen och tnka jag fr verkligen inte missa en rabattkod frn Alex och Sigge s nu lyssnar jag p Sveriges lngsta reklampaus.
Har ocks funderat p det dr, min tumme studsar p 15-sekunders-knappen s fort reklamen kommer. Sen r det vldigt ltt att hra p deras rster nr reklamen r slut och d hoppar man tillbaka typ 15 sekunder. Lyssnar _ibland_ p reklamen fr att hra vad de gr reklam fr nufrtiden.
Jag kan dock tnka mig att vissa lyssnar via hgtalare (med telefonen en bit bort) eller i bilen eller liknande och inte orkar hoppa framt. Jag lyssnar nstan alltid nr jag gr en promenad och kan drfr spola utan problem men cyklar jag till exempel s r det jobbigare och lyssnar drmed p reklamen.