Varfr r dom bda spass besatta av svenska folkets likhantering & begravningar och g s djupt in dom kan i morbida detaljer? jag kan ha sagt detta tidigare, vilket accentuerar deras problem
Vet Alex inte om att det var "Bengan" Johansson som lanserade den svenska modellen stum coach
(under timeouten!) strk enbart spelarna genom ett vertygande & hotfullt kroppssprk
https://www.gp.se/images/article/2a6...920&quality=75
Bengan bara pumpade luft in i
"Slangen"
https://static.bonniernews.se/images...6x9/838@40.jpg (bild frn timeouten mot Sovjet finalen 1989 dr vi frlorade med 211-19)
som istllet brjade pysa ut frhllningsorder till spelarna, ven om det hade varit lmpligt om Staffan Olsson hade tagit den
jesusrollen infr sina lrjungar
"Fr hela ditt jvla liv, hll honom
om ryggen" togs ju bokstavligt av vissa spelare som fysiskt hll fast motstndarens mlvakt, men domarna blste aldrig fr' hans', s det vare ju ett genialt busstreck som fll mellan stolarna i regelboken
Det vare faktiskt kul att under Bengan Boys eran se tv bilderna dr Bengan stod med handen ver munnen & sg ofrstende & osker ut, antingen i en kamp om att kunna hlla igen truten p sig sjlv
ifrn att lgga sig i snt som andra visste bttre n han, enligt honom sjlv, hans tystnad formulerades nmligen i intervjuer dr han tyckte att det var spelarna som var ute p planen som vet mest och att han bara tar ut laget
Eller om han hll fr munnen fr att han stod och vgde i valet och kvalet om jag ska ta dom hr riskerna att sumpa guldmedaljen genom att jag verlter allt jag lrt mig av #svenska idrottsrrelsens# & all makt ver taktik till dessa lekmn
Att Duplatis gr till morsan som filmat och ger ngra avgrande rd skulle kunna ha att gra med att hon r coach Alex! Duplantis r inte ens kulturellt svensk s att pst att han ocks skulle underkuva sig den svenska modellen r ju bara tanklst, det r inte en lagsport heller, det r i lagsport det skiter sig.
Alex vill komma till en slutsats, och den r otillrcklig, att Sverige r shr ledarlst och att lagknslan r patologiskt beror p att det r en matriarkalisk sossig modell, alla ska med, vars motsvarighet har lett till vissa ovlkommna politiska beslut sedan 75
Som ni hr borde jag ha skickat det hr segmentet till Alex att lsa upp som frlngande anekdot