Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Vadå annan femma? Svenskar tvingas ju ta hand om pensionsräddaren i min signatur t ex
Har du inga syskon?
Jag har bildgooglat Mirka. Hon har armtatueringar men verkar i övrigt vara en mycket bra mamma! Vilka avancerade behov är det du föreställer dig hennes barn har otillfredsställda?
varför försöker du skaffa barn
Är tatueringar något som annars skulle hindra någon från att vara god mor? Eller far?
Iallafall. Som jag redan skrivit i mitt första inlägg så, det jag såg av dom på tv, gillade jag.
Jag tror dock inte att barnens psykologiska behov i form av all den närhet och att bli
sedda av sina
föräldrar blir mötta till den grad som är behövligt. Jag tror barnen ger varandra en del av den närheten, på gott och ont. Det positiva med många syskon är väl att man sällan eller aldrig är själv, det negativa är väl också samma sak. Samt att inte få kanske just den uppmärksamheten man kanske både vill ha och behöver som litet barn, men ffa i tonåren?
Det där osagda, kroppsspråk och små förändringar som märks under tid är nog lättare att missa i en familj där man faktiskt har 11 andra barn att ha koll på samtidigt.
Sist men inte minst, det här med att få vara ensam någon gång. Att få slippa ha småsyskon med eller i närheten hela tiden. Tror alla har behov någon gång att kunna gå undan och bara få vara lite.