2012-07-13, 11:19
Medlem
Ska köpa en säng nu och vi tänkte köpa en IKEA säng sultan 2x80cm och sen en fräck sängram vi hittade på xxxlutz, kommer med matchande byrå, sängbord etc.

Problemet är nu att enligt personalen kan man inte ha en ramsäng i den sängramen, utan man måste köpa ribbotten och sen en madrass på det.

Nu känner jag mig direkt lite anti till det valet, men är det så stor skillnaden mellan en ramsäng och en säng med ribbotten och en skummadrass?
Citera
2012-07-13, 11:32
Medlem
muscleheadss avatar
Vilken kort säng!

Går den inte att modifiera lite så det passar då? Hemmabygge?
En sultan på IKEA är väl ingen lyxsäng direkt men jag skulle föredra den mot en simpel skummadrass alla dagar (eller ja, nätter).
Citera
2012-07-13, 11:46
Medlem
Sereenas avatar
Skummadrass skulle jag då inte ha om jag så fick betalt för det. Resårkärna, och om man inte kan ha en kärna (madrass med ram) så en resårmadrass.

Har aldrig gillar ribbottnar heller för den delen, men det är pga gamla sorten där ribborna hade en tednens att glida runt så att man fick jättemellanrum som man gled ner i...

Föredrar kärnor med medar alt ramar som är anpassade för dom.
Citera
2012-07-13, 12:18
Medlem
Två stycken 80x200 madrasser då =)

Jag tror inte skummadrasserna som man har på ribboten är dålig kvalite, ligger på 1500kr och uppåt.
Förklaringen var att i både Tyskland och Österrike så finns inte ramsängar.

Men ingen som har erfarenhet av sängarna på xxxLutz, ganska så häftiga möbler (http://www.arte-m.de/english/models/bedrooms/acasa)

Mest flickvännen som vill ha just den typen dock.
Citera
2012-07-13, 13:27
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbepolarn
...
Skum-madrasser är säkert inte en dålig idé, men det finns idéer som gör att man sover så mycket bättre och skönare.

Sängstommen som ni kollat på är ju inte särskilt unik på något som helst sätt, jag tycker mig ha sett snarlika på ett flertal ställen. Så kolla runt på lite fler ställen så ni säkert hitta något liknande som ni bägge uppskattar.

Vad har du emot en vanlig resårmadrass och hur har du lyckats få för dig att dom inte har sådana i tyskland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in