Det har genom tiderna funnits många låtar som har kortats ner för att passa på radio. Går en låt över fyra minuter anses den ofta för lång för att spelas. Jag förstår mycket väl att radion inte kan spela exempelvis "The Sugarhill Gang - Rapper's Delight" eller "Rush - 2112" då låtarna, trots att de är klassiker, är väl långa. Men de låtarna som är längre än en vanlig radiohit, men inget överdrivet då?
Min fråga är till dig personligen. Skulle du vilja att det spelas längre låtar på radion.. 5-6-7-8 minuters? Kom ihåg att de även skulle spela låtar du inte gillar (vilket gör den längre tiden.. värre), men är det inte värt det när en av favoriter kommer och du faktist kan njuta längre på jobbet eller på bilresan?
Det jag menade var att radion idag spelar i princip bara 3-4 minuters låtar. Men det finns ju annan bra musik som är längre. Även om "längre" i sig inte alltid är positivt. Jag hörde Guns N' Roses - Civil War på radion förut och de bara sågade av typ två minuter av låten.. Då kan man lika gärna skita i att spela den tycker jag. Antingen spelar de hela versionen eller inget, men borde de inte då och då ge längre låtar en chans att spelas?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!