Citat:
Ursprungligen postat av Fuck-de-police
Tack allihop fr era svar tips det uppskattas
Tack fr ditt svar tnkte faktist idag kan inte bengtzz kolla in hr o lsa de hr hehe.. Men proge. Gyno d?? Finns inte de eller?? mheten har lagt sig lite hjde provironet till 175mg vet inte om de va det som hjlpte.
Nr jag vl fr letrot borde jag trappa upp eller fronta med kanske 5mg fr att trappa ner till 2.5mg tills de e bttre o sen trappa ner vet inte riktigt hur de funkar med de n.
Finns inget som heter proggyno. Det r ocks en seglivad myt som jag har frskt f dd p nu i flera r. Gynekomasti kan endast orsakas av strogen, dock kan strogen
assisteras av progesterona effekter. Vid sdan assistans kan de strogena effekterna som skapar gynekomasti vara svrare att bli av med, drfr rekommenderar man ofta letrozole vid progesteron gynekomasti och d rcker sllan enbart nolvadex.
Det existerar tv effekter som gr att nolvadex inte rcker till helt:
Nolvadex verkar som starkast p just brstkrteln dr den binder till strogenreceptorn med strre affinitet (verkningsgrad) n strogenet sjlv. Vilket gr att om man har tillrckligt mycket nolvadex i "systemet" kommer det rda mycket strre sannolikhet att nolvadexen (r egentligen lkemedelsnamnet men spelar mindre roll) binder till strogenreceptorn och drmed blockerar platsen s att inte strogen kan binda dr. Nolvadex verkar allts som en antagonist i brstkrteln och p en del andra platser i kroppen som gr att de strogena effekterna dr lokalt minskar.
Ett problem med nolvadex r dock att den inte verkar lika effektivt i vrtgrdsomrdet som den gr i brstkrtelomrdet. Vilket gr att den inte kan hmma de strogena effekterna dr lika bra som den gr i brstkrteln. Allts kombaterar den inte gynekomasti assisterad av progesteron p alla plan.
Utver detta visar det sig att nolvadex kar effektiviteten av de progesterona receptorerna, vilket gr att med nolvadex i systemet s kommer knsligheten fr de progesterona receptorerna att ka, vilket gr att mnen som binder till den progesterona receptorn har strre affinitet n vad de annars hade haft. Det betyder inte att nolvadex r negativt i sammanhanget, jag menar, den reducerar ju ocks effekten av strogen men ni frstr skert problemet. Den minskar den ena faktorn men kar den andra.
Letrozole:
Ls stora trden om AI fr mer information. Men kort och gott s kramar den om strogenet jttehrt och sger att nu r vi tillsammans. strogenet r lite som en hora och vill grna g p date med strogenreceptorn, men eftersom letrozole och strogen nu r tillsammans s kan ju strogenet inte hora ut sig. strogenreceptorn vill ju inte g p date med strogen nr hon redan har en pojkvn (letrozole).
Lite serisare igen:
Letrozole tar allts bort "allt" strogen s att det inte kan verka i kroppen, och det gller d p alla platser. Kroppen behver t.ex. strogen fr att ha en normal sexlust, drfr kan man tappa sexlusten avsevrt p letrozole men inte alls i lika stor eller ingen utstrckning om vi talar om nolvadex.
Vad har d Winstrol att gra hr?'
Det finns fenomen som tyder p att winstrol (stanozolol) agerar som en agonist till den progesterona receptorn. Dvs att den eller dess metaboliter helt eller delvis binder till den progesterona receptorn och/eller att den agerar p ett sdant stt i kroppen att de progesterona receptorerna fr kad knslighet.
Men jag skulle tro att du inte ftt ngon winstrol om du nu fr gynekomasti av en sdan kur, speciellt inte om du utver detta ven tar proviron.
Tips du kan gra:
Tryck i dig 5mg letrozole och g ner p 2.5mg om dagen och fortstt med proviron ett mkt bra tag framver. Nr du knner att gynon har lagt sig kan du g ner p cirka 1mg letrozole varannan dag. Tids nog (prova sjlv nr) s kan du ven g av ditt proviron. D br det inte lngre vara ngra problem.
Egna kommentarer:
Om du vill kan du ven hoppa av winstrol, men det bestmmer du sjlv. Det r inte
skert att det gr varken till eller frn och kan vara vilket som. Sjlv tycker jag att winstrol hjlper mig emot gyno, men det beror lite p hur mycket Nandrolone jag har med i systemet eller ej. Dels fr att Nandrolone verkar starkt till den progesterona recptorn och dels fr att winstrol i sig tydligen gr progesterona recptorerna starkare och drmed frstrker effekten av Nandrolone.
Annars om jag nu kr bara testosteron och winstrol s tycker jag att winstrol verkar hmmande mot eventuella gynoknningar.
Mvh