Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 04:13
  #769
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Kära vänner haters och stalkers.
Ledsen att uppdateringar har uteblivit. Tyvärr råkade jag ut för en sk stalker här i tråden som har lyckats spåra upp mig, hotat mig och gjort mitt liv obehagligt och på grund av detta har jag inte velat/vågat delge mer information då personen påstår sig jobba inom sjukvården och med 'hjärnor'. Så, tyvärr får denna tråden dö ut av säkerhetsskäl. Jag hoppas ni förstår detta.

Visst jag har delat med mig mycket om mig själv, men jag vill givetvis det ska vara på mina villkor och så pass mycket som känns bekvämt för mig. Jag gjorde misstaget att dela med mig av lite för mycket och kommer inte göra detta igen.

Men för att ni iaf ska slippa oroa er, så lever jag åtminstone, även om mycket komplikationer och nya 'ting' tillkommit. Därav också mycket låg aktivitet från min sida online senaste åren.

Även om livet verkligen är helvetet själv många gånger, ger jag åtminstone inte upp, tveka aldrig på det!

Tänker heller inte låta mig skrämmas till total tystnad av denna sjuka idiot, därför kommer jag behålla mitt kära konto som vanligt men under lite andra regler för mig själv och VAD jag delar med mig. Jag befinner mig idag på tryggt avstånd och tänker inte gå runt och vara rädd. Såna är inte duvor, särskilt inte de mest förbannade.

Sköt om er alla, och tack för alla ryggdunkningar, inspiration, kärlek, hat, information, stöd, piskrapp. Ni gjorde skillnad! ♥
Citera
2018-09-03, 06:17
  #770
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TubeStation
Nu gick det nog lite fort här. Först och främst skulle jag tro att 49 innebär 49 cm vatten i det här fallet, vilket är högt, precis som TS säger. Jag menar inte att TS inte kan ha ett förhöjt intrakraniellt tryck pga av sin tumör och ev. ödem kring den, papillödem tyder som sagt på att man haft ett förhöjt intrakraniellt tryck under en längre tid. Det jag har svårt att tro på är att TS ICP ligger på 49 mm Hg. Lite dumt uttryckt att skriva att ICP "inte mäts" via LP, man får ju en uppfattning om det intrakraniella trycket så my bad.

Det jag menade ovan var att vid ett så pass förhöjt ICP (49 mm Hg) är det ingen bra idé att göra LP då man riskerar inklämning i tentorieslitsen eftersom man plötsligt lättar på trycket vid en LP.

TS: pratade dina läkare något om att din tumör sitter så att den täpper till likvorcirkulationen någonstans?

Måste dumpa detta inlägg bara för jag har rett ut det där ganska nyligen då jag haft mycket högt tryck efterföljande år också. Och den där gången var det 49 mm Hg jag hade och i journalen står det till o med förvåning över att jag ens kunde gå själv när jag kom till undersökningen.

Detta läste jag först häromåret tack o lov annars hade jag säkert blivit väldigt oroad.
__________________
Senast redigerad av SkitArgDuva 2018-09-03 kl. 06:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback