2019-09-03, 21:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Hrde att folk klagar som fan att cutscenes ska vara first person "Half-life" aktikt.
Varfr klagar man? Det r ju helt fantastiskt!
Skitsak enligt mig men tittar man p spelsajternas kommentarer verkar mnga tycka att skapandet av sin egna karaktr blir pongls om man nd aldrig fr se den? Lter ganska logiskt enligt mig. Knns meningslst och fixa och trixa med hur man vill att huvudkaraktren ska se ut om man nd aldrig fr se den. Och d ska vl cyberpunk vara mer storydrivet, n exempelvis borderlands. Borderlands hade dessutom inte speciellt mycket valmjligheter frutom frg p klder och huvudet typ.
Citera
2019-09-03, 21:36
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Skitsak enligt mig men tittar man p spelsajternas kommentarer verkar mnga tycka att skapandet av sin egna karaktr blir pongls om man nd aldrig fr se den? Lter ganska logiskt enligt mig. Knns meningslst och fixa och trixa med hur man vill att huvudkaraktren ska se ut om man nd aldrig fr se den. Och d ska vl cyberpunk vara mer storydrivet, n exempelvis borderlands. Borderlands hade dessutom inte speciellt mycket valmjligheter frutom frg p klder och huvudet typ.

Det blir ju lite Table-top knsla ver det hela, d du bestmmer hur hen ska se ut men att man aldrig riktigt fr se exakt. Men sen kommer man ju ha speglar, sen som det ser ut kommer man kunna kra bil/motorcykel i 3e person och d ser man ocks sin karaktr.

Tycker helt klart det ska vara character creation d det r ett RPG-spel.
Jag tror CD PROJEKT kommer ta detta till sin tanke och antingen fixa cutscenes eller lsa en 3rd person kamera som en framtida DLC.
Citera
2019-09-03, 21:39
Medlem
freecsss avatar
Nytt gameplay:

https://www.youtube.com/watch?v=FknHjl7eQ6o
Citera
2019-09-04, 06:07
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Allts ska inte lta den hr skitgrejen ngot mer men mste bara avsluta d 3 personer lyckas med samma konststycke. Att inte fatta skillnaden. Lt mig citera mina tidigare inlgg.

Allts jag skulle nog kunna vara nnu tydligare men d blir det dagis pedagogik. Och s lgt orkar jag inte sjunka just nu. Allts. Att originalet hade som design att inte vlja kn har INTE MED SAKEN ATT GRA d cyberpunk vljer att ta bort denna mjlighet, inte fr att originalet var s UTAN FR ATT NGON TRAMSIG HBTQ COMMUNITY KRVER DET. Transcommunityn knde sig exkluderade av att man kunde vlja kn, CD project red ndrar s man inte kan vlja kn lngre fr att spelet ska vara mer "inclusive". Lmnar det dr. Frstr man nd inte skillnaden mellan mitt klagoml och erat tjat om att originalet minsann var s kommer man aldrig gra det.

Jor, jag frstr skillnaden oxh hller vanligtvis med dig i andra genrer. Grejen r att just i det hr fallet s bryr jag mig inte pga att resultatet blir ngot som r mer trogen genren i sin helhet.

Vanligtvis har jag svrt fr nr HBTQLAFKXCZ-communityn utfr ptryckningar, och hade detta varit ngon annan genre hade jag inte gillat det alls, men i just detta fallet vljer jag att se frbi det d deras ptryckning i just det hr specifika fallet faktiskt fr spelet att bli mer cyberpunkigt, inte mindre. D kan jag tillta det, den hr gngen.

Sammanfattat, oavsett anledning till det s fr vi ett bttre cyberpunkspel pga. detta. Ge bsrs fan i det i spel dr det inte passar som historiska shooters och s.
Citera
2019-09-04, 06:39
Medlem
S taggad infr spelet! Folk klagar s mycket ver fr lite third person men jag litar p CD Projekt att de gr ett bra jobb med first person!
Citera
2020-01-06, 20:46
Moderator
skunkensunes avatar
Som en hel del andra har jag spelat om Witcher 3 och en sak slog mig denna gng. Har de ett easter egg i W3 om Cyberpunk 2077?

Citera
2020-01-06, 21:45
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Som en hel del andra har jag spelat om Witcher 3 och en sak slog mig denna gng. Har de ett easter egg i W3 om Cyberpunk 2077?

Angende sin spoiler s sade Adam Badowski s hr 2018.
https://www.polygon.com/e3/2018/6/20...cher-crossover
Citera
2020-01-16, 18:57
Moderator
^Eazs avatar
Cyberpunk release flyttad frn April till 17:e September

Men, jag ser hellre att de slpper ett perfekt spel n ngot de inte r njda med.

Source: https://twitter.com/CDPROJEKTRED/sta...61009446182912
Citera
2020-01-17, 10:30
Medlem
swebarbs avatar
trist nr alla storspel flyttas fram.. var ju samma med doom eternal och last of us osv.. trttsamt
Citera
2020-01-17, 12:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Cyberpunk release flyttad frn April till 17:e September

Men, jag ser hellre att de slpper ett perfekt spel n ngot de inte r njda med.

Source: https://twitter.com/CDPROJEKTRED/sta...61009446182912

Ser helst att man slpper ett "perfekt" (buggfritt) spel p det utannonserade releasedatumet.
Citera
2020-01-17, 12:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ser helst att man slpper ett "perfekt" (buggfritt) spel p det utannonserade releasedatumet.

Visst r det s, men om alternativet r att man slpper en produkt man inte r stolt ver eller senarelgger slppet tills det man r helt njd med produkten s vljer jag det senare.
Citera
2020-01-17, 13:41
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Visst r det s, men om alternativet r att man slpper en produkt man inte r stolt ver eller senarelgger slppet tills det man r helt njd med produkten s vljer jag det senare.

Min pong var mer att det r rtt trttsamt med spelbranschens stndiga tendens att senarelgga slpp fr att man inte klarar av att flja planen. CD Projekt gjorde samma sak med The Witcher 3 (som dessutom frsenades mer n en gng).

En sak om slpp flyttas ngra veckor, men nr man tre mnader innan release frsenar slppet med fem mnader r det ju uppenbart att ngot har missktts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in