2012-07-08, 19:12
Medlem
CommonKnowledges avatar
Har precis kopt en lagenhet men har ett extra rum jag inte vet riktigt vad jag ska gora med och hur jag ska inreda det da det inte ar speciellt stort. 6x3 m, alltsa rektangular form.

Har ni tips pa vad jag ska gora av mitt rum eller tips pa hemsidor dar man kan fa lite inspiration nar det galler att inreda mindre utrymmen?

Har tankt lite pa ett multimediarum med 50-tummare, dator, ps3 etc. dar jag kan sitta for mig sjalv och bara stanga ut mig fran omvarlden da jag finner detta valdigt skont med tanke pa mitt annars hektiska liv.

Men tar som sagt mer an garna emot andra tips och rad? Allt fran vaggarnas utseénde till soffor och tv-mobel. Hur skulle du gjort?
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-07-08 kl. 19:21.
Citera
2012-07-08, 19:34
Medlem
Vet inte om du gillar att läsa, men hade det varit jag hade jag gjort ett bibliotek av det - täckt väggarna med bokhyllor och satt in en skön fåtölj och en bra läslampa, eller eventuellt ett skrivbord om du även har behov av arbetsläsning.
Citera
2012-07-08, 19:42
Medlem
Brutes avatar
Nu vet vi ju inte så mycket om vad de andra är för rum och hur många ni är i hushållet.
Men jag hade väggmonterat några IKEA köksunderskåp på ena långväggen och lagt en lång tjock träbänkskiva ovanpå.
Där jag kan meka med RC-flyget, fixa med båtprylar, ställa upp datorer och DV-utrustningen etc.
Rummet får även fylla funktion för sånt man inte vill ha stående i vardagsrum eller sovrum. Strykbräda, symaskin, tvättsortering etc.
En mindre TV på väggstativ och högtalare till musiken, så kan man hänga med i nyhetsflödet utan att behöva pausa i sin hobbykväll.

//Brute
Citera
2012-07-08, 19:45
Medlem
Akilles-själs avatar
Vi haren 4-rummare så förutom toa, badrum, ,kök, levnadsrummet (data, tv, soffa, säng, bokhyllor, skrivbord, stereoanlägning etc).
Sen så kommer det två lite mer udda rummen: ett litet relax/massagebänk/ljusrum med helt vita vägar, golv och tak och riktigt riktigt klart starkt dagsljus installerat eller relax belysning samt lite vadderatgolv och en ryggsträckare plus ribbstol och fotölj med massgefunktion (värdelös dock) och sen ävet ett lite störe tränings/lagerrum med crosstrainer, cyckel, bänk, multimaskin och fria vikter, hantalar, skivstång etc.
Citera
2012-07-10, 15:52
Medlem
CommonKnowledges avatar
Manga bra tips, grabbar.. Tack! Keep them coming!
Nastan lite svart att bestamma sig nu, onskar man hade fler smarum som stog tomma.
Citera
2012-07-12, 14:56
Medlem
donaukinds avatar
Ett multimediarum vore ju trevligt som fan. Sätt dit några bra högtalare och en riktigt skön soffa med en pall/schäslong. Problemet är väl att man redan har ett vardagsrum... Annars kan du ju göra som en annan sa, ställ strykbräda och sånt där inne men det känns ju inte alls lika lockande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in