Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-20, 16:00
  #1
Medlem
Slingshots avatar
Som rubiken säger, kommer polisen åt uppgifter angående transaktioner om jag avslutar kontot och säger upp mig som kund hos den banken o skaffar en annan? Alltså kan dom ta reda på vilka banker jag har haft eller ser dom bara nuvarande konton o banker?
Citera
2012-05-20, 16:06
  #2
Medlem
Tror nog att de beror på vad du gör. Bängen kollar ju inte upp dig bara för de tycker det är kul.
Gör du nåt så dom måste vända ut och in på din historia, kan de mycket väl se vad du haft för banker.
Citera
2012-05-20, 16:10
  #3
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Tror nog att de beror på vad du gör. Bängen kollar ju inte upp dig bara för de tycker det är kul.
Gör du nåt så dom måste vända ut och in på din historia, kan de mycket väl se vad du haft för banker.

Jup så är det.
Citera
2012-05-20, 16:58
  #4
Medlem
Bankerna spara naturligtvis historiken i en jävla massa år, skulle säga minst 10.

Ang vilka banker du haft så borde polisen kunna fråga skatteverket, alternativt bara fråga "alla" banker (så många finns det ju inte). Antar att banksekretessen gör det lite bökigare och om det rör
sig flera år bak i tiden så ligger säkert historiken i diverse arkiv med allt vad det innebär.

Men nej, generellt och i närtid så kan du inte tjäna något på att avsluta kontot. Sen kan det naturligtvis variera p.g.a. den mänskliga faktorn och individuella misstag.
Citera
2013-05-09, 00:09
  #5
Medlem
Djamillas avatar
I fem år sparas transaktioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback