Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-02, 11:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Undrar ocks. Har han nmnt ngot om USA-valet? Vad r hans uttalade syn p kandidaterna - nuvarande och avhoppade.
De pratar sllan ren politik i podden. Oftast nr de nrmar sig politiska mnen, s ligger fokus egentligen p ngot annat, som nu senast i avsnitt 639 d de berrde skjutningen av Trump; samtalsmnet var den 'ikoniska bilden' och hur snabbt den hade blivit ikonisk. De lade egentligen ingen vrdering i Trumps politiska sikter. Om ngot s var de mjligen imponerade av hans stt att agera i stunden (om jag inte minns fel).

Alex blir mer politisk nr han skriver sina DN-krnikor. Den senaste politiska krnikan handlade om hur gaggig Biden r:
https://www.dn.se/sverige/det-ar-mar...unt-i-varlden/
Problemet med dessa krnikor r dock att Alex nstan alltid skriver fr att provocera och generera klick. Ofta hittar han p en sikt, bara fr att f klart veckans krnika och fr att gra folk upprrda. S vad han egentligen tycker och tnker vet man sllan.
Citera
2024-08-02, 17:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varfr anser jubelidioten Michael Dahlen att ilska gr ver genom att vxla aktivitet och drmed tnka p annat, det r ju tvrtom, vi ska ju anvnda dessa 9 sekunder fr att hinna tnka nrmre p frgan p ett annat stt s att i sin tur ilskan kan lgga sig om lsning finnes, ilska kommer fre den inre dialogen som hjlplse djuret Michael Dahlen kanske saknar? eftersom knslor str fr sig sjlv och inte kan gras ngot t tydligen
Michael Dahlen kper flera hektar skumtomtar som man bara fr ta p julen (kunde han inte bara valt skumsvampar istllet!.....som man bara fr ta p sensommaren nr svampen i skogen kommit upp)

Det hr r en galning som r helt grnsls som Alex brukar sga och avsky, nn som tar sig friheter med vra mattraditioner, hur gr det hr till? r han sponsrad av Cloetta s att han fr 200 psar skumtomtar som sedan rcker ett helt r ifall han nu ter skumtomtar varje dag.

Nej jag tror att vi har att gra med en mytoman, precis som Juholt som ocks hade fryst in ngonting tbart i olagliga mngder som jag just nu glmt bort
Citera
2024-08-02, 17:46
Medlem
Crapmagics avatar
Var det ingen annan? som reagera p att Sigge hade ju inte alls trffat 3 andar p sin bjudresa till Irland, han nmnde ju bara forntida julens ande i form av nn portie som grinade med munnen under en frukost, sen kom nutida julens ande i form av ett par till grinande kftar i den dr stora hunden av samma ras som bet ihjl ett knull i Moonraker 1979 gissar jag.

Men sen var det ju slut, han hittade ju ingen lngskt framtida julens ande p stllet, inte ens i slutet i avsnittet nr "vi gjorde det" presenterades det
Citera
2024-08-03, 14:36
Bannlyst
Slutat lyssna p eran feed jag har en egen privat feed vlkommen till 2024
Citera
2024-08-04, 13:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompani
Slutat lyssna p eran feed jag har en egen privat feed vlkommen till 2024
Vilka fan var Hamiltons frn new york som var med nr USA grundades det hr r en kontroll av dina historiekunskaper

Bibbi Rd gr inte alls runt som ett spke efter sommaren, hon gnar augusti t att planera Vinter i P1
Citera
2024-08-06, 18:33
Medlem
Borde dpas om till "Sigge's Nyhetsmorgon- och Radioreportagepodd". Varenda jvla avsnitt r segment han bygger p medioker, at best, inslag han hrt och sett p P1 eller Tv4. S jvla trtt p att hra dessa nyhetsupplsarrsterna nu.

Alex segment r poddens behllning, som alltid.
Citera
2024-08-09, 20:17
Medlem
I dagens avsnitt uttalar Alex ordet "grimas" som det stavas. Jag har aldrig hrt det uttalas p det viset frut, utan alltid med sje-ljud(vilket ven Sigge gr i avsnittet). Finns det nn stockholmsk dialekt dr man uttalar "grimas" som det stavas? Eller r Alex s korkad att han tror att ord ska uttalas exakt som de stavas?
Citera
2024-08-09, 21:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meitner
I dagens avsnitt uttalar Alex ordet "grimas" som det stavas. Jag har aldrig hrt det uttalas p det viset frut, utan alltid med sje-ljud(vilket ven Sigge gr i avsnittet). Finns det nn stockholmsk dialekt dr man uttalar "grimas" som det stavas? Eller r Alex s korkad att han tror att ord ska uttalas exakt som de stavas?

