2012-06-29, 08:52
Medlem
Trofls avatar
Här har vi den nya singeln med Muse som ska vara officiell låt under OS i sommar.

Muse - Survival

Jag läste att låten ska spelas vid medaljutdelning och liknande ceremonier genom OS. Ska bli kul att se om man tröttnar på den tillslut.

Vad tycker ni om låten? Personligen tycker jag att introt är klockrent, det låter väldigt brittiskt (Queen-aktigt) för att sedan gå över till medioker musik, texten är lite väl chessy (men man förstår ju varför den är det) och den tuggar på rätt länge i samma stil. Tycker ändå Muse gjorde en helt okej låt.
Citera
2012-06-29, 23:32
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trofl
Här har vi den nya singeln med Muse som ska vara officiell låt under OS i sommar.

Muse - Survival

Jag läste att låten ska spelas vid medaljutdelning och liknande ceremonier genom OS. Ska bli kul att se om man tröttnar på den tillslut.

Vad tycker ni om låten? Personligen tycker jag att introt är klockrent, det låter väldigt brittiskt (Queen-aktigt) för att sedan gå över till medioker musik, texten är lite väl chessy (men man förstår ju varför den är det) och den tuggar på rätt länge i samma stil. Tycker ändå Muse gjorde en helt okej låt.

Jag tycker att låten inte har en "OS-kvalité". Men det är bara mina åsikter. Alldeles för långt intro och för lugn.
Citera
2012-07-02, 01:13
Medlem
Robertuzs avatar
Bästa OS-låten. Må va Muse fan, men den är mer fartfylld än de andra tråkiga jävla låtarna.
Citera
2012-07-02, 22:14
Medlem
Måste säga att jag tycker att låten i sig är helt fantastisk. Genial uppbyggnad med ett fantastiskt intro + grymma stämmor och gitarrer, tummen upp, Muse! Hur väl den passar som OS-låt låter jag dock vara osagt, är varken insatt i tidigare sådana eller hur de bör låta.
Citera
2012-07-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Jag tycker att låten inte har en "OS-kvalité". Men det är bara mina åsikter. Alldeles för långt intro och för lugn.

Du vet att det långa introt är en "intro låt" och egentligen inte hör till själva låten Survival?

Låten är otroligt bra. Otroligt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in