2012-06-26, 11:57
Medlem
anden9301s avatar
Har spelat hela mitt liv nästan på olika nivåer inom spel så som bland annat cs.

Har spelat andra spel under tiden.

Exempel 1. Diablo 2 Folk börja använda bottar och i dagsläget finns nästan inga riktiga spelare utan bara bottar som springer runt du kan köpa bottar eller tanka gratis du kan även köpa olika fusk att använda online maphack osv.

Exemel 2. CS, Public finns det ungefär 1 fuskare per game och på arenor finns det runt samma snitt. Man laddar ner gratis eller köper fusk med Wallhack, esp, Aimbot, silent aimt esp. som är helt undetected från dessa anti fusk.

Exempel 3. APB, I början fanns det nästan inga fuskare på slutet för ca 1 månad sen var det ca 6 av 10 som fuskade detta har jag även bevis på. men hur kul är det att spela? dom betalar i månaden för fusk! och vissa kör gratis fusk man blir inte ens bannad

Exempel 4. BFBC2 Har blivit en fuskar våg på slutet med minst 1 fuskare per server.

exempel 5. BF3 lugnare på denna front men möter klara fuskare någon gång då och då.

Exempel 3 stämmer in på de flesta Free 2 Play,

Vi skippar dessa exempel och tar upp en annan punkt,

För i stort sett varje j*vla multiplayer spel finns det en hemsida som säljer fusk inriktat på det spelet.

varför har det blivit denna utveckling?

Nu kommer nog de trångsynta och fanboys igen och säger att jag bara är dålig på alla spel och att det inte existerar fuskare som vanligt eller "Det finns fuskare men kanske 0.0000000005% per spel mycket mindre" isåfall skulle någon kunna finansiera en hemsida .com domän som säljer fusk?

Diskutera detta inlägg diskutera gärna mot och för och om. Varför har det blivit såhär? jag känner mig less på att spela.

Ber om ursäkt i förväg om jag missat något eller inte skrivit så bra o.s.v skrev detta i en hast.
Citera
2012-06-26, 12:13
Medlem
Aimberts avatar
Ja, i vissa spel är fuskare ett stort problem. Jag förstår inte alls behållningen, måste mest vara massa p12or som sitter hemma och maphackar.

Ang. APB, för lite upplyftande läsning, se: http://apbreloaded.gamersfirst.com/2...e-edition.html

Citat:
Ursprungligen postat av anden9301
"Det finns fuskare men kanske 0.0000000005% per spel mycket mindre" isåfall skulle någon kunna finansiera en hemsida .com domän som säljer fusk?

Skämtar du? Det är inte alls dyrt att ha en hemsida på en .com-domän.
Citera
2012-06-26, 12:23
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Ja, i vissa spel är fuskare ett stort problem. Jag förstår inte alls behållningen, måste mest vara massa p12or som sitter hemma och maphackar.

Ang. APB, för lite upplyftande läsning, se: http://apbreloaded.gamersfirst.com/2...e-edition.html

Skämtar du? Det är inte alls dyrt att ha en hemsida på en .com-domän.

Men om ingen fuskar varför skulle man då finansiera en .com domän, Och i sig är väll inte själva .com domänen dyr. Men arbetet bakom och sitta och programera alla dessa fusk och synka med databaser osv tar tid. tid är pengar!

EDIT: Angående apb länken, Det där är ganska vanligt med apb var med från början med G1, de skriver att de massbannar lite då och då men alla dessa som blir bannade skapar ny användare och börjar om med uppdaterat fusk samtidigt som nya fuskare kommer in i bilden. det är free 2 play så de förlorar inget på det och det tar 1 min att skapaett nytt konto när man väll blir bannad man behöver inte ens skapa mail sj.
Senast redigerad av anden9301 2012-06-26 kl. 12:27.
Citera
2012-06-26, 12:24
Medlem
Porryhatters avatar
Anledningen till att fusk till spel ökar går väl hand i hand med att antalet spelare ökat väldigt mycket dom senaste åren. Förr var det bara nördar som höll på med spel och det var inte socialt accepterat. Nuförtiden (stereoskopiska bilder som exempel) är det allt från dom populäraste killarna som är med i skolans fotbollslag(amerikansk) och bär college jackor, till skolans töntar med talfel, glasögon och långt hår som spelar.

