2012-06-11, 01:56
Medlem
Cubicles avatar
FPS genren är det inget fel på och folk börjar inte tröttna, titta på arma 2 dayz modden tillexempel. Folk tröttnar på hjärndött skjutande utan några som helst konsekvenser när man dör och där man lirar "lone wolf".
Tror FPS spel kommer bli mer taktiska samt "hardcore" inom en snar framtid, typ ghost recon aktigt
Citera
2012-06-11, 02:12
Medlem
fenriz64s avatar
Tycker att Bioshock 2 är bland de bästa spelen som någonsin har gjorts och förväntningarna till uppföljaren är skyhöga.
Senast redigerad av fenriz64 2012-06-11 kl. 02:14.
Citera
2012-06-11, 02:18
Medlem
LinusKlasens avatar
FPS har jag inte spelat på år och dar..

Football Manager som gäller.
Citera
2012-06-11, 02:52
Medlem
BlackTiger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotardo
Köpte Battlefield 3, och jag orkade faktiskt inte ens köra igenom campaignen. Det var så jävla tråkigt så att jag höll på att dö. Och FPS börjar faktiskt i övrigt kännas rätt så uttjatat. Varenda spel som kommer går i samma mönster, och det enda som tillverkarna verkar anstränga sig på att förbättra är grafiken. Berättelserna som FPS spel kretsar kring är ju också extremt jävla tröttsamt. Jag är rätt less på att döda terrorister som hotar USA nu.

Det enda FPS som jag ser fram emot är Halo 4.

Samma här! Fick hem BF3 dagen det släpptes, är på kanske uppdrag 4 på SP och rank 25 på MP..
Citera
2012-06-11, 02:55
Medlem
n3xmillionaires avatar
Vi kan nog tacka CoD för att folk inte längre är så kära i FPS. Å andra sidan är det kanske bra att gamers inte längre bara blir underhållna av att skjuta terrorister utan även kan leva på spel som Heavy Rain och Journey.
Citera
2012-06-11, 04:04
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3xmillionaire
Vi kan nog tacka CoD för att folk inte längre är så kära i FPS. Å andra sidan är det kanske bra att gamers inte längre bara blir underhållna av att skjuta terrorister utan även kan leva på spel som Heavy Rain och Journey.
varför ska vi tacka CoD för det? Kan du utveckla?
Citera
2012-06-11, 11:28
Medlem
[S][K]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle
FPS genren är det inget fel på och folk börjar inte tröttna, titta på arma 2 dayz modden tillexempel. Folk tröttnar på hjärndött skjutande utan några som helst konsekvenser när man dör och där man lirar "lone wolf".
Tror FPS spel kommer bli mer taktiska samt "hardcore" inom en snar framtid, typ ghost recon aktigt

Arma2 utan DayZ är jävligt grymt också. Det är så sjukt mycket roligare än BF3, Mw(?) osv osv..
Realism är något att eftersträva, synd bara att det är så gammalt Tagga ARMA3!
Citera
2012-06-11, 12:26
Medlem
Imirons avatar
Lite blaj om vad jag spelar och tankar om det:

Jag tycker inte att FPS-genren är död. Jag tycker bara att de måste komma på någonting. Att stå och blasta sig igenom nivå efter nivå, utan att tänka, är inte kul. Att i multiplayern bara skjuta allt man ser, och trots att man har ett lag alltid köra rambo, är inte heller kul.

I Singleplayern måste man, om man nu inte vill ha open world (vilket inte löser allt det heller) göra att spelarna måste tänka lite. Man kan ha kraftiga FPS-element, och det behöver inte vara rent Hitman, men det bör ha drag av det. Jag måste använda taktik och i den mån det är möjligt ska hur jag gör saker påverka mig. Tillsammans med det behöver man en genomtänkt och välskriven story och ett gameplay som inte är för repetitivt.

I Multiplayern bör man göra samarbete 100% nödvändigt, och du måste med ditt lag tänka taktiskt. Det verkar oerhört mycket roliga att spela alla shooters med klaner, där man faktiskt försöker göra det, men jag har inte tid att vara med i någon nördklan, så jag vill ha samarbete direkt. Lone wolfande kan vara skitroligt i spel som DayZ, men i ett äkta FPS: Multiplayer, anser jag att man bör vara tvingade att arbeta som ett team. Det är det absolut effektivaste om du ska slå ut motståndarlaget, men det bör spelutvecklarna jobba på, så att det framkommer och i spelet blir uppenbart. Ett gäng amatörer som jobbar tillsammans bör kunna slå ut ett helt proffslag där alla kör rambostil.
.
Citera
2012-06-11, 12:29
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle
Arma 2 Dayz är i första person och du kan bära vapen, och använda dem, men det är ingen shooter. Målet är att överleva, inte att döda så många players som möjligt, eller att slå ut ett motståndarlag. I övrigt håller jag med dig, och det kan kanske få en att gilla FPS igen.
Citera
2012-06-11, 12:36
Medlem
ChallengeGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Arma 2 Dayz är i första person och du kan bära vapen, och använda dem, men det är ingen shooter. Målet är att överleva, inte att döda så många players som möjligt, eller att slå ut ett motståndarlag. I övrigt håller jag med dig, och det kan kanske få en att gilla FPS igen.

FPS spel är First person Shooter, inget annat. Finns inget som säger att fps spel går ut på att döda motståndarlaget
Citera
2012-06-11, 13:23
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotardo
Köpte Battlefield 3, och jag orkade faktiskt inte ens köra igenom campaignen. Det var så jävla tråkigt så att jag höll på att dö. Och FPS börjar faktiskt i övrigt kännas rätt så uttjatat. Varenda spel som kommer går i samma mönster, och det enda som tillverkarna verkar anstränga sig på att förbättra är grafiken. Berättelserna som FPS spel kretsar kring är ju också extremt jävla tröttsamt. Jag är rätt less på att döda terrorister som hotar USA nu.

Det enda FPS som jag ser fram emot är Halo 4.

BF3 är ju främst ett multiplayerspel. Varför köra single player?
Citera
2012-06-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
BF3 är ju främst ett multiplayerspel. Varför köra single player?

Ja jag vet, men mitt internet är tyvärr rätt kasst så därför blev det inte så att jag spelade online. Dessutom så orkar jag verkligen inte spela mot de killar som lirar 8 timmar om dagen...

Jag hade dessutom väntat mig mer utav spelet så jag trodde inte det skulle vara en så stor förlust att inte spela online, men det var det ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in