2012-07-22, 23:00
Bannlyst
Jag som rest utomlands har sett ostbågar i olika länder.

Personligen tycker jag att Sveriges ostbågar smakar bäst och dem utomlands smakar lite beskt och är klena och små och ser konstiga ut och dem har extrema små påsar I Sverige är ostbågarna mycket godare och kommer i stora påsar och det gillar jag

Men min fråga är varför ser och smakar ostbågarna inte likadant i alla länder? När jag reste utomlands så saknade jag Sveriges ostbågar oerhört mycket och var mycket ledsen av att vara en hel månad utan Sveriges ostbågar

Men som sagt så är jag tillbaka i Sverige och kan proppa i mig massa "svenska ostbågar"
(Dem jag gillar)

Men som sagt varför smakar dem inte likadant i alla länder?
Produceras inte ostbågarna av samma företag?
Citera
2012-07-22, 23:03
Medlem
Märken antagligen... dom har väl inte OLW överallt precis.
Citera
2012-07-22, 23:15
Medlem
j1nxs avatar
Har aldrig käkat ostbågar utomlands men kan mycket väl vara så att dem smakar annorlunda. Tror som föregående skribent säger att det handlar om märken sämre kvalité osv. Ungefär som bakelser utomlands dem smakar i princip BARA socker.
Citera
2012-07-22, 23:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Har aldrig käkat ostbågar utomlands men kan mycket väl vara så att dem smakar annorlunda. Tror som föregående skribent säger att det handlar om märken sämre kvalité osv. Ungefär som bakelser utomlands dem smakar i princip BARA socker.

Vad fan käkar du för bakelser och var har du ätit dom?

TS:
Vad fan tror du? För att dom inte använder vare sig likadana maskiner eller använder samma recept som OLW. Varför smakar Estrellas krokar annorlunda jämfört med OLWs?
Citera
2012-07-22, 23:28
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

TS:
Vad fan tror du? För att dom inte använder vare sig likadana maskiner eller använder samma recept som OLW. Varför smakar Estrellas krokar annorlunda jämfört med OLWs?
Käkat många bakelser utomlands,har polare som säger likadant.
Citera
2012-07-22, 23:29
Medlem
Du skrev i ett tidigare inlägg, att enligt islam ska man helst inte prata om man inte har något vettigt att säga. I alla fall så är det nog så att det finns en mängd olika tillverkare av ostbågar, och alla har de sin egen smak. Tänk som med bröd, ketchup, korv, ost, choklad och så vidare.
Citera
2012-08-09, 01:33
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

TS:
smakade*
Estrella producerar tyvärr inte längre ostbågar. Allt slutade hastigt för några år sedan då de bytte till solrosolja i ostbågarna. Konsumenterna blev som galna, de smakade skit rent ut sagt! Till slut insåg Estrella att Vi bojkottade deras ostbågar, så de slutade att producera dem.

Detta är väldigt synd då jag fann Estrellas ostbågar (innan solrosoljan) att vara mycket större och godare än OLWs. Fasiken också, jag saknar dem.
Citera
2012-08-09, 16:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
smakade*
Estrella producerar tyvärr inte längre ostbågar. Allt slutade hastigt för några år sedan då de bytte till solrosolja i ostbågarna. Konsumenterna blev som galna, de smakade skit rent ut sagt! Till slut insåg Estrella att Vi bojkottade deras ostbågar, så de slutade att producera dem.

Detta är väldigt synd då jag fann Estrellas ostbågar (innan solrosoljan) att vara mycket större och godare än OLWs. Fasiken också, jag saknar dem.

Nåja, min poäng kvarstår.
Citera
2012-08-09, 19:03
Medlem
wonderlands avatar
OLW är ju outstandning, annars tycker jag olika märken smakar nästan likadant. OLW har ett jäkligt bra recept helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in