Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-30, 17:34
  #13
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globecyclist
Hej!

Nej, det går inte att registrera; "Användarnamnet är redan upptaget".

Det går inte att logga in på fb med det lösenord jag har för travelforum.

Hittar ingen länk eller inställning för aktivering på FB.

Ska luska lite i det och återkomma
Citera
2020-06-05, 18:06
  #14
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globecyclist
Hej!

Nej, det går inte att registrera; "Användarnamnet är redan upptaget".

Det går inte att logga in på fb med det lösenord jag har för travelforum.

Hittar ingen länk eller inställning för aktivering på FB.

Om du loggar in på din profil på travelforum, går in på din profil så finns det där en flik/knapp där det står aktivera dig på flashback. Testa tryck på den och se om det fungerar.
Citera
2020-06-07, 12:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross

Om du loggar in på din profil på travelforum, går in på din profil så finns det där en flik/knapp där det står aktivera dig på flashback. Testa tryck på den och se om det fungerar.
Hej!

Jag har dessa flikar:

Profil, Presentation, Profilbild, E-post, Lösenord

Ingen av dem innehåller nån knapp eller något annat som har med Flashback att göra.

Jag är på mobila siten då jag reser utan dator. Jag hittar inget uppenbart sätt att växla till fulla siten. Om det är det som är problemet.

Jag kanske är blind.

Det är ingen länk du kan posta?
Citera
2020-06-07, 12:29
  #16
Medlem
En annan sak: Jag försökte editera ovan inlägg för att lägga till Tack för svar, men får felmeddelande att jag inte kan editera inlägg äldre än en timme.

Som du ser var det inte en timme sedan jag postade.
__________________
Senast redigerad av globecyclist 2020-06-07 kl. 12:30.
Citera
2020-06-07, 12:34
  #17
Medlem
Det verkar som att jag kan redigera om jag gör det inom en minut... Jag befinner mig i Portugal, dvs 1 timme skillnad, om det har betydelse.
Citera
2020-06-14, 21:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross

Om du loggar in på din profil på travelforum, går in på din profil så finns det där en flik/knapp där det står aktivera dig på flashback. Testa tryck på den och se om det fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av globecyclist
Hej!

Jag har dessa flikar:

Profil, Presentation, Profilbild, E-post, Lösenord

Ingen av dem innehåller nån knapp eller något annat som har med Flashback att göra.

Jag är på mobila siten då jag reser utan dator. Jag hittar inget uppenbart sätt att växla till fulla siten. Om det är det som är problemet.
Exakt samma alternativ på desktop-siten. Jag hittar inte vad du hänvisar till.
Citera
2020-06-14, 23:33
  #19
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globecyclist
Exakt samma alternativ på desktop-siten. Jag hittar inte vad du hänvisar till.

Varför du inte kan redigera inlägget vet jag inte. TEstar att göra en steg för steg och se om det ser lika dant ut för dig.

När du är inloggad på travelforum så tryck på "mitt skrivbord" högst upp i vänstra hörnet.

Mitt på sidan finns då profilen, ex användarnamn, uppdatera resmål och ladda upp bilder. På höger sida om detta finns det en grå ruta där det står "Få ut mer av Travelforum", under står det aktivera ditt konto på flashback och sedan en knapp för aktivera.

Om du inte ser den kolla om du kanske kör någon plugg in eller annat program som blockerar det. Det kanske är någon inställning i adblock eller ublock eller om du har andra program som kanske blockerar det. Testa att logga in via en annan webbläsare och se om det ser lika dant ut, ex om du kör chrome så testa firefox eller edge.
Citera
2020-06-15, 10:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Varför du inte kan redigera inlägget vet jag inte. TEstar att göra en steg för steg och se om det ser lika dant ut för dig.

När du är inloggad på travelforum så tryck på "mitt skrivbord" högst upp i vänstra hörnet.

Mitt på sidan finns då profilen, ex användarnamn, uppdatera resmål och ladda upp bilder. På höger sida om detta finns det en grå ruta där det står "Få ut mer av Travelforum", under står det aktivera ditt konto på flashback och sedan en knapp för aktivera.

Om du inte ser den kolla om du kanske kör någon plugg in eller annat program som blockerar det. Det kanske är någon inställning i adblock eller ublock eller om du har andra program som kanske blockerar det. Testa att logga in via en annan webbläsare och se om det ser lika dant ut, ex om du kör chrome så testa firefox eller edge.
Tack för svar. Här är två screenshots:

https://imgur.com/a/BPbmqDB

Första är hur det ser ut på mobila siten (screenshot i Firefox), andra hur desktop-siten ser ut (i Opera utan adblock).

Det ser likadant ut i Chrome och i Huaweis inbyggda webbläsare. Jag kör Android 10 på en Huawei P30 Pro.

Fyra webbläsare både i mobila och desktopsiten visar alltså likadant, och jag hittar tyvärr ingenting om att få ut mer av Travelforum eller att registrera mig på Flashback.

Det kan inte vara så att det redan är aktiverat men det är olika lösenord? Flashback säger ju att jag angivit fel namn eller lösen när jag försöker logga in med de uppgifter jag har på Travel forum. Det framgår inte och jag har utgått från att det är samma konto.
Citera
2020-06-15, 22:52
  #21
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globecyclist
Tack för svar. Här är två screenshots:

https://imgur.com/a/BPbmqDB

Första är hur det ser ut på mobila siten (screenshot i Firefox), andra hur desktop-siten ser ut (i Opera utan adblock).

Det ser likadant ut i Chrome och i Huaweis inbyggda webbläsare. Jag kör Android 10 på en Huawei P30 Pro.

Fyra webbläsare både i mobila och desktopsiten visar alltså likadant, och jag hittar tyvärr ingenting om att få ut mer av Travelforum eller att registrera mig på Flashback.

Det kan inte vara så att det redan är aktiverat men det är olika lösenord? Flashback säger ju att jag angivit fel namn eller lösen när jag försöker logga in med de uppgifter jag har på Travel forum. Det framgår inte och jag har utgått från att det är samma konto.

Genomfört lite efterforskning och om det ser ut som det gör för dig betyder det att du har utökat användaren på travelforum så du även ser flashbackas resetrådar (du har redan gjort det). Om du gör en sökning på flashback ser du antagligen din användare i medlemslistan också. Huruvida man kan logga in på flashback som vanlig användare när man först regisrtrerat sig travelforum måste jag återkomma med, gick inte för mig heller när jag testade.
Citera
2021-10-10, 18:10
  #22
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globecyclist
Tack för svar. Här är två screenshots:

https://imgur.com/a/BPbmqDB

Första är hur det ser ut på mobila siten (screenshot i Firefox), andra hur desktop-siten ser ut (i Opera utan adblock).

Det ser likadant ut i Chrome och i Huaweis inbyggda webbläsare. Jag kör Android 10 på en Huawei P30 Pro.

Fyra webbläsare både i mobila och desktopsiten visar alltså likadant, och jag hittar tyvärr ingenting om att få ut mer av Travelforum eller att registrera mig på Flashback.

Det kan inte vara så att det redan är aktiverat men det är olika lösenord? Flashback säger ju att jag angivit fel namn eller lösen när jag försöker logga in med de uppgifter jag har på Travel forum. Det framgår inte och jag har utgått från att det är samma konto.

Väldigt sent svar men förhoppningsvis ett svar:

aktivera kontot genom att klicka på "Mitt skrivbord".
I högerspalten visas då följande text:

"Få ut mer av Travel Forum
Aktivera ditt konto på Flashback, så du kan starta och besvara inlägg på samtliga forum.
Aktivera"

Ifall du klickar på "Aktivera" så ska kontot aktiverats.


Om det skulle vara någon som har problem med aktiveringen av sitt TF-konto på Flashback, så kan de alltid skicka ett PM när de är inloggade på Travel Forum till användaren "travelforum" https://www.travelforum.se/medlem/319756/
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1892046

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback