Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-24, 21:20
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mste medge att det knns som ett ganska kul koncept. Synd bara att det r bakom betaltvgg.

Jag tnker att man utnyttjar podmes erbjudande om gratis lyssning i 14 dagar nr alla avsnitt kommer s pljer man allt sen sger man upp skiten
Citera
2024-09-24, 21:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Jag tnker att man utnyttjar podmes erbjudande om gratis lyssning i 14 dagar nr alla avsnitt kommer s pljer man allt sen sger man upp skiten
S ser han ut. PodMes vrsta fiende. nintendoKalle.
Citera
2024-10-02, 09:45
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Kampanjkod:
OKTOBER60

Ger 2 mnaders gratis lyssning fr alla som vill hra p Mardrmsgsten
Citera
2024-10-03, 10:43
Medlem
Var det bara jag som fick en rejl deja vu nr Sigge drog den dr Bono-anekdoten i brjan av frra avsnittet? Knns som man hrt den mnga ggr i Filip och Fredriks podcast och kanske ven i Alex och Sigges.

Jag var tvungen att dubbelkolla s att jag inte lyssnade p ett gammalt avsnitt. verlag har Sigge knts vldigt trtt och inspirationsls p sistone.
Citera
2024-10-03, 15:34
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Var det bara jag som fick en rejl deja vu nr Sigge drog den dr Bono-anekdoten i brjan av frra avsnittet? Knns som man hrt den mnga ggr i Filip och Fredriks podcast och kanske ven i Alex och Sigges.

Jag var tvungen att dubbelkolla s att jag inte lyssnade p ett gammalt avsnitt. verlag har Sigge knts vldigt trtt och inspirationsls p sistone.
ven bitar av Alex segment om ltar dr ngot stycke i texten r 'ologiskt' var frn ett gamla avsnitt. Snckskalet i ppna landskap pratade de senast om fr bara 2 r sedan. Det smlustiga r att d var det Sigge som ppekade det ologiska med snckskal med havsmusik fr Alex. I veckans avsnitt var det som att Sigge hrde om det fr frsta gngen. Vill ven minnas att de har "granskat" En kvll i juni frut.

Lyssnar ibland om p gamla avsnitt. I nstan varje avsnitt knner man igen segment eller anekdoter som de nyligen har tagit upp i podden. Det r vldigt mycket material som teranvnds.
Citera
2024-10-05, 20:49
Medlem
differentdayss avatar
Tomgng. Knns som att allt grs med vnsterhanden numera.
Citera
2024-10-05, 21:24
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Lyssnar ibland om p gamla avsnitt. I nstan varje avsnitt knner man igen segment eller anekdoter som de nyligen har tagit upp i podden. Det r vldigt mycket material som teranvnds.

Det frklarar varfr min hjrna finner det angenmt att somna till just deras podd vid ngestkvllar.
Det mste vara det repetitiva och stndigt terkommande materialet som min hjrna vaggas tryggande in i smn av .
Lyssnat sedan poddstart. S det skulle knnas mrkligt att inte ha dem kvar, men samtidigt kan man ju bara lyssna om allt igen.

Knner att det mrks tydligt nr Sigge har mkt utanfr podden i perioder. D r han trttare och gaggig i sin framtoning .
Alex r mkt jmnare oavsett hur stkigt det r omkring eller utbrndhet.
Skulle vara guld om Sigge blev mer personlig , tex om alla diagnoser / livet med en npf-familj , men det lr tyvrr aldrig hnda.
Citera
2024-10-05, 22:22
Medlem
shariqduponts avatar
Kan man f lite svar p vad ni tycker om "Mardrmsgsten"? Det har ju slppts ngra avsnitt nu.

Vill veta om det r bra!
Citera
2024-10-05, 22:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Kan man f lite svar p vad ni tycker om "Mardrmsgsten"? Det har ju slppts ngra avsnitt nu.

Vill veta om det r bra!
Det r helt ok, men skulle sga att idn r bttre n utfrandet. Det knns som att bde Alex och Sigge ryggar tillbaka och blir ganska defensiva under samtalen, som att de inte riktigt vgar sga vad de egentligen tycker.

Ett annat litet problem r att nr de frsker frklara fr gsten varfr de har varit taskiga, s har de aldrig ngot vettigt svar. Fr i grunden handlar det bara om att Sigge och Alex har varit taskiga eller elaka, (ex s spelade de upp ett gammalt segment dr de skrattar och kallar Prleros fr korkad). Det blir helt omjligt fr dem att frsvara sdana kommenterar.

Enligt mig s gick bde Lckberg och Alexander Prleros "vinnande" ur striden. De sktte sig riktigt snyggt. Vldigt modigt av dem att stlla upp.

Avsnittet med Morgan Alling var kaos.

Sammanfattningsvis s skulle jag sga att det nog r vrt en mnads prenumeration nr alla avsnitten vl r ute.
Citera
2024-10-05, 23:39
Medlem
Citat:
Det r helt ok, men skulle sga att idn r bttre n utfrandet. Det knns som att bde Alex och Sigge ryggar tillbaka och blir ganska defensiva under samtalen, som att de inte riktigt vgar sga vad de egentligen tycker.

Ett annat litet problem r att nr de frsker frklara fr gsten varfr de har varit taskiga, s har de aldrig ngot vettigt svar. Fr i grunden handlar det bara om att Sigge och Alex har varit taskiga eller elaka, (ex s spelade de upp ett gammalt segment dr de skrattar och kallar Prleros fr korkad). Det blir helt omjligt fr dem att frsvara sdana kommenterar.

Enligt mig s gick bde Lckberg och Alexander Prleros "vinnande" ur striden. De sktte sig riktigt snyggt. Vldigt modigt av dem att stlla upp.

Sammanfattningsvis s skulle jag sga att det nog r vrt en mnads prenumeration nr alla avsnitten vl r ute.

Tyckte personligen att avsnittet med Morgan Alling var den bsta. ven om han var den som verkar ha blivit mest krnkt av gsterna hittills s tyckte jag att han var den som frklarade bst frn sin vinkel hur det kndes att bli skmtad om.

Hittills s tycker jag att Alex och Sigge inte har lyckats frklara varfr de har betett sig som de har gjort och gsterna har gtt vinnande alla i avsnitt.

Hller ocks med om att de blir vldigt defensiva, de rttfrdigar sitt beteende med fina ord men jag har svrt att se hur det de hller p med kan kallas fr ngot annat n mobbing. Det r underhllande och jag skrattar t deras phopp men jag tycker att de ska sluta rttfrdiga sitt beteende, speciellt nr de r sjlva extremt lttkrnkta.

Tycker i det stora hela att Mardrmsgsten r underhllande med bra dynamik mellan de och gsterna och att det r modigt av dem att mta dem som de hcklar, ven om det r nnu modigare av de som har blivit hcklade att stlla upp.
Citera
2024-10-06, 12:53
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:

D vntar jag in tills alla r ute och sen lyssnar jag! Tack du.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Tyckte personligen att avsnittet med Morgan Alling var den bsta. ven om han var den som verkar ha blivit mest krnkt av gsterna hittills s tyckte jag att han var den som frklarade bst frn sin vinkel hur det kndes att bli skmtad om.

Hittills s tycker jag att Alex och Sigge inte har lyckats frklara varfr de har betett sig som de har gjort och gsterna har gtt vinnande alla i avsnitt.

Hller ocks med om att de blir vldigt defensiva, de rttfrdigar sitt beteende med fina ord men jag har svrt att se hur det de hller p med kan kallas fr ngot annat n mobbing. Det r underhllande och jag skrattar t deras phopp men jag tycker att de ska sluta rttfrdiga sitt beteende, speciellt nr de r sjlva extremt lttkrnkta.

Tycker i det stora hela att Mardrmsgsten r underhllande med bra dynamik mellan de och gsterna och att det r modigt av dem att mta dem som de hcklar, ven om det r nnu modigare av de som har blivit hcklade att stlla upp.
Spnnande.

Och ja, mnga gnger s r det nog svrt fr dem att kunna frsvara sig sjlva med tanke p vad de har sagt.

Vet man vilka kommande gster r? Stefan Sauk hade ju varit otroligt kul haha
Citera
2024-10-06, 13:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Vet man vilka kommande gster r? Stefan Sauk hade ju varit otroligt kul haha
De hller de kommande gsterna hemliga. I ngot avsnitt pratade de lite om nr de skickade ut frfrgningarna till olika "mardrmsgster". Fick uppfattningen av att ganska mnga hade tackat nej, men de sa det aldrig rakt ut.

Stefan Sauk skulle vara guld, men tror knappt att de vgar bjuda in honom.

Hade ven grna sett Lapo Lappin som gst, mest fr att det r en annan typ av konflikt, dr det inte bara r Alex & Sigge som mobbat ngon via sin podd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in