2012-07-05, 11:05
Medlem
Fripp123s avatar
Rdio kommer lanseras i Sverige. Det är företaget som Skype grundaren också har grundat.
Är ni som använder Spotify intresserade av en tjänst till?
Kommer ni byta eller ha båda två?

http://www.99mac.se/artiklar/2877-rd...i-sverige.html
Citera
2012-07-05, 11:07
Medlem
Illusioners avatar
Jag kommer förmodligen fortsätta köra spotify. Bara spotify.
Citera
2012-07-05, 11:39
Medlem
Gurkjesuss avatar
Svårt att säga innan man har testat Rdio, men är på det hela taget nöjd med Spotify så sitter ju inte direkt och trånar efter något annat. I slutändan beror det nog till stor del på vilket utbud Rdio har, för där finns en del luckor hos Spotify.
Citera
2012-07-05, 11:40
Medlem
Run3s avatar
Tvivlar på att Rdio skulle vara speciellt mycket bättre än Spotify.
Citera
2012-07-05, 12:26
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tvivlar på att Rdio skulle vara speciellt mycket bättre än Spotify.
Fast det vore ju ganska korkat att släppa en app med sämre funktionalitet eller mindre utbud. Tror och hoppas att det är en värdig utmanare eftersom jag inte är 100% nöjd med Spotify. Tycker dels att utbudet av elektronisk musik kunde ha varit bättre, sen diffar kvaliteten på låtarna för mycket.

Saknar även en webapp så att man slipper installera klienten överallt.
Citera
2012-07-05, 22:34
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Fast det vore ju ganska korkat att släppa en app med sämre funktionalitet eller mindre utbud. Tror och hoppas att det är en värdig utmanare eftersom jag inte är 100% nöjd med Spotify. Tycker dels att utbudet av elektronisk musik kunde ha varit bättre, sen diffar kvaliteten på låtarna för mycket.

Saknar även en webapp så att man slipper installera klienten överallt.
Jag tror inte Spotify med flit skär ner på sitt musikutbud. Men visst, konkurrens är alltid bra.
Citera
2012-07-06, 12:04
Medlem
Fripp123s avatar
Konkurrans är som sagt alltid bra!
Men eftersom så många är nöjda med Spotify så blir det intressant och se om folk verkligen byter eller ens testar det. Kan bli lite som när Google + lanserade, många registrera sig, men sedan hände inget mer. Facebook var för starkt helt enkelt!
Citera
2012-07-06, 13:07
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fripp123
Konkurrans är som sagt alltid bra!
Men eftersom så många är nöjda med Spotify så blir det intressant och se om folk verkligen byter eller ens testar det. Kan bli lite som när Google + lanserade, många registrera sig, men sedan hände inget mer. Facebook var för starkt helt enkelt!
Exakt! Jag kommer nog prova det, men har redan en känsla av att jag kommer fortsätta använda spotify. De lyckades otroligt bra med att utveckla sin produkt och göra den mer användarvänlig. Jag tycker den fungerar otroligt bra och är så lättanvänd. Om rdio klarar samma sak och gör layouten snyggare kanske jag ska överväga att använda det. Hittils ser den alldeles för enkel och tråkig ut, samtidigt som spotify verkligen lever upp till ordet "stilren". Men som sagt, jag kan definitivt tänka mig att pröva rdio. Kanske sporrar musiktjänsterna varandra till bättre Produkter.
Citera
2012-07-06, 14:13
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag tror inte Spotify med flit skär ner på sitt musikutbud. Men visst, konkurrens är alltid bra.
Det tror inte jag heller att de gör. Däremot tror jag att de lägger mer krut på att få in musiken som spelas på radion än vad de gör för andra genrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in