2012-06-10, 13:09
Medlem
Fuck-de-polices avatar
Tack allihop fr era svar tips det uppskattas

Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det r dumt att hoppa av helt och hllet. Dessutom finns ju inga aromatiserande preparat med i kuren s det kan egentligen inte bildas gyno, speciellt inte med hgandrogena preparat med ocks.

I vilket fall s har han nog inte ftt winstrol, annars ser jag ingen mjlighet till gyno eftersom det r winstrol only och proviron.

Fr vrigt r det ett riktigt dumt tips att hoppa av rtt av om man fr gyno. Man mste ligga kvar p ngon androgen och d helst testosteron men snka dosen p aromatiserande preparat avsevrt fr att ka sannolikheten att allt gr bra.
Tack fr ditt svar tnkte faktist idag kan inte bengtzz kolla in hr o lsa de hr hehe.. Men proge. Gyno d?? Finns inte de eller?? mheten har lagt sig lite hjde provironet till 175mg vet inte om de va det som hjlpte.

Nr jag vl fr letrot borde jag trappa upp eller fronta med kanske 5mg fr att trappa ner till 2.5mg tills de e bttre o sen trappa ner vet inte riktigt hur de funkar med de n.
Citera
2012-06-10, 13:14
Medlem
Fuck-de-polices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceDog
Lnar trden lite fort, frlt ts.

BengtZz hur gr det fr dig, trning kosten samt med letrot och din hrdhet / forskning kring fett deper och allt. inte sett dig skriva p lnge nu ?

Mvh
De lugnt, r ocks lite intresserad har lst lite om hans experiment p nn trd
Citera
2012-06-10, 13:35
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceDog
Lnar trden lite fort, frlt ts.

BengtZz hur gr det fr dig, trning kosten samt med letrot och din hrdhet / forskning kring fett deper och allt. inte sett dig skriva p lnge nu ?

Mvh
Har haft mycket att gra, jag har tre jobb just nu samtidigt (inte heltid frvisso men rtt intensivt) och har haft ett LAN senaste veckan som dessfrinnan avslutades med sista tentamen fr att bli examinerad i fysik.

S jag har tyvrr inte haft s mycket tid att komma in hit och dela med mig tyvrr.

Min deff gr rtt bra! Reductil r verkligen att rekommendera och det hller frbrnningen uppe frutom att hlla den vrsta hungern borta. Visst mste man ibland anstrnga sig nd med reductil har framfrallt frmgan att hlla humret uppe trots stor deff.

ja det verkar positivt p fettomrderna. Men det gr ven AAS i sig och fr mig blir det allt bttre med ren s det r svrt att veta exakt hur faktorn letrozole pverkar. Dock har jag en stark frmodan om att s r fallet. Vrt att ppeka r ju ocks att det r en "enmansstudie" och inte flera personer s det vetenskapliga stdet blir ju i princip 0 eftersom det enbart r testat p mig s att sga.

Mvh
Citera
2012-06-10, 13:50
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuck-de-police
Tack allihop fr era svar tips det uppskattas

Tack fr ditt svar tnkte faktist idag kan inte bengtzz kolla in hr o lsa de hr hehe.. Men proge. Gyno d?? Finns inte de eller?? mheten har lagt sig lite hjde provironet till 175mg vet inte om de va det som hjlpte.

Nr jag vl fr letrot borde jag trappa upp eller fronta med kanske 5mg fr att trappa ner till 2.5mg tills de e bttre o sen trappa ner vet inte riktigt hur de funkar med de n.
Finns inget som heter proggyno. Det r ocks en seglivad myt som jag har frskt f dd p nu i flera r. Gynekomasti kan endast orsakas av strogen, dock kan strogen assisteras av progesterona effekter. Vid sdan assistans kan de strogena effekterna som skapar gynekomasti vara svrare att bli av med, drfr rekommenderar man ofta letrozole vid progesteron gynekomasti och d rcker sllan enbart nolvadex.

Det existerar tv effekter som gr att nolvadex inte rcker till helt:
Nolvadex verkar som starkast p just brstkrteln dr den binder till strogenreceptorn med strre affinitet (verkningsgrad) n strogenet sjlv. Vilket gr att om man har tillrckligt mycket nolvadex i "systemet" kommer det rda mycket strre sannolikhet att nolvadexen (r egentligen lkemedelsnamnet men spelar mindre roll) binder till strogenreceptorn och drmed blockerar platsen s att inte strogen kan binda dr. Nolvadex verkar allts som en antagonist i brstkrteln och p en del andra platser i kroppen som gr att de strogena effekterna dr lokalt minskar.

Ett problem med nolvadex r dock att den inte verkar lika effektivt i vrtgrdsomrdet som den gr i brstkrtelomrdet. Vilket gr att den inte kan hmma de strogena effekterna dr lika bra som den gr i brstkrteln. Allts kombaterar den inte gynekomasti assisterad av progesteron p alla plan.

Utver detta visar det sig att nolvadex kar effektiviteten av de progesterona receptorerna, vilket gr att med nolvadex i systemet s kommer knsligheten fr de progesterona receptorerna att ka, vilket gr att mnen som binder till den progesterona receptorn har strre affinitet n vad de annars hade haft. Det betyder inte att nolvadex r negativt i sammanhanget, jag menar, den reducerar ju ocks effekten av strogen men ni frstr skert problemet. Den minskar den ena faktorn men kar den andra.

Letrozole:
Ls stora trden om AI fr mer information. Men kort och gott s kramar den om strogenet jttehrt och sger att nu r vi tillsammans. strogenet r lite som en hora och vill grna g p date med strogenreceptorn, men eftersom letrozole och strogen nu r tillsammans s kan ju strogenet inte hora ut sig. strogenreceptorn vill ju inte g p date med strogen nr hon redan har en pojkvn (letrozole).

Lite serisare igen:
Letrozole tar allts bort "allt" strogen s att det inte kan verka i kroppen, och det gller d p alla platser. Kroppen behver t.ex. strogen fr att ha en normal sexlust, drfr kan man tappa sexlusten avsevrt p letrozole men inte alls i lika stor eller ingen utstrckning om vi talar om nolvadex.

Vad har d Winstrol att gra hr?'
Det finns fenomen som tyder p att winstrol (stanozolol) agerar som en agonist till den progesterona receptorn. Dvs att den eller dess metaboliter helt eller delvis binder till den progesterona receptorn och/eller att den agerar p ett sdant stt i kroppen att de progesterona receptorerna fr kad knslighet.

Men jag skulle tro att du inte ftt ngon winstrol om du nu fr gynekomasti av en sdan kur, speciellt inte om du utver detta ven tar proviron.

Tips du kan gra:
Tryck i dig 5mg letrozole och g ner p 2.5mg om dagen och fortstt med proviron ett mkt bra tag framver. Nr du knner att gynon har lagt sig kan du g ner p cirka 1mg letrozole varannan dag. Tids nog (prova sjlv nr) s kan du ven g av ditt proviron. D br det inte lngre vara ngra problem.

Egna kommentarer:
Om du vill kan du ven hoppa av winstrol, men det bestmmer du sjlv. Det r inte skert att det gr varken till eller frn och kan vara vilket som. Sjlv tycker jag att winstrol hjlper mig emot gyno, men det beror lite p hur mycket Nandrolone jag har med i systemet eller ej. Dels fr att Nandrolone verkar starkt till den progesterona recptorn och dels fr att winstrol i sig tydligen gr progesterona recptorerna starkare och drmed frstrker effekten av Nandrolone.

Annars om jag nu kr bara testosteron och winstrol s tycker jag att winstrol verkar hmmande mot eventuella gynoknningar.

Mvh
Citera
2012-06-10, 15:11
Medlem
Citat:
Hjlp PROG gyno!!! 5dagar in p kuren 50mg winstrol 150mg proviron. Gr ont som faan. Brja mma idag rtt nyligen faktist o letro o nolva p vg hoppas f dom p mndag lr tisdag bestllde i torsdags. Fan vilken otuur!! Vad ska jag gra?? Ska ja snka winstrol till 25mg eller ligga kvar kanske snka provironet? Vet inte om de sistnmnda vore nn id va tycker ni... Hur gr jag med letro trappa upp eller endast ner? Har Tonrsgyno kvar. Tnkte experimentera lite med Tonrsgyno o letro men nu blir de PROG gyno o letro experiment ska posta hr regelbundet hur de gr om folk vill de... Snlla besvara tminstone p frgerna s gott ni kan o vill. Rdd s ja nstan lipar fan juste glmde tillgga stt de r bara hgra sidan n slnge har 2 knlar den strsta kanske lika stor som tv rter..o sjlva vrtgrden har spritt sig en millimeter kanske (vanligt med PROG gyno)

Hej
Du kan ju brja att hoppa av preppen, pbrja en AI behandling och drefter frtstta med nolva efter Ai behandlingen och hoppas att det reduceras eller frsvinner.

Mvh Jack
Citera
2012-06-10, 16:14
Medlem
Fuck-de-polices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBSk
Hej
Du kan ju brja att hoppa av preppen, pbrja en AI behandling och drefter frtstta med nolva efter Ai behandlingen och hoppas att det reduceras eller frsvinner.

Mvh Jack
Men det s att jag vill verkligen inte hoppa av, vill inte heller snka dosen ... Men om det vore den enda utvge d sjlvklar utan tvekan, men jag har spass stora frvntningar p letrot s tnker testa de frst. Fan fett omanligt o behva oroa sig fr att tutten ska vxa...

Mvh
Citera
2012-06-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im.Nobody
Hur tnkte du nu? Det r ju vldigt svrt att f gyno av WIN only kurer. Sedan om du kollar vad han tar s saknas det aromatiserande preparat i kuren vilket gr det ytterst svrt att f gyno. Gyno fr du genom att kroppen skapar strongen, vilket jag inte ser att den behver av en WIN kur.

Ptal om att hoppa av. Mjoo, jag vet inte riktigt om jag skulle hoppa av. Kanske minska dosen och lgga in Letro / Nolva! Sedan ka igen eller kra kuren ut p den lga dosen.

Edit:
Sg att Bengtzz redan hade givit ett okej svar!

Skrev aldrig ATT han skulle hoppa av utan snarare det blir svrare att bota och kan frvrras.

Hurvida win ger gyno eller ej spelar ju mindre roll.
Han pstr att han ftt gyno och ntt har han ftt gyno av och det r inte provion i alla fall.
S som bengtz sger s har han frmodligen ftt ntt annat n winnar drav gyno om det nu inte r s att han bara nojar.
Oavsett s borde han inte ftt gyno med s pass hg provion men men det kan jag inte riktigt utala mig om.
Citera
2012-06-10, 17:11
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Men det s att jag vill verkligen inte hoppa av, vill inte heller snka dosen ... Men om det vore den enda utvge d sjlvklar utan tvekan, men jag har spass stora frvntningar p letrot s tnker testa de frst. Fan fett omanligt o behva oroa sig fr att tutten ska vxa...

Mvh

Du kommer inte vara s jvla manlig med hg dos letro heller kan jag sga.
Citera
2012-06-10, 17:16
Medlem
Fuck-de-polices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Skrev aldrig ATT han skulle hoppa av utan snarare det blir svrare att bota och kan frvrras.

Hurvida win ger gyno eller ej spelar ju mindre roll.
Han pstr att han ftt gyno och ntt har han ftt gyno av och det r inte provion i alla fall.
S som bengtz sger s har han frmodligen ftt ntt annat n winnar drav gyno om det nu inte r s att han bara nojar.
Oavsett s borde han inte ftt gyno med s pass hg provion men men det kan jag inte riktigt utala mig om.
Men vad kan de va frutom win? frstr inte riktigt. jag har lst jtte mnga ggr att winstrol ska vara typ jttebillig som rpulver att skulle dom ge mig ntt annat s skulle dom g back av de alla gnger om de inte va socker dom gav mej och det r de ju inte... jaja skit samma hoppas min letro kommer imon fan... sa imorse att jag hjde proviron till 175 men blev lite osker o rknade om allt o kom fram till att jag hjde den med 2 istllet fr 1 s ligger p 200mg proviron allts

nej jag nojjar inte det hr gr inte att nojja jag har till och med frskt vertyga mej sjlv att jag kanske nojjar helt omjligt o missta det hr alla dr ute som nojjar troo mej det knns nr man fr gyno inte ntt man kan missa men ven de e individuelt s skert nn som fr det av AAS o mrker det inte frn dom knner knlen (har fr mig att jag hrt de).. igr gjorde de verkligen ont nu efter 200mg proviron s slppte det lite men knlen str mej nd men som sagt letro p ingng hoppas letron rvknullar den hr jvla knlen...Men jag vet nu att jag e gyno knnslig s vet de nsta gng
Citera
2012-06-10, 17:19
Medlem
Fuck-de-polices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Du kommer inte vara s jvla manlig med hg dos letro heller kan jag sga.
Nee kankse inte de men eftert tror jag kommer va manligare n nu med tanke p att min TUTTE vxer nu
Citera
2012-06-10, 17:24
Medlem
Citat:
Men vad kan de va frutom win? frstr inte riktigt. jag har lst jtte mnga ggr att winstrol ska vara typ jttebillig som rpulver att skulle dom ge mig ntt annat s skulle dom g back av de alla gnger om de inte va socker dom gav mej och det r de ju inte... jaja skit samma hoppas min letro kommer imon fan... sa imorse att jag hjde proviron till 175 men blev lite osker o rknade om allt o kom fram till att jag hjde den med 2 istllet fr 1 s ligger p 200mg proviron allts

nej jag nojjar inte det hr gr inte att nojja jag har till och med frskt vertyga mej sjlv att jag kanske nojjar helt omjligt o missta det hr alla dr ute som nojjar troo mej det knns nr man fr gyno inte ntt man kan missa men ven de e individuelt s skert nn som fr det av AAS o mrker det inte frn dom knner knlen (har fr mig att jag hrt de).. igr gjorde de verkligen ont nu efter 200mg proviron s slppte det lite men knlen str mej nd men som sagt letro p ingng hoppas letron rvknullar den hr jvla knlen...Men jag vet nu att jag e gyno knnslig s vet de nsta gng

Du mste vara extremt knslig mot gyno med tanke p hur hg dos provion du kr eller kanske det inte r provion ?
Vad det kan vara r omligt att svara i alla fall fr min del men kan skert vara tex dbol eller ntt annat.
Citera
2012-06-10, 17:36
Medlem
Fuck-de-polices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Du mste vara extremt knslig mot gyno med tanke p hur hg dos provion du kr eller kanske det inte r provion ?
Vad det kan vara r omligt att svara i alla fall fr min del men kan skert vara tex dbol eller ntt annat.
Aa misstnker ocks det r dbol om det nu r ntt annat n winstrol...Och de med provironet e ocks skumt, det borde ha hjlpt mej lite iallafall spass mycke att det inte kom s hr snabbt 5 dagar.. Nsta kur Oxar + proviron s kr jag letro lgdos under kuren om de nu inte visar sig att MMs letro r ocks knas vilket ngra pstr, Men tror inte dom skulle skruva till det s jag menar letro ska ju va letro de ju fan riktigt knas om de inte skulle funka som det ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in