• 1
  • 2
2012-06-03, 14:26
Bannlyst
Ja snyft snyft, alla andra ska agera men inte kvinnan själv.
Finns ingen hejd på våpigheten hos offerkofterna.
Citera
2012-06-03, 14:53
Medlem
narlysimpeltons avatar
Denna historia som alla dessa historier är 100% enkelvisad. Intressant att se hur feminismen alltid visar totalt ointresse i den andra sidan av historien
Citera
2014-01-25, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Å andra sidan, varför fortsätta släppa in honom om hon nu gjorde det?

Hon trodde att hon kunde "rädda honom"… enligt artikeln, eller artiklarna.

Jag tror nämligen att det är samma kvinna och hennes story som tas upp igen i pressen nu återigen två år senare. Alternativt finns det fler kvinnor som vill rädda sina misshandlande pojkvänner genom att släppa in dem i lägenheten istället för att låta dem gorma i trapphuset.

http://vlt.se/sokresultat?q=vräks%20...ate:DESCENDING
Citera
2014-01-25, 09:57
Medlem
ganglere2s avatar
Finns naturligtvis alltid olika versioner av en dylik historia.
Kan inte kvinnor lära sig att undvika våldsamma män?
Citera
2014-01-25, 11:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
http://www.dn.se/nyheter/sverige/mis...an--blev-vrakt

Ett reportage i Feministiskt Perspektiv gör gällande att en kvinna blivit vräkt från sin hyreslägenhet eftersom pojkvännen varit på besök och de hade slagits och bråkat. Nu ska det vara jättesynd om den utsatta kvinnan som självklart får snyftreportage på förstaplats i de stora tidningarna.

Själv tycker jag att envar har ansvar för sin lägenhet, att det inte förekommer bråk och stök. Grannarna har rätt till ett lugnt och tryggt boende och deras rätt bör gå före en enskild individs hyreskontrakt. Kvinnan hade ju all möjlighet att inte släppa in pojkvännen och ringa polisen varje gång han dök upp utanför (obs inte innanför, psykon släpper vi inte in) dörren.

Vad tycker ni? Var det rätt att vräka kvinnan?

Det här fallet kanske har varit hos hyresvärden flera gånger? De kanske har festat och stört sina grannar under en längre tid. I min bostadsrätt får man inte bete sig hur man vill. Hänsyn till grannar gäller. Vi hade en kille som festade varenda kväll och tjoade och hoade och bråkade. Tjejen och han skrek och bråkade långt in på nätterna. De blev varnade många gånger. Till slut tog styrelsen tag i ärendet och ett beslut: Om du håller på att störa dina grannar vräker vi dig. Nu har killen gjort slut med tjejen och festar i stort sett aldrig. Och när han festar frågar han sina närmaste grannar om det går bra. Jag är hundra på att det här ärendet definitivt inte är en ENGÅNGSFÖRSEELSE utan det har förmodligen pågått under en längre tid. Man vräker inte folk hur lätt som helst. Jag vet eftersom jag är ordförande i styrelsen. Kan regler och förordningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in