2012-06-11, 20:51
Medlem
Hej!
Jag snubblade in på hemsidan fyndiq.se och såg bland annat marc jacobs skal till iphone (http://fyndiq.se/sok/?q=marc+jacobs) De säljer till ett väldigt bra pris så jag undrar om varorna verkligen är äkta?
Tack för svar
Citera
2012-06-11, 20:57
Medlem
Farbror Fazers avatar
Det finns alltså designerskal till telefoner nu? Skojar du med mig?
Citera
2012-06-11, 21:01
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigjankarlsson
Hej!
Jag snubblade in på hemsidan fyndiq.se och såg bland annat marc jacobs skal till iphone (http://fyndiq.se/sok/?q=marc+jacobs) De säljer till ett väldigt bra pris så jag undrar om varorna verkligen är äkta?
Tack för svar

Vad är äkta, vad är falskt? Här är en produkt som faktiskt, till 100% kan vara gjord i "samma fabrik" som orginalet. Mycket talar för det, ingen investerar massa pengar på att ta fram kopior av iPhone-skal, utan de satsar lite pengar på att smuggla ut orginal från fabrikerna.
Citera
2012-06-11, 21:43
Medlem
Med andra ord, är skalen äkta? Såg även ett läderfodral(ej märke) till ett fint pris... Inget lurt då?
Citera
2012-06-11, 22:29
Medlem
lorebfs avatar
Är det inte olagligt att sälja piratkopior? eller iaf importera?
Jag har för mig att jag läst det på tullverkets hemsida..
http://www.tullverket.se/innehallao/...2c8000396.html

Alltså: Antingen är det äkta, eller så ringer ni tullverket och ber dem kolla på det
Citera
2013-06-29, 09:03
Medlem
vad jag har förstått så är fyndiq ett kort hus som kommer att rasa.Dom säljer utan att ta betalt av handlare men i gen längd håller dom inne handlarnas pengar i ca 2 månader vilket blir rätt mycket pengar som dom har innestående som inte är deras.Om handlaren drar sig ur försäljning på fyndiq så
heter det att dom betalar inte ut pengar som skulle viss fast datum för eventuella åtagande mot fyndiq
Med ökande omsättning så kommer en dag då dom kan bara lägga det i KK och vips är handlarnas pengar borta och allt är glömt och förlåtet .Föra året gick dom back ca 7 miljoner
Citera
2013-11-26, 19:42
Medlem
Arbetarbroders avatar
tråd flyttad från Mobiltelefoner - allmäna diskussioner till Företagsskvaller

//Moderator
Citera
2025-03-04, 18:16
Medlem
Hittar vissa otroliga fynd där.

Men det är extremt många som nämner att dom säljer kopiorav kända produkter. Vad är sant egentligen?

Om dom säljer kopior så är det olagligt enligt men det verkar inte vara några problem för dom att fortsätta med tanke på hur länge dom har hållit på. Den här tråden är dessutom 13 år gammal och fortfarande blåser folk.

Någon som har koll på dessa, om vad som är sant?
Citera
2025-03-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Hittar vissa otroliga fynd där.

Men det är extremt många som nämner att dom säljer kopiorav kända produkter. Vad är sant egentligen?

Om dom säljer kopior så är det olagligt enligt men det verkar inte vara några problem för dom att fortsätta med tanke på hur länge dom har hållit på. Den här tråden är dessutom 13 år gammal och fortfarande blåser folk.

Någon som har koll på dessa, om vad som är sant?

Det finns otroligt mkt piratkopior på fyndiq. Fyndiq är en marknadsplats som Tradera, CDON, amazon osv så de har inget eget lager eller ett väldigt begränsat lager.

De aktörer som säljer på marknadsplatsen byts ut med jämna mellanrum även om det finns de som säljer där år efter år. Men jag skulle tro att de företagen är fåtal till antal.

Fyndiq som marknadsplats har ansvaret för att det som säljs där uppfyller regler och krav osv. Men om ingen följer upp det / granskar så händer ändå inget.
Citera
2025-03-05, 09:35
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Företagsskvaller --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem