Citat:
Ursprungligen postat av Wilow10
Konditionsmässigt undrar jag vilka sporter som är bäst...
1. Löpare (längre distans än 400 m)
2. Längdskidåkare
3. Cyklister/Fotbollsspelare
4. Simmare?
5. Hockey?
Jag vet inte, missar man nåt? Eller om det är fel ordning?
Du missade biljardspelare...
Konditionsmässigt kan jag garantera dig att de som tävlar i Iron man är bättre än de du nämnt där.
Och cyklister... Tja, vätternrundan är väl 30 mil och är man jävligt snabb löser man det på 7 timmar eller nått sånt... Men det är nog lika jobbigt att jaga en boll tillsammans med 21 andra idioter i 90 minuter... eller?
Själv har jag dock aldrig sprungit mer än 2-300meter, och så ska det förbli i ett tag till!
Hur ska vi kunna jämföra det hade du tänkt? Folk som sysslar med Ridsport påstår att det är krävande, att köra Rally ska också vara krävande, och fotboll är förmodligen jobbigast enligt fotbollsspelare.
I och med att lagsporter är just lagsporter blir de knappast lika krävande som en-mans-sporter, här kommer förmodligen någon dåre till fotbollssupporter säga emot mig.
Men om det bara hade varit två personer som spelade en match så hade de sprungit för glatta livet i 90 minuter. Nu är det 22 personer som springer lite halvintervaller med mestadels lunkande och joggande i 90 minuter...
Sensmoral:
Det enda du får om du ska försöka sammanfatta någon lista av sådant slag är pajkastning från olika håll och patetiska egna åsikter som är just bara åsikter och ingen säker fakta, eller ens halvsäker fakta, eftersom listan kommer skilja så mycket från person till person så kommer det bli en hopplös diskussion...