Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-01, 02:51
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Någon som sitter på lite bilder ifrån användandet av en Pocket Cap?

Vet du inte vilken effekt den ger eller gillar du den? Själv så tycker jag att den suger! Den har ett fett jobbigt tryck!
Citat:
Ursprungligen postat av majkone
Pinky, funkar till det mesta och jag gillar när det går fort Blå softcap va en gammal favorit som ja inte sett på ett tag.. Nån som vet om den tillverkas fortfarande?
Ja blue softcap finns kvar ännu och används nog flitigt skulle jag tro, den är tvärbra att ha om man skall fylla med krom och vill spara färg!
Citera
2014-08-01, 04:32
Medlem
Tycker att level 5 capen är sjukt skön för allt enligt mig
Citera
2014-08-01, 14:43
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Astro

Lite Ot men är det någon som vet om det finns caps som gör en fyrkantig effekt?
Dvs att doten blir fyrkantig istället för rund.
Citera
2014-08-01, 19:30
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Astro

Njae det finns transversal, vet dock att dessa inte är vad du letar efter! En gång när min level5 var nära att kloggas för några år sedan så tog jag en spik och tryckte in i doten, vilket gav mig resultatet som du söker!
Citera
2014-08-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Astro

De med kalligrafieffekt ger fyrkantig stråle, standardcapsen på carosol också.
Citera
2014-08-02, 13:00
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Njae det finns transversal, vet dock att dessa inte är vad du letar efter! En gång när min level5 var nära att kloggas för några år sedan så tog jag en spik och tryckte in i doten, vilket gav mig resultatet som du söker!
Låter som en bra idé.
Tackar
Citera
2014-08-07, 21:40
Medlem
muntiis avatar
Citat:
Vet du inte vilken effekt den ger eller gillar du den? Själv så tycker jag att den suger! Den har ett fett jobbigt tryck!

Ja blue softcap finns kvar ännu och används nog flitigt skulle jag tro, den är tvärbra att ha om man skall fylla med krom och vill spara färg!

Jag vet inte vilken effekt den har! En polare sa att den va riktigt fräsch till tags och throwups
Citera
2014-08-08, 01:40
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Jag vet inte vilken effekt den har! En polare sa att den va riktigt fräsch till tags och throwups

Har du använt multonas eller auto k's og cap så vet du hur den fungerar typ! Tror att det är samma faktiskt!
Citera
2014-08-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkone
Pinky, funkar till det mesta och jag gillar när det går fort Blå softcap va en gammal favorit som ja inte sett på ett tag.. Nån som vet om den tillverkas fortfarande?

Både henxs å hl har blå softcap.

Vad använder ni för cap till fyllning, lines osv?

Jag kör pinky till fyllning och till lines grå skinny eller original caps. sen till bakgrund osv kör jag också original caps
Citera
2014-08-27, 02:53
Medlem
Citat:
Har du använt multonas eller auto k's og cap så vet du hur den fungerar typ! Tror att det är samma faktiskt!
Ja, de är nästintill identiska. Ett av de roligaste capsen att använda till lines, enligt mig.
Citera
2014-08-27, 21:15
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, de är nästintill identiska. Ett av de roligaste capsen att använda till lines, enligt mig.

Inte om man kör med en coversall3! Brandsläckare typ! Förr tyckte jag om den capen som fan men nu tycker jag att den är jobbig som fan! Eller nu var det ju länge sedan man körde auto k... Men på andra cannor så dammar det eller så blir det bara jobbigt att kontrollera trycket när man bytar burk osv...
Citera
2014-08-27, 21:54
Medlem
Citat:
Inte om man kör med en coversall3! Brandsläckare typ! Förr tyckte jag om den capen som fan men nu tycker jag att den är jobbig som fan! Eller nu var det ju länge sedan man körde auto k... Men på andra cannor så dammar det eller så blir det bara jobbigt att kontrollera trycket när man bytar burk osv...
Det är ett av de capsen som fungerar bäst om man vill ha högre tryck i en lågtrycks-burk och samtidigt få smala linjer. Dammet är helt klart en smaksak, däremot går det att reglera beroende på teknik. Den enda nackdelen jag ser med capet är väl att det bidrar till att man förbrukar burken snabbare än med andra caps i skinny-klassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in