2012-06-27, 23:25
Medlem
Hej
Jag r Mac anvndare och nyligen installerade Xcode fr att programmera i C# men det verkar som om den stdjer inte C#. finns det ngot gratis program fr Mac os som stdjer C#??
Tack fr tips och rd p frhand.
Citera
2012-06-27, 23:28
Medlem
Installera Windows och Visual Studio.

Om du inte vill sitta och kompilera i terminalen.
Citera
2012-06-27, 23:29
Medlem
Kapten.Blaus avatar
Mono (.NET fr MAC/Linux) och MonoDevelop (Utvecklingprogram fr bl.a. C#) r gratis.
Citera
2012-06-28, 00:09
Medlem
Jag installerade mono men lyckades inte att ppna den. programmet frgar efter framework, jag laddade ner ven frameworket men det ppnas inte. ??
Citera
2012-06-28, 00:12
Medlem
Kapten.Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackjan
Jag installerade mono men lyckades inte att ppna den. programmet frgar efter framework, jag laddade ner ven frameworket men det ppnas inte. ??

Mono r inget du ska/kan starta. Dra ner MonoDevelop om du vill koda.
Citera
2012-06-28, 00:18
Medlem
ja urskta jag menade MonoDevelop, jag har den fortfarande p min dator men det ppnas inte. s fort jag klickar p den den sger att programmet kunde inte ladda ner famework.
Citera
2012-06-28, 00:21
Medlem
Kapten.Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackjan
ja urskta jag menade MonoDevelop, jag har den fortfarande p min dator men det ppnas inte. s fort jag klickar p den den sger att programmet kunde inte ladda ner famework.

Installerade du Mono Runtime ocks? Kan hete bara "Mono" ocks, har inte riktigt koll p det.
Citera
2024-01-08, 20:54
Medlem
Jag rekommenderar inte att ladda ner xcode om du inte upplever att du r vldigt duktig p att programmera. Programmet har sina problem, bde dliga och bra saker med detta program. C++ funkar utmrkt med xcode, s det kan jag i alla fall sga angende xcode, om det nu r det svar du sker.
Citera
2024-01-08, 22:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlovetocontrol
Jag rekommenderar inte att ladda ner xcode om du inte upplever att du r vldigt duktig p att programmera. Programmet har sina problem, bde dliga och bra saker med detta program. C++ funkar utmrkt med xcode, s det kan jag i alla fall sga angende xcode, om det nu r det svar du sker.
Den frmsta dliga saken med Xcode r att det tar vldigt stor plats (p en Macbook med sin relativt lilla SSD r det svettigt). Vad programmerar du i C++ genom Xcode? r det GUI-appar? Annars ser jag inte pongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in