Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 18:57
Medlem
-Flickebarnet-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkurrukk
Grattis till alla er som lyssnar via Spotify.

Frutom de reklaminslag som Alex och Sigge sjlva spelar in s har man nu ven lagt till Spotifys egna reklaminslag i podden.

Kul.

Ja, varfr detta? Grejen med deras strategi med sponsorer har ju varit att de pratar in det istllet fr att ha ett inslag, fr att det r trevligare att lyssna p. Bara p Spotify krdes reklaminslag nu, vilket r den enda podd-tjnst som man faktiskt betalar fr.
Citera
2024-03-25, 07:47
Medlem
De enormt lnga reklaminslagen i Alex och Sigges podd har verkligen fascinerat mig i mnga r.

De str mig inte alls. Man vet att nu kommer ett ca 5 - 8 minuter lngt reklaminslag, s man spolar fram en bit. Det r vldigt enkelt att gra ven fr den mest tekniskt okunniga mnniskan.

Men det mste ju finnas folk som lyssnar eftersom att fretag r in och r ut vill annonsera i podden?

Knns s jkla mysko om folk skulle sitta och lyssna p reklamen och tnka jag fr verkligen inte missa en rabattkod frn Alex och Sigge s nu lyssnar jag p Sveriges lngsta reklampaus.
Citera
2024-03-25, 08:15
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Flickebarnet-
Ja, varfr detta? Grejen med deras strategi med sponsorer har ju varit att de pratar in det istllet fr att ha ett inslag, fr att det r trevligare att lyssna p. Bara p Spotify krdes reklaminslag nu, vilket r den enda podd-tjnst som man faktiskt betalar fr.
Det r vl Spotify som gr detta? Mste vara en bugg. Vi som prjsar gr ju det fr att slippa reklamen.
Citera
2024-03-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det r vl Spotify som gr detta? Mste vara en bugg. Vi som prjsar gr ju det fr att slippa reklamen.
Det har lagts in reklam innan avsnittet i Podcaster ocks.

ven t.ex. Joe Rogan Experience har brjat med reklam i avsnitten trots att man betalar Spotify premium.
Citera
2024-03-25, 08:28
Medlem
lloydfabeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
De enormt lnga reklaminslagen i Alex och Sigges podd har verkligen fascinerat mig i mnga r.

De str mig inte alls. Man vet att nu kommer ett ca 5 - 8 minuter lngt reklaminslag, s man spolar fram en bit. Det r vldigt enkelt att gra ven fr den mest tekniskt okunniga mnniskan.

Men det mste ju finnas folk som lyssnar eftersom att fretag r in och r ut vill annonsera i podden?

Knns s jkla mysko om folk skulle sitta och lyssna p reklamen och tnka jag fr verkligen inte missa en rabattkod frn Alex och Sigge s nu lyssnar jag p Sveriges lngsta reklampaus.

Har ocks funderat p det dr, min tumme studsar p 15-sekunders-knappen s fort reklamen kommer. Sen r det vldigt ltt att hra p deras rster nr reklamen r slut och d hoppar man tillbaka typ 15 sekunder. Lyssnar _ibland_ p reklamen fr att hra vad de gr reklam fr nufrtiden.

Jag kan dock tnka mig att vissa lyssnar via hgtalare (med telefonen en bit bort) eller i bilen eller liknande och inte orkar hoppa framt. Jag lyssnar nstan alltid nr jag gr en promenad och kan drfr spola utan problem men cyklar jag till exempel s r det jobbigare och lyssnar drmed p reklamen.
Citera
2024-03-25, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det r vl nd skillnad p Spotifys reklam respektive reklam i poddar!
Citera
2024-03-25, 22:48
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det r vl nd skillnad p Spotifys reklam respektive reklam i poddar!
Ja, precis. Det dr r vl reklam som Spotify lgger p och den borde vl inte vara dr fr oss som betalar fr Spotify?

Jag lyssnade tidigare i en annan poddspelare och har aldrig hrt vanlig radioreklam tidigare utan bara sna dr de lser upp reklamen frn ett manus.
Citera
2024-03-25, 22:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, precis. Det dr r vl reklam som Spotify lgger p och den borde vl inte vara dr fr oss som betalar fr Spotify?

Jag lyssnade tidigare i en annan poddspelare och har aldrig hrt vanlig radioreklam tidigare utan bara sna dr de lser upp reklamen frn ett manus.

Som jag frstr det undrar folk varfr de hr reklam kpt av Alex och Sigge nr de lyssnar p podden via Spotify. Vilket r konstigt, fr reklamen i podden fr ju inte Spotify pengar fr.
Citera
2024-03-26, 05:48
Medlem
kkurrukks avatar
Citat:

Poddar med reklam har funnits p spotify s lnge som jag varit premiummedlem (~3 r).

Alex och Sigges podd som blivit fet p egna sponsorsammarbeten har dock lnge avsttt frn Spotifys reklaminslag men nu sedan ngon vecka tillbaka verkar det som att girigbukarna p Perfect Day anser att ven den kilen mste in!

Det finns fortfarande poddar som inte har dessa reklaminslag s jag utgr frn att det r poddmakarna sjlva som vljer hurvida reklamen ska finnas med eller inte.
Senast redigerad av kkurrukk 2024-03-26 kl. 05:51.
Citera
2024-03-26, 07:39
Medlem
Pratar ni om reklamen i brjan, dvs innan sjlva podden brjar? Den r inte bara med i Spotify.
Citera
2024-03-29, 09:03
Medlem
Hur mnga muslimer bastar i Schulmans eller Eklunds bastur?

r det sdana som Akilov eller r det inga muslimer alls?
Citera
2024-03-29, 19:20
Medlem
Sigges inslag i dagens podd mste ha varit det absolut trkigaste i poddens historia. Alla lnga inslag om Hkan Hellstrm och Bob Dylan r frltna.

Det blir s fruktansvrt platt och trkigt s fort Sigge ska komma med ngon djup spaning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in