2012-06-26, 22:10
Medlem
Jag sker tips, bilder och hemsidor fr att inreda en liten etta jag ska flytta in i. All hjlp vlkommnas varmt
Citera
2012-06-26, 22:15
Medlem
Van-Hedens avatar
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_i...ces/index.html

Kolla hr
Citera
2012-06-26, 22:38
Bannlyst
Hur stor r den ? Du har ingen bild p planlsningen ? Lite lttare att veta vad man har att gra med d

Men beroende p storlek och utformning kanske du kan ha en sdan : http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...646/#/60208648 som skiljevgg mellan din sng och soffa ? D fr du lite som ett sovrum i en egen vr
Citera
2012-06-26, 23:15
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakemutt
Jag sker tips, bilder och hemsidor fr att inreda en liten etta jag ska flytta in i. All hjlp vlkommnas varmt

Hr r inspirationsalbum frn en massa inredningsintresserade privatpersoner.
Du kan ven ska p nyckelord fr att hitta vad du sker.

http://www.styleroom.se/inspiration

//Brute
Citera
2012-06-26, 23:27
Medlem
Tack fr alla tips! Nu fr jag vl erknna, d jag blev riktigt sugen p en bra inredning, att det rr sig om ett korridorsrum p 17,4 kvadratmeter och som med en nstintill kvadratisk planlsning. Jag vill bo dr lnge och kunna trivas, drfr r det viktigt fr mig att det blir s fint som mjligt. Frr har jag inte brytt mig srskilt mycket om inredning, men jag tror det kan pverka mer n vad man(jag) tror
Citera
2012-06-27, 15:27
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Tack fr alla tips! Nu fr jag vl erknna, d jag blev riktigt sugen p en bra inredning, att det rr sig om ett korridorsrum p 17,4 kvadratmeter och som med en nstintill kvadratisk planlsning. Jag vill bo dr lnge och kunna trivas, drfr r det viktigt fr mig att det blir s fint som mjligt. Frr har jag inte brytt mig srskilt mycket om inredning, men jag tror det kan pverka mer n vad man(jag) tror
S sant!

Fr att kunna hjlpa dig, s mste du frst hjlpa oss med ngra saker:
  • posta en ritning med mtt p rummet (inkl var fnster, drrar och ppningar r)
  • bertta fr oss vilka mbler etc du har nu, vilka du har fr avsikt att ta med dig till ditt studentrum
  • vilka "funktioner" knner du att du vill ha i rummet? sng? matbord? skrivbord? soffa? ftlj? frvaring? TV? megahgtalare? jttemusikmediaalltingpluslitetill-anlggning? osv
  • hur mnga enkronor vill du spendera p din nya lya
Citera
2012-06-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
S sant!

Fr att kunna hjlpa dig, s mste du frst hjlpa oss med ngra saker:
  • posta en ritning med mtt p rummet (inkl var fnster, drrar och ppningar r)
  • bertta fr oss vilka mbler etc du har nu, vilka du har fr avsikt att ta med dig till ditt studentrum
  • vilka "funktioner" knner du att du vill ha i rummet? sng? matbord? skrivbord? soffa? ftlj? frvaring? TV? megahgtalare? jttemusikmediaalltingpluslitetill-anlggning? osv
  • hur mnga enkronor vill du spendera p din nya lya

Fnstret r dock placerat i mitten av vggen inte till vnster som p bilden!
Allt jag ger r en 120 sng och en klippansoffa i svart lder sen ska jag f en plattv 32 tummare tror jag.
Jag tnker inte ta dr, men sen vill jag kunna gra allt de andra ha ett chill rum, som jag trivs i och kan bjuda folk till. r det ngon jag "mste" ha s kper jag det till vilket pris, men jag r ganska ekonomisk av mig, s jag kan tnka mig leta p blocket efter saker
Citera
2012-07-05, 21:23
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Fnstret r dock placerat i mitten av vggen inte till vnster som p bilden!
Allt jag ger r en 120 sng och en klippansoffa i svart lder sen ska jag f en plattv 32 tummare tror jag.
Jag tnker inte ta dr, men sen vill jag kunna gra allt de andra ha ett chill rum, som jag trivs i och kan bjuda folk till. r det ngon jag "mste" ha s kper jag det till vilket pris, men jag r ganska ekonomisk av mig, s jag kan tnka mig leta p blocket efter saker
Slnger in din lnk igen d den tydligen fanns inskriven men inte syntes i ditt inlgg.

http://i48.tinypic.com/w9we84.jpg

Mitt studentrums planlsning var/r snarlik den du har postat, dock var mitt rektangulrt och spegelvnt.

120 cm sng, och 180 cm soffa, tar en hel del plats. Behver du ett skrivbord, eller r du en sdan som hellre sitter i soffan (kanske vid ett lite hgre soffbord), alternativt i sngen, och pluggar?
Citera
2012-07-05, 21:47
Medlem
Snurrens avatar
Vljer du att ha ett ordentligt soffbord att plugga vid, s se till att det har en tidskriftshylla under, det r toppen att lgga bcker och papper p. Det skulle jag nog vlja framfr ett skrivbord, men du behver ngon form av hyllor fr frvaring. Dr br finnas plats fr bde bcker, tidskriftssamlare eller prmar samt ldor/boxar fr "saker". Utnyttja ocks utrymmet under sngen till frvaring.

Ha grna ocks en mindre byr i stllet fr sngbord. Ikeas minsta malmbyr svljer en hel del och det ser prydligt och stdat ut. Man kan ocks vlja en strre byr, om du avstr frn skrivbord. Vljer du Ikeas Malm t ex 3-ldors s r det snyggt med en glasskiva ovanp, finns att kpa till p Ikea.

Som jag bedmmer det br sngen st direkt till hger om drrppningen, lngs med duschrumsvggen, och soffan rakt fram till vnster, grna i vinkel mot fnstret, men det kan funka med den under fnstret ocks. Se upp s det inte blir "tgkup" av det bara...
Senast redigerad av Snurren 2012-07-05 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in