Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2012-06-10, 17:52
Medlem
Anonymens avatar
Så här kommer min första tripp rapport

Klockan 6 på natten och jag sitter och trycker i mig dåliga 80-tals filmer för att på något sett försöka förstå varför folk ens gick på bio och såg dessa skitfilmer. Försöker inte trycka ner alla 80-tals filmer såklart utan bara dessa mediokra skit filmer som också producerades. Iallafall, jag började känna en väldigt speciell känsla, en känsla som jag inte känt sedan jag var 16-17.

- Jag vill baka något!

Så plötsligt så står jag bara där i köket och tänker göra negerbollar (i mitt försvar så kan jag inte stava till chokladbollar ). Slås av idén att jag ska blanda in lite cannabis i mina negerbollar och går därför ut i skafferiet där farsan och hans fru tror att det gömt sitt cannabis bra. Kollar i lådan och tar ut några gram. De har inte rökt på år och har därför bara tillfört mer till lådan varje år (de odlar lite hemma).

100 g margarin (gärna rumsvarmt då blir det lättare att mosa in)
2 dl strösocker
3 dl havregryn
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
3 msk kaffe (ska vara kallt)
Kokos eller pärlsocker

Jag står nu där och värmer margarin för att blanda i ingrediens X, vilket kom i en form av cannabis. Tänker att jag inte kommer äta upp allt så lägger jag i ungefär 3 gram grönt i det nu flyttande margarinet. Men vi kan hoppa fram en timme i historien. Ni får pm mig om ni vill veta mer om receptet.

Klockan 07:20 börjar jag äta av det som mest kan beskrivas som en kladdig röra. Trycker i mig 2/5 delar av smeten och sätter mig framför datorn och väntar. Efter 20 minuter så börjar mina tankar försvinna in i ett deprimerat tillstånd, jag känner nämligen INGENTING
Åt helvete med tråkiga recept tänker jag och börjar rulla en joint istället. Ungefär 1 gram grönt senare och jag börjar känna mig hög och hungrig. Jag börjar göra en macka för att tillfredsställa min hungriga mage. Plötsligt slår det mig, jag har fan negerboll.....negersmet?; i kylskåpet. Det funkar ju fan inte ändå så jag kan äta upp det tänker jag kaxigt. Efter att ha tryckt i mig resterande 3/5 delar av smeten så tänker jag att farsan snart kommer komma upp och att jag kanske borde gå upp och lägga mig. Så jag traskar lite surt upp för trappan medan jag tänker på allt roligt jag kunde haft med mina 3 gram. Lägger mig ner och somnar sött.

Klockan är 10 och jag får panik! Tydligen hade jag dagen innan lovat farsan att jag skulle hjälpa honom att måla huset och fixa med fönsterna. Så vid klockan 10 väckte han mig och till mitt snabba uppvaknande införs en hemsk uppenbarelse. Jag är hög som ett HUS. Det jag inte har tänkt på är att det tar längre tid för cannabis att tas upp i magen, vilket har lät till att jag nu klockan 10 på morgonen är hög som ett hus. Jag springer runt i mitt rum som en höna utan huvud och tänker på hur fan jag ska klara detta. Klär på mig snabbt och tar på mig ett par solglasögon i min förvirring. Går ner för att se att farsan sitter och röker på altanen. Går ut till honom och tänder en cigg. Tänker att även om han är erfaren cannabis rökare så kan jag lura honom. Han börjar fråga mig varför smöret, salamin och brödet stod framme i morse. Fan tänker jag, skulle ju göra en macka.

Efter en stunds pratande så börjar min farsa skriva på en lapp som han lägger i ett kuvert. Han säger att det är en överraskning till mig och att jag inte får öppna kuvertet för ens vi är klara för dagen.
Jag tänker inte så mycket på det utan vi går ut och ska börjar tvätta fasaden.

För att ni alla ska förstå mig så är jag inte en jätte cannabis användare. Gillar att dra en eller två joints på en trevlig helg. Så min mage och kropp har tydligen bestämt sig för att cannabis, värme och jobb inte är något som de i kombination gillar. Börjar nämligen må väldigt illa och spyr ner hela gräsmattan. Farsan kollar på mig och frågar om jag mår bra. Säger till han att jag mår illa och att jag nog ska gå och lägga mig. Det tycker han låter som en bra idé men han säger först att jag ska öppna kuvertet. Såhär stod det ungefär i kuvertet;

"Jag vet att du är hög för det märks. Sluta sno av vårt cannabis och köp ditt eget. By the way, tänkte ge dig 500 kronor för att du hjälpte mig men drar av de pengarna från allt du troligen tagit av oss "

Så nu sitter jag här och skriver om ett av de mest pinsamma ögonblicken i mitt liv. Kanske inte är den bästa tripprapporten men hoppas den iallafall är underhållande för er.

Mvh//
Anonymen
Citera
2012-06-10, 17:57
Medlem
Jarans avatar
Rolig historia, du kan ju inte sovit mera än 5-6 timmar iallafall =D.

Men lite konstigt att dina föräldrar har "gömt" grön i skafferiet. Säger inte att det är fel men tror att 99.999% av alla föräldrar inte gör så.
Citera
2012-06-10, 17:59
Medlem
Hahaha! ÄGD!
Citera
2012-06-10, 18:03
Medlem
Anonymens avatar
Haha min familj är inte riktigt normala, farsan kan nog bäst beskrivas som en maskerad hippy. Han verkar normal för andra men inners inne är han en hippy
Citera
2012-06-11, 09:34
Bannlyst
Haha, brutalt rolig tripprapport. Det där med yr höna känns bekant.
ÄGD är ordet, men det är ju en farsas rättighet eller hur ?

5/5 hemodlingar utdelas, mer av sådana här historier vill vi ha
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2012-06-11 kl. 09:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in