Jag har alltid sjlv uttalat ordet som det stavas. Tnker att folk som sger grimasch ven sger bronsch

Dremot Sigge, Christian Olsson kommenterar ju fr RADIOsporten, s prat om att det str bildtittandet gller inte
Citera
2024-08-09, 22:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Dremot Sigge, Christian Olsson kommenterar ju fr RADIOsporten, s prat om att det str bildtittandet gller inte
Det verkar ven ha undgtt bde Alex och Sigge att Mondos frldrar R trnarna.
Citera
2024-08-09, 22:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det verkar ven ha undgtt bde Alex och Sigge att Mondos frldrar R trnarna.

Haha, ja det tnkte jag ocks p
Citera
2024-08-10, 23:05
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne2
Borde dpas om till "Sigge's Nyhetsmorgon- och Radioreportagepodd". Varenda jvla avsnitt r segment han bygger p medioker, at best, inslag han hrt och sett p P1 eller Tv4. S jvla trtt p att hra dessa nyhetsupplsarrsterna nu.

Alex segment r poddens behllning, som alltid.

Och troligtvis r det ju inte ens han sjlv som lyssnat/sett utan han fr vl in tips om grejer skulle jag tro.
Citera
2024-08-12, 10:47
Medlem
Crapmagics avatar
Varfr r dom bda spass besatta av svenska folkets likhantering & begravningar och g s djupt in dom kan i morbida detaljer? jag kan ha sagt detta tidigare, vilket accentuerar deras problem

Vet Alex inte om att det var "Bengan" Johansson som lanserade den svenska modellen stum coach
(under timeouten!) strk enbart spelarna genom ett vertygande & hotfullt kroppssprk
https://www.gp.se/images/article/2a6...920&quality=75

Bengan bara pumpade luft in i "Slangen"
https://static.bonniernews.se/images...6x9/838@40.jpg (bild frn timeouten mot Sovjet finalen 1989 dr vi frlorade med 211-19)
som istllet brjade pysa ut frhllningsorder till spelarna, ven om det hade varit lmpligt om Staffan Olsson hade tagit den jesusrollen infr sina lrjungar

"Fr hela ditt jvla liv, hll honom om ryggen" togs ju bokstavligt av vissa spelare som fysiskt hll fast motstndarens mlvakt, men domarna blste aldrig fr' hans', s det vare ju ett genialt busstreck som fll mellan stolarna i regelboken

Det vare faktiskt kul att under Bengan Boys eran se tv bilderna dr Bengan stod med handen ver munnen & sg ofrstende & osker ut, antingen i en kamp om att kunna hlla igen truten p sig sjlv ifrn att lgga sig i snt som andra visste bttre n han, enligt honom sjlv, hans tystnad formulerades nmligen i intervjuer dr han tyckte att det var spelarna som var ute p planen som vet mest och att han bara tar ut laget

Eller om han hll fr munnen fr att han stod och vgde i valet och kvalet om jag ska ta dom hr riskerna att sumpa guldmedaljen genom att jag verlter allt jag lrt mig av #svenska idrottsrrelsens# & all makt ver taktik till dessa lekmn

Att Duplatis gr till morsan som filmat och ger ngra avgrande rd skulle kunna ha att gra med att hon r coach Alex! Duplantis r inte ens kulturellt svensk s att pst att han ocks skulle underkuva sig den svenska modellen r ju bara tanklst, det r inte en lagsport heller, det r i lagsport det skiter sig.

Alex vill komma till en slutsats, och den r otillrcklig, att Sverige r shr ledarlst och att lagknslan r patologiskt beror p att det r en matriarkalisk sossig modell, alla ska med, vars motsvarighet har lett till vissa ovlkommna politiska beslut sedan 75

Som ni hr borde jag ha skickat det hr segmentet till Alex att lsa upp som frlngande anekdot
Senast redigerad av Crapmagic 2024-08-12 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in