• 2
  • 3
2014-05-08, 00:01
Medlem
Asklepioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
I denna knaster tråd hoppas jag få svar på min fråga.

Hur lång tid tar det för 150ml aceton att dunsta från 25 gram tobak ?

Jag gissar på 3-5 timmar har jag rätt ?
50ml duger bra.
Bra ventilation och tunt lager på en plåt så tar det några timmar.
Stå över natten är annars säkrast. Är du hetsig på att röka så kan du strö lite pulver direkt utan aceton.
Citera
2014-05-08, 08:52
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklepios
50ml duger bra.
Bra ventilation och tunt lager på en plåt så tar det några timmar.
Stå över natten är annars säkrast. Är du hetsig på att röka så kan du strö lite pulver direkt utan aceton.

Jag har tagit hela 150ml och det kommer förmodligen ta en vecka för det att dunsta.
Jag kommer hälla ut 100ml och skiter i om det försvinner lite styrka på detta denna gången.
Fick svar på detta försent tyvärr men nästa gång så kommer jag bara att fukta tobaken med aceton och mosa in pulvret med fingrarna. Då kan det nog torka på ca 2 timmar.

Men det fungerar otroligt bra att röka bara pulvret med tobak, blir lite små nojig att det kommer pulver ner i lungorna dock.
AB-pinaca röks det på nu.
Citera
2014-05-08, 11:42
Medlem
Asklepioss avatar
Citat:
Jag har tagit hela 150ml och det kommer förmodligen ta en vecka för det att dunsta.
Jag kommer hälla ut 100ml och skiter i om det försvinner lite styrka på detta denna gången.
Fick svar på detta försent tyvärr men nästa gång så kommer jag bara att fukta tobaken med aceton och mosa in pulvret med fingrarna. Då kan det nog torka på ca 2 timmar.

Men det fungerar otroligt bra att röka bara pulvret med tobak, blir lite små nojig att det kommer pulver ner i lungorna dock.
AB-pinaca röks det på nu.
Nej det kommer inte ta en vecka. Aceton är väldigt flyktigt och det tar max 5h.
Häll inte ut något, förstör du allt bara. Viktigt att du är på ett ventilerat ställe.
Citera
2014-05-12, 21:03
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklepios
Nej det kommer inte ta en vecka. Aceton är väldigt flyktigt och det tar max 5h.
Häll inte ut något, förstör du allt bara. Viktigt att du är på ett ventilerat ställe.

Jag hällde ut nästan all aceton.
Förmodligen ca 140 ml och sedan torkade tobaken snabbt.
Det fungerade otroligt bra så jag tror inte mycket av AB-pinacan var kvar i acetonet som jag hällde ut på en gräsmatta. 27 gram perfekt mix.
Citera
2014-05-13, 01:02
Medlem
Citat:
Jag hällde ut nästan all aceton.
Förmodligen ca 140 ml och sedan torkade tobaken snabbt.
Det fungerade otroligt bra så jag tror inte mycket av AB-pinacan var kvar i acetonet som jag hällde ut på en gräsmatta. 27 gram perfekt mix.
Nästa gång föreslår jag av egen erfarenhet att du sprutar i önskad mängd aceton, löser upp pulvret i det och sedan har i tobaken och vispar runt med en visp av något slag.
Ställ i ett halvöppet fönster för ventilation och plattar ut ett tunt lager som den ovannämnde skrev
Citera
2014-05-13, 01:29
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokzic
Nästa gång föreslår jag av egen erfarenhet att du sprutar i önskad mängd aceton, löser upp pulvret i det och sedan har i tobaken och vispar runt med en visp av något slag.
Ställ i ett halvöppet fönster för ventilation och plattar ut ett tