Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2012-05-17, 23:21
Medlem
Substans: Toppslätskivling
Dos: Mellan 20-25
Ålder:Vid tidpunkten 18
Vikt: 60 KG

Förberedelser för intag

Jag och två polare (vi kallar dom X & Y) brukade röka en holk då och då, men X hade kommit över lite toppisar. Vi satt hemma hos Y och bara hängde efter plugget, tjötade skit och bara tog det allmänt soft. Då kommer X med idén att vi skulle ta och käka lite av hans toppisar, varken jag eller Y hade provat det innan så vi tackade självklart ja till det.

Ingen av oss hade vi tillfället körkort, så vi raggade upp någon som kunde köra oss till X. X bodde ute på landet, så förväntningsfulla satte vi oss i bilen och åkte hem till X. När vi kommit hem till Y igen så kläckte X ur sig att han inte kunde få ner svampen utan yoghurt, så vi fick knalla ner till ICA och köpa ett paket.

Intag

Väl hemma hos Y igen hällde X upp ett stor tallrik yoghurt och så gick vi in på X rum. Y och jag hade ju ingen större uppfattning om doseringen, så vi frågade X om hur många vi skulle ta, minst 25 sa han.
Y läste lite på Flashback för att se vad en "normal dosering" var och vi kom fram till runt 20.

X tog sönder sina och och stoppade sina i sin yoghurt tallrik, medans jag och Y stoppade in 6-7 stycken i munnen för att sedan tugga svampen länge innan den svaldes. Smaken är svår att beskriva, men allt annat än gott! Både jag och Y fick klökningar flertalet gånger.

Väntan på ruset

Efter den inte så angenäma måltiden satte jag och X oss på Y's säng och Y lade sig på soffan mitt emot sängen. Skulle tippa på att klockan var runt 15:30. Vi satt och snackade och lyssnade på lite skön musik, alla fyllda av förväntan, iallafall jag och Y.

Efter en stund ser jag hur en röd t-shirt som ligger på ryggstödet i soffan börjar nästan som glöda lite. Den var precis så jag såg den i ögonvrån, den riktigt irriterade mig så glödde de. Så jag bad Y kasta undan den, vilket han gjorde.

Ruset smyga sig på mer

Yttligare en stund senare måste varit drygt 1 timme efter intaget så tycker jag de ser ut som de kommer ut lite ånga ur Y's mun när han pratar, när jag berättar det för X och Y skrattar dom självklart åt det, hur konstigt låter inte det?

Sedan reser vi oss upp för att gå ut och ta en promenad, på vägen ut ur Y's rum så får X syn på en liten handyxa. Den tar vi med utbrast hand och skickade ner den i sin axelväska. När vi kommer ut från Y's trapphus beslutar vi att gå längs ån. Vi tycker att naturen ser mycket trevligare ut än vanligt. Vi börjar prata överlevnadsteknik ute i vildmarken (WTF?). Vi passerar ett par änder i ån, X som är lite halvbonde tycker vi ska ta en med yxan och sedan grilla den. Jag och Y tyckte de vore ballt också, dock precis innan Y ska ta anden så kommer ett par joggandes och vi skippar det.

Vi knallar vidare och tillslut hamnar på en skolgård för högstadiet, skolgården ligger instängd bakom skolan. Vi tänkte där ska vi nog få vara ifred. Jag och Y slår oss ner på en bänk som är runt ett träd, Y har svårt att sitta still säger han och går runt lite framför oss. Vi kommer in på hur man bäst gör sig av med ett lik om man skulle döda någon.

Jag tror stenhårt på att gjuta ner fötterna på dem i betong och sänka dom i en djup sjö, medans X och Y tror på att bränna liket. Vi diskuterar detta länge och jämför för och nackdelarna, efter en stund sätter sig X brevid Y. Det börjar bli mörkt, men vi fortsätter diskutera kring ämnet.

Plötsligt kommer det in en polisbil på skolgården.

Flykten

Jag och Y ställer oss snabbt upp, X sitter som förstelnad och säger att han inte kan röra sig, vi tar X's väska med yxan i och lägger benen på ryggen. Vi springer genom ett par närliggande trädgårdar och kommer ut vid gångbanan brevid vägen. Y tar och gömmer yxan i en buske.

Vi springer över vägen och in på en mindre gata, upp på en gångbro. Vi ställer oss och pustar ut, tar en cigg och ringer till X, han kom undan han hade sprungit åt andra hållet. När vi rökt ungefär halva ciggen så ser jag något som rör sig i ögonvrån, jag vrider huvudet åt vänster och ser en kvinna i uniform cirka 200 meter på gångvägen. Vi kastar ciggen och börjar springa igen.

På andra sidan bron går gångvägen ner brevid bilvägen igen, men vi har ingen annan stans att ta vägen. efter cirkus 300 meter tittar vi bakåt och ser ingen än, men kubbar upp i skogen vid gångvägen. Vi fortsätter i skogen tills vi ser Y's hus, vi går ner mot bilvägen igen.
Y's hus ligger på andra sidan några trädgårdar bilvägen, vi tar det säkra för de osäkra och tar av oss våra tjocktröjor och jag tar av mig min keps. Vi smyger ner mot husen och tittar om vi ser några poliser på vägen, och mycket riktigt åker de förbi en polisbil ner mot skolan.

Vi tar oss över vägen och in hos Y igen. Y börjar nojja över att polisen har sett oss gå in i huset, men jag säger att de är ingen fara.

Faran är över

Vi ringer X och frågar var han är, han säger att han är på väg men har nog en kvart kvar. Genomblöt av svett tar jag en dusch, det känns som vattnet smeker min kropp ungefär. När jag kommer ut ur duschen så har X kommit tillbaka. Han har gräsfläckar på byxorna och ser allmänt sliten ut. Vi sätter oss och berättar för varandra om våra springturer och skrattar.

Vi chillar en stund i Y's Soffa och lirar lite Guitarhero, vilket går mycket sämre än vanligt då jag bara kollar på alla färger runt omkring. Jag bestämmer mig sedan för att ta bussen hem, busshållplatsen ligger precis utanför Y's hus. Jag går ut och sätter mig på bänken, börjar bli lite nojjig för att polisen ska komma och känna igen mig.

Men bussen kommer efter bara några minuter, jag sätter mig långt bak. De känns riktigt skumt när bussen börjar åka, de känns nästan som den svävar över marken. Jag sätter in hörlurarna i öronen och drar på lite musik, det får mig att tänka på vart ljudvågorna tar vägen. Kan huvudet bli fullt av ljudvågor? De hade ju varit jobbigt, så för säkerhetens skull tar jag ut ena hörluren.

När bussen stannar vid hållplatsen jag ska av på och öppnar dörren, ser det ut som de ligger sniglar överallt på asfalten, med lite mellanrum precis så man kan gå på tå utan att trampa på dom. Jag trippade på tå över till gräset brevid gångbanan för att slippa dom.

När jag kommer innanför dörren ringer jag Y och säger att jag har kommit hem, går och lägger mig i sängen och drar på en film, men kan inte sova. Ligger nog vaken en timme eller två, sedan sover jag som en kung!

This is the end..

Min första trippraport, så inga total sågningar nu tack Bjuder på stavfel och liknande

Peace!
Citera
2012-05-18, 13:00
Medlem
Skön rapport. 7 av 10 toppisar.

Vafan var det där med polisen? Var det några som hade ringt dom i tron om att ni skulle göra inbrott i skolan eller nåt?
Citera
2012-05-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipsed
Skön rapport. 7 av 10 toppisar.

Vafan var det där med polisen? Var det några som hade ringt dom i tron om att ni skulle göra inbrott i skolan eller nåt?

Det har vi tänkt på många gånger också det ska jag lova dig! Var det när X skulle klubba ner anden, eller var det att vi satt och gormade om hur man blir av med ett lik? Någon blev väl förmodligen rädd iallafall
Citera
2012-05-18, 14:26
Medlem
Blackwells avatar
Den var inte så trippig, mest ett äventyr ju :-P
Hitta på namn på x och y nästa gång så är det lättare att hänga med och känns personligare.
Tre av fem handyxor för välskriven text om ett äventyr med glöd i kanten!
Citera
2012-05-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwell
Den var inte så trippig, mest ett äventyr ju :-P
Hitta på namn på x och y nästa gång så är det lättare att hänga med och känns personligare.
Tre av fem handyxor för välskriven text om ett äventyr med glöd i kanten!

Jo de blev nästan mer det :P De ska jag tänka på!
Tror dock att doseringen var lite väl låg, skulle nog kört på ett 30tal istället!
Citera
2012-05-18, 23:42
Medlem
Självkontroll är viktigt när du ska resa vilket man lär sig med tiden men tycker det var väldigt osmart och ta med den där yxan , ser rubriken framför mig "ungdomar tog svamp och gick ut med yxa" . Kul läsning iaf!.
Citera
2012-05-19, 11:50
Medlem
Rymdlejons avatar
Haha, det är helt sant. Inte så mycket tripp, men en skön rapport.
Ser fram emot nästa gång då. DOUBLE THE DOSE, DOUBLE THE POLICE, TRIPPLE THE ACTION!
Citera
2012-05-26, 16:42
Medlem
SeMeNoMores avatar
Det låter inte som att ni tog särskilt mycket, eller blev så fruktansvärt höga? Måste testas, har köpt in peyote men man kanske ska slänga den och invänta sensommaren istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in