Köp en docka för hårddisken med USB-anslutning, finns på Teknikmagasinet och andra lustiga ställen för några hundringer. Montera ur, stoppa i och använd som extern hårddisk - samtidigt som du får tillgång till alla filer som redan ligger på den.
Varsågod! Kom dock ihåg att kolla om du har SATA- eller IDE-anslutning på disken först innan du köper en docka, så den passar. IDE är breda med många pinnar, SATA är liten med platta kontaktytor.
Jag har lite problem att få igång min gamla hårdisk, misstänker att den är trasig...
När jag går in på datorhantering så står det att det finns en disk men det går inte att trycka initiera disk, det kommer bara upp en skylt dom säger "felaktig funktion"
Jag funderar på att koppla in min gamla hårddisk till min nya dator. Men jag har bara två små SATA uttag som båda är upptagna (av cd-läsaren och min nuvarande hårddisk). Kan man köpa någon slags extra kabel för att koppla in hårddisken? Det är den lilla kabeln jag saknar: bild
Jag funderar på att koppla in min gamla hårddisk till min nya dator. Men jag har bara två små SATA uttag som båda är upptagna (av cd-läsaren och min nuvarande hårddisk). Kan man köpa någon slags extra kabel för att koppla in hårddisken? Det är den lilla kabeln jag saknar: bild
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!