2012-07-01, 18:21
Medlem
Hade tråkigt idag och bestämde mig att köpa Doom 3 som PC-download från webhallen för endast 62kr. Jag fick ett mail med nedladdningsaddressen och började ladda ner. Filen kom i .dmg format, vilket jag aldrig handskats med förut men lyckades packa upp filerna med 7-zip. Nu sitter jag fast. Jag har ingen aning om hur jag ska installera det.

Det finns inga instruktioner som fungerar. Fick med en bild där det står att jag ska dra mappen till hårddisken så installeras det automatiskt. Fast det gör det inte.

Är det någon här som vet hur jag ska göra? Kanske handlat från webhallens PC-downloads.
Citera
2012-07-01, 21:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Daemon tools eller liknansde program kanske kan öppna dmg filer annars konvertera till iso.
http://www.davidtan.org/how-to-conve...ows-and-linux/
Citera
2012-07-01, 21:35
Medlem
Inga av de linkade programmen funkade. Man var antingen tvungen att köpa det för att filen var för stor eller så godkände dem inte några filer.
Citera
2012-07-01, 21:58
Medlem
Har nu försökt med daemon tools. Fungerar ej. Ska försöka slå en signal till webhallen imorrn och se vad dem säger.
Citera
2012-07-01, 23:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Du såg att spelet va för mac?

• Operating System 10.6.8 (Snow Leopard), 10.7 (Lion)

Har du en mac så kan du testa dmg2iso
Citera
2012-07-02, 12:15
Medlem
oh crap.
Citera
2012-07-02, 19:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Du får väl trösta dig med att det bara va 62kr och inte 400kr eller vad ett nytt spel kostar men tycker webhallen kunde varit något mer tydliga, såg det inte själv förräns jag sökte på dmg filformat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in