Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-02, 23:51
Medlem
Wilow10s avatar
Jag sprang för första gången nu i sommar en sträcka som är 2,5 kilometer. Det sprang jag på 8.47 minuter. Jag tog ut mig fullständigt (var dock bakis) och satsar på att i september klara det under 8.20 vilket verkar var en väldigt anständig tid, eller vad säger ni?
Vad löper en elitfotbollsspelare 2.5 kilometer på tror ni? Jag tror att jag skulle klara mig hyffsat bland dem.
Citera
2012-07-02, 23:53
Medlem
zappy2s avatar
För att svara på frågan du ställer i rubriken (dock inte i tråden) så springer jag 2,5 på cirkus 11 minuter.
Citera
2012-07-03, 00:00
Medlem
Wilow10s avatar
Konditionsmässigt undrar jag vilka sporter som är bäst...

1. Löpare (längre distans än 400 m)
2. Längdskidåkare
3. Cyklister/Fotbollsspelare
4. Simmare?
5. Hockey?

Jag vet inte, missar man nåt? Eller om det är fel ordning?
Citera
2012-07-03, 00:16
Medlem
Jetosts avatar
2km på 7:25 o 3km på 11:25, så någonstans där emellan för 2,5km Någon anledning att du springer ju den distansen lr bara så att det är så långt ditt löp spår är?
Citera
2012-07-03, 00:24
Medlem
Wilow10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetost
2km på 7:25 o 3km på 11:25, så någonstans där emellan för 2,5km Någon anledning att du springer ju den distansen lr bara så att det är så långt ditt löp spår är?

Okej nice
Jag löper 2.5 plan sträcka men även 5.0 mycket backig(!) sträcka då jag fick tiden 19.55.
Jag körde båda sträckorna fullt och tog tiden för att i slutet av sommaren sätta upp en måltid att bräcka!
Men för att få upp konditionen så löper jag mest intervall vilket är dödande jobbigt!
Citera
2012-07-03, 03:40
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilow10

2. Längdskidåkare
4. Simmare?
5. Hockey?

Du missade biljardspelare...
Konditionsmässigt kan jag garantera dig att de som tävlar i Iron man är bättre än de du nämnt där.
Och cyklister... Tja, vätternrundan är väl 30 mil och är man jävligt snabb löser man det på 7 timmar eller nått sånt... Men det är nog lika jobbigt att jaga en boll tillsammans med 21 andra idioter i 90 minuter... eller?

Själv har jag dock aldrig sprungit mer än 2-300meter, och så ska det förbli i ett tag till!

Hur ska vi kunna jämföra det hade du tänkt? Folk som sysslar med Ridsport påstår att det är krävande, att köra Rally ska också vara krävande, och fotboll är förmodligen jobbigast enligt fotbollsspelare.
I och med att lagsporter är just lagsporter blir de knappast lika krävande som en-mans-sporter, här kommer förmodligen någon dåre till fotbollssupporter säga emot mig.
Men om det bara hade varit två personer som spelade en match så hade de sprungit för glatta livet i 90 minuter. Nu är det 22 personer som springer lite halvintervaller med mestadels lunkande och joggande i 90 minuter...
Sensmoral:
Det enda du får om du ska försöka sammanfatta någon lista av sådant slag är pajkastning från olika håll och patetiska egna åsikter som är just bara åsikter och ingen säker fakta, eller ens halvsäker fakta, eftersom listan kommer skilja så mycket från person till person så kommer det bli en hopplös diskussion...
Senast redigerad av wh0re 2012-07-03 kl. 03:50.
Citera
2012-07-03, 03:58
Medlem
Wilow10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Du missade biljardspelare.
Tja, vätternrundan är väl 30 mil och är man jävligt snabb löser man det på 7 timmar eller nått sånt... Men det från person till person så kommer det bli en hopplös diskussion...

Ja som ämnet tydligt visar så pratar jag om distanser kring 2500 meter...
Citera
2012-07-03, 04:14
Medlem
wh0res avatar
Citat:

2. Längdskidåkare
4. Simmare?
5. Hockey?

Vad menar du här då? Syftar du på hur bra de här alternativen skulle springa 2500 meter?
För isånafall är listan ännu mer svårproducerad då det finns några hundratusen fotbolls-spelare som alla har olika talanger på 2500 meter, vissa bra, vissa dåliga... Detsamma gäller för hockey, cyklister, simmare, längdskidåkare, och vanliga löpare.

Fan vad bitter jag låter. Men poängen är iallafall att en dylik lista är omöjligt att få rätsida på i mina ögon.
Citera
2012-07-03, 04:21
Medlem
Wilow10s avatar
Jaså springer alla inte lika fort det var som fan -.-

Jag snackar om att du tar 50 elitlängdskidåkare, 50 elitfotbollsspelare, 50 elitcyklister osv och kollar vilka som generellt sätt skulle ha bäst tid på 2500 meter! Troligen kommer man att se skillnader.
Citera
2012-07-03, 08:56
Medlem
Stahlhelms avatar
Citat:
Jaså springer alla inte lika fort det var som fan -.-

Jag snackar om att du tar 50 elitlängdskidåkare, 50 elitfotbollsspelare, 50 elitcyklister osv och kollar vilka som generellt sätt skulle ha bäst tid på 2500 meter! Troligen kommer man att se skillnader.

2500 meter är dock inte så pass långt att man skulle se några generella skillnader mellan de olika spelarna/åkarna.
Ta låt säga 5000 meter, då gissar jag på skidåkarna, om några kan maxa under en lång period och kontrollera mjölksyran så är det dom.
Citera
2012-07-03, 08:59
Medlem
CuliusJeasars avatar
Din frågeställning bygger på felaktiga antaganden och är därmed helt omöjlig att svara på. Kondition är grenspecifik.

Förövrigt tror jag inte ett skit på dina tider.

PB Coopers test (riktiga 3km) är 10:32 för min del förövrigt. PB 10km 40:18. PB 5km 18:57. Vet dock ej vad du vill ha fram från det.
Citera
2012-07-03, 09:30
Medlem
Benyameans avatar
Springa på tid?
Antingen springer jag när jag är jagad och då springer jag snabbt.
Annars springer jag när jag jagar någon och då är jag tammefan ännu snabbare.

OnT: Vill du ha en listtråd där FB:are har kukmätning i löpsporter? Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in