Alla äger ett xbox360/ps3/pc som det spelas CoD eller dylikt på. Antalet "Casual gamer" ökar drastiskt medens antalet "Hardcore gamers" nästan står stilla. Och jag antar väl att det är gruppen "Casual gamers" som står för majoriteten av allt fuskande.
Citera
2012-06-26, 12:39
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Anledningen till att fusk till spel ökar går väl hand i hand med att antalet spelare ökat väldigt mycket dom senaste åren. Förr var det bara nördar som höll på med spel och det var inte socialt accepterat. Nuförtiden (stereoskopiska bilder som exempel) är det allt från dom populäraste killarna som är med i skolans fotbollslag(amerikansk) och bär college jackor, till skolans töntar med talfel, glasögon och långt hår som spelar.

Alla äger ett xbox360/ps3/pc som det spelas CoD eller dylikt på. Antalet "Casual gamer" ökar drastiskt medens antalet "Hardcore gamers" nästan står stilla. Och jag antar väl att det är gruppen "Casual gamers" som står för majoriteten av allt fuskande.

Det har du rätt i men varför känner dessa personer att man måste fuska bara för att kunna "döda" de som är bättre. Klarar man inte av utmaningar längre? Alla "Hardcore gamers" som blivit så bra som de är har ju själv spelat in sina kunskaper från första början det tar ju inte en dag precis. Sen när man blir "dödad" av alla mellan 5-18 år som har spelar i upp till 1 år är ju sinnessjukt. När jag spela cs som mest när jag slutade var väll 2010 och det har jag hängt med på sedan 1999 ~ med flertal timmar per dag och blir dödad av nya spelare som spelat en kort stund då känns det som en propp går i huvudet. och när denna händelse upprepas varje dag flertal gånger då la jag av. jag tror inte att man bara blir så bra utan att ha 7 år+ där börjar man närma sig. man ser liksom hur de hoppar steg och siktar spikrakt på en samma hundradel som man dör siktar de åt hvete och när de går från seg till mega hög sence eller tvärs om när de skakar och spinner i cirklar... herregud säger jag bara känns som man måste göra något åt detta fusk problem.
Citera
2012-06-26, 12:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter

Håller inte helt med om den nedre biten.

Jag ser mig själv som hardcore gamer, trots att jag mellen 30 och 40 och har varit hardcore sen Quake 2 tiden där jag spelade i Q2 klan osv.

Nu fuskar jag inte i FPS-spel då det inte ger mig något, ser inte meningen med det, utan när jag spelar FPS så är det utan fusk.

Dock, så bottar jag i Diablo 3 eftersom Blizzard förstört spelet och enda sättet att få pengar är att grinda tråkiga rundor (t.ex Sarkoth) om och om igen, om man inte vill lägga riktiga pengar på deras RMAH (vilket jag totalvägrar).

Därför bottar jag, jag låter botten stå på medans jag sover, så att jag kan vakna upp till någon miljon guld, så att när jag spelar spelet på kvällen efter jobbet så kan jag göra det jag tycker är kul istället för att spendera tid på den trista aspekten i spelet.

Ja, jag fuskar, men ingen blir egentligen lidande över det om man bortser från att jag kanske köper någon item till någon av min char, som någon "ickefuskare" kanske ville köpa men som jag aningen köpte på Buy Out eller som de inte hade råd med.

Dock, så skulle jag inte säga att jag är någon casual gamer, även om spelandet minskat nu iom jobb och andra intressen, och jag nu inte skulle göra som jag gjorde under EverQuest 1 tiden raida 6 dagar i veckan från midnatt till 07 morgonen bara för att man var i ett amerikanskt uberguild (och sedan lvla upp förlorad exp den 7:e dagen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in