2012-06-13, 21:39
Medlem
Jag spelar The Sims då och då. När jag väl gör detta så driver jag med The Sims karaktärerna, bränner upp dem och låter dem drunkna. Är detta något vanligt? Är psykopater oftare "The Sims" mördare? (Jag är dock inte psykopat, dock undrar jag bara).
Citera
2012-06-13, 21:42
Medlem
koffskis avatar
Jag har ju också gjort sådär. Tror inte att det betyder särskilt mycket mer än att man har tröttnat på spelet i övrigt.
Citera
2012-06-13, 21:43
Medlem
Har gjort samma sak en gång i tiden men dock så var det för att jag var uttråkad
Citera
2012-06-13, 21:46
Medlem
Dr.Lecters avatar
Nej, jag tror inte psykopater ägnar sig åt att mörda personer på Sims, faktiskt. Jag själv spelar det för att kunna bygga ett liv, ta bort liv, ge möjligheter och ta dem lika fort igen.
Jag tror det man skulle kunna diskutera ämnet ur en annan synvinkel. Är det så att man spelar det av den anledningen för att man kan leka Gud? Varför ska man annars spela det?
Citera
2012-06-13, 22:32
Medlem
Frabbes avatar
Det är väl "värre" med FPS spel isådanafall. Det är mer verkligt?
Citera
2012-06-13, 22:39
Medlem
Dr.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frabbe

Man har ju inte samma kontroll över det då.
Citera
2012-06-13, 23:14
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frabbe

Nja, jag tänker inte på att jag dödar för den sakens skull utan mer på ett sportmannamässigt sätt på att skjuta någon. Det är utmaningen där som driver tror jag, inte att döda.

Och som dr.lecter skriver, en valid punkt.
Citera
2012-06-14, 13:06
Medlem
lithionits avatar
haha, det gör jag också. Men det är ju bara på kul. Vet andra som gör likadant, inte konstigt alls. Jag menar många spel går ju ut på att döda folk :P

Byggde en bordell också där alla tjejerna hade herrtoalettdörrar så de inte kunde gå ut från rummet
Citera
2012-06-14, 13:10
Medlem
Mandi74s avatar
Det hoppas jag inte, jag har oxå dödat simar för att jag tröttnat på dom eller bara för att jag blev uttråkad.. har stängt in mina simbarn i rum utan dörrar för att soc ska hämta dom till slut osv.
Dock har jag ingen lust att göra de handlingarna irl, verkligen inte.
Citera
2012-06-14, 18:32
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Är detta något vanligt? Är psykopater oftare "The Sims" mördare? (Jag är dock inte psykopat, dock undrar jag bara).
Det stavas aggressivitet.

Jag ses som allmänt psycho av mina vänner och jag brukar döda mina simmar. Brukar även vara otrogen, stänga in odödliga simmar (typ paparazzi) och låta de stå där i all evighet.
En klassiker är också att låsa in en sim med "otur" då dessa inte kan dö av något annat än hög ålder. De står då där och pissar på sig om och om igen. Ibland dör de av hunger, men då kommer de bara tillbaks till liv.

Jag gör inget av de jag skrev ovanför i verkliga livet, jag ser det för mesta som en kul grej. Simmar är ju trots allt bara plats på min hårddisk och inte riktiga människor.
Citera
2012-06-14, 18:44
Medlem
Grijps avatar
Det är nog ett normalt uttryck för att bearebeta djupt rotade känslor öht. Sagor verkar ha fyllt ett liknande syfte förr med alla mörka inslag (t.ex. att askungens äldre systrar skär av sig hälen respektive stortån för att få i foten i glasskon)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in