Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Apropå att starta en ny undertråd: Det finns ämnen till många undertrådar att hämta i den ursprunliga tråden.
Vad sägs om idén att kunna klippa in inlägg därifrån och sedan komplettera det med egna funderingar. Det finns ingen anledning att "uppfinna hjulet en gång till". Det skulle ge skjuts och det nya underforumet tycker jag!
Det tycker jag låter som en utmärkt idé!
Jag håller just nu på och läser om vad som hände på sambands- och ledningscentraler under mordnatten och skulle inte alls ha något emot att ha information och diskussioner om detta samlat på ett ställe. Även information och diskussioner om t.ex vittnesmål från mordplatsen och olika tolkningar och slutsatser som kan göras eller avfärdas utifrån dessa skulle jag inte heller ha något emot.
Problem kan ju uppstå när uppdelningen i trådar ska göras. Det bästa är nog om en tråd diskuterar information som engagerar många men samtidigt är tillräckligt avgränsad så att det går att komma vidare i diskussionen. Om en tråd innehållsmässigt blir för snäv så lär den snart dö ut, så där har var och en ett ansvar som trådstartare. Kanske inte så lätt men moderatorerna kanske kan ge en hjälpande hand emellanåt? - Om det behövs...
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Säkra på att detta är så smart? På Portnoys forum slutade ju detta system med att debatten blev så uppdelad att det dog ut.
Det kan ju faktiskt bli raka motsatsen också, att fler börjar framföra sina åsikter och teorier.
Förändringen blir ju naturligtvis jobbig för dem som inte gärna vill låta andra komma till tals. Speciellt svettigt blir det nu för någon, om det nu finns någon sådan, som vill ha kontroll över hur diskussionen fortlöper och vad som är tillåtet att diskuteras.