Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2012-06-23, 00:03
Medlem
Jag har pillat i mig 6 st Imovane (7,5or) samt druckit en cider på 4,5. Tänkte ta en till cider strax. Men grejen är att jag inte känner av det ett skit! (Det var över en timma sedan jag tog dem nu!)

Igår tog jag 4 mg Iktorivil som jag har vid behov plus 2 st 7,5or Imovane och gick och la mig det sov jag bra på.

Vad tror ni att jag behöver ta mer för att få ett rus?

I vanliga fall räcker det gott och väl med 4 7.5or Imovane.

Kan det bero på att jag har ätit mycket idag? En polare och jag käkade lite midsommarmat vid 18-tiden.
Citera
2012-06-23, 00:11
Medlem
Tolerans..
Citera
2012-06-23, 00:12
Medlem
Spelar det någon roll om jag tar mer eller kommer jag ändå inte känna något?
Citera
2012-06-23, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notreadytomakenice
Jag har pillat i mig 6 st Imovane (7,5or) samt druckit en cider på 4,5. Tänkte ta en till cider strax. Men grejen är att jag inte känner av det ett skit! (Det var över en timma sedan jag tog dem nu!)

Igår tog jag 4 mg Iktorivil som jag har vid behov plus 2 st 7,5or Imovane och gick och la mig det sov jag bra på.

Vad tror ni att jag behöver ta mer för att få ett rus?

I vanliga fall räcker det gott och väl med 4 7.5or Imovane.

Kan det bero på att jag har ätit mycket idag? En polare och jag käkade lite midsommarmat vid 18-tiden.

Hur lång tid har det gått sen du knapra dom? 6st måste du känna effekt av om du inte har knaprat dom dagligen samma dos i ett par veckor.

Tror inte det har så stor betydelse att du käkat, inte så att du är riktigt påverkad fast du inte märker det? hmm.. har du den äckliga metall smaken som man brukar få av zolpidem? får smaken precis när Imot kickar in dvs att det är som ett kvitto!

EDIT: Tryck i dig 2-3 till och kolla vad som händer Apoteksvaror eller?
Citera
2012-06-23, 00:25
Medlem
Jag tog 4 stycken vid tio och sedan 2 för ungefär en timma sedan.
Nej, jag känner mig inte påverkad på något sätt. Jag känner inget som helst rus. Det är ju det som man är ute efter.

Jag tar 4 st 7.5or till. Jag ska hålla er uppdaterade om hur detta fortlöper.

Känner ingen metallsmak heller. Va faaaan. Det är ju midsommar, NÅGOT roligt ska man väl få ha då?
Citera
2012-06-23, 00:51
Medlem
CristDaFists avatar
tolerans probably. Drick lite alkohol och ta 2x 7.5or till. Funkar inte det så är du tolerant eller one of a kind.
Citera
2012-06-23, 01:11
Medlem
Hur gör man för att bli av med toleransen då?
Citera
2012-06-23, 01:13
Medlem
Jag har haft goa' rus av Iomvane tidiagre, så jag vet att det ska funka. Men jag har kanske tagit förmycket den senaste veckan. Men det var ju bara lägre doser.
Citera
2012-06-23, 01:30
Medlem
Tomatpures avatar
Imovane blir man ju inte ens flummig på så bli inte besviken för du missar inget
Citera
2012-06-23, 05:25
Medlem
200kgs avatar
Om du är människa borde du känna något om du tar mer. Vissa tål mer, vissa tål mindre osv.
Men Imovane, Stilnoct och andra z-analoger kan vara jävligt luriga. Rätt som det är kanske du vaknar upp i en stulen bil med krossade fönster, vad som helst kan hända i princip. Särskilt om alkohol är inblandat.
Ta det lugnt säger jag bara, på 15mg imovane blir jag ganska knasig och flummig. Men det är ju jag, och har absolut noll tolerans till alla ångestdämpande medel, z-analoger och benzodiazepiner.
Citera
2012-06-23, 06:22
Medlem
Jag tycker också att det är konstigt, en gång tog jag elva stycken Imovane och jag blev givetvis påverkad, jag minns inte så mycket. Men anledningen till varför jag tog så många var samma då som nu - det blev inget rus. Jag kände mig bara lugn.

Natten till idag slutade med att jag tog fyra 7,5or till, satt uppe en stund och sedan var jag så jäkla trött att jag gick och la mig. Har vaknat några gånger under natten och inte riktigt vetat vad jag har gjort. Somnat på toaletten, till exempel.

Jag skulle smsa min kompis nyss, men jag kunde inte trycka rätt på alfabets-knapparna.

Är både pigg och trött. Har väl fått ungefär tre timmars sömn inatt.
Vet inte om jag ska gå och lägga mig igen eller om det är lika bra att stanna uppe.
Är rädd att jag kommer att sova lääänge om jag lägger mig.

Jag får nog detoxa mig lite från tabletterna nu, göra ett uppehåll och sen på't igen!
Citera
2012-06-23, 10:32
Medlem
phooks avatar
Som några andra nämnt så är det toleransen som spökar. Det spelar (i princip) inte hur mycket du stoppar i dig så händer det inte så mycket mer Lägg imovanen på hyllan några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in