2012-07-02, 00:19
Medlem
Mickeluxs avatar
Tja, ja som rubriken lyder så är jag grymt sugen på att göra en map efter battlegroundet WSG i World of Warcraft till Counter-Strike: Global Offensive. Fick lite idéer igårkväll när jag hittade lite blandade maps från gamebanana.

Här är bl.a. en som har gjort en liten version av Orgrimmar till CS:S:
http://gamebanana.com/css/maps/28105

Tänkte därför kolla ifall det är några kunniga folk här på fb som brukar göra maps eller känner någon som hållt på med det innan?

Har aldrig gjort någon egen map via Hammer innan så just därför lär det behövas lite hjälp med uppbyggnaden av kartan så att den kan bli så bra som det bara går.

Efter att mapen sedan är klar tänkte jag ställa in så att CT's spawn blir placerad där Alliance har sin graveyard, och T's har på hordes. Som respawnplats dvs. Första spawnen borde så klart vara där man startar i WSG som vanligt.

Och ett gamemode där du sedan har gisslan där hordeflaggan är och bombplatsen på alliance sidan.

Sen går det ju alltid att dra igång en WC3 mod på servern också.. men som sagt, först behövs det en map.
Senast redigerad av Mickelux 2012-07-02 kl. 00:23.
Citera
2012-07-02, 00:24
Medlem
NoggerTattoos avatar
hahah låter ju legit, jag är ju både ett stort fan utav counter strike och world of warcraft, dock lagt ner båda de spelen.
Citera
2012-07-02, 00:28
Medlem
Mickeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
hahah låter ju legit, jag är ju både ett stort fan utav counter strike och world of warcraft, dock lagt ner båda de spelen.

Samma här, funderar dock på att börja med CS: Global Offensive när det kmr dock. Gillade alltid WSG när jag lirade WoW så fick tanken igårkväll hur det skulle vara att springa runt i WSG och stå med snipern från ena graveyarden till den andra.. tror det skulle kunna bli riktigt kul ifall mapen blir bra gjord.
Citera
2012-07-02, 00:29
Medlem
h4xors avatar
Du har alltså tänkt ha bombplats och hostage? Låter värdelöst.
Citera
2012-07-02, 00:31
Medlem
yellowblacks avatar
Det är inte så svårt som man tror.
Börja med att tanka hem SDK, finner du på Steam, sen "Verktyg".

Sedan är det bara att kolla youtube och försöka snappa upp så mycket som möjligt.
Har själv gjort några, dock flummade jag lite och gjorde den på 4-5 timmar bara. Hade jag mer tid så hade jag gjort bättre och större maps, men jag har nu lagt ner spelandet.
Citera
2012-07-02, 00:35
Medlem
Mickeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Du har alltså tänkt ha bombplats och hostage? Låter värdelöst.

För att båda lagen ska kunna vinna och för att det ska bli rörelse mellan båda baserna ja, ifall man nu kör med oändliga liv dvs.. som i WSG. CT (Alliance sidan) måste springa över och hämta gisslan (i stället för Hordes flagga) och springa tillbaka. Medans T (Horde sidan) måste springa och planta bomben (Alliance bas) ..

Gamemodesen går ju alltid att byta dock, så det är inget problem direkt.

Finns ju alltid VIP modet annars, där vardera lag kan springa och hämta en person istället för flaggan.
Citera
2012-07-02, 00:42
Medlem
Mickeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowblack
Det är inte så svårt som man tror.
Börja med att tanka hem SDK, finner du på Steam, sen "Verktyg".

Sedan är det bara att kolla youtube och försöka snappa upp så mycket som möjligt.
Har själv gjort några, dock flummade jag lite och gjorde den på 4-5 timmar bara. Hade jag mer tid så hade jag gjort bättre och större maps, men jag har nu lagt ner spelandet.

Jo jag har redan tankat hem SDK för CS:GO där programmet Hammer är, men i och med att Warsong Gulch är en rätt detaljrik och stor map så hade det varit betydligt lättare ifall man var några stycken som arbetade på den. Blir ju lätt att man tröttnar annars ifall man fastnar någonstans.

Såg att det var någon mer som hade försökt sig på att göra en Warsong Gulch map fast till CS:S men det projektet hade dom lagt ner för några år sedan.
Citera
2012-07-02, 02:09
Medlem
Skywallkers avatar
har CS GO släppts redan?
Citera
2012-07-02, 03:06
Medlem
Mickeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
har CS GO släppts redan?

Nae, det släpps den 21 augusti.

Men det går att göra maps och testa dom redan nu ifall du har betan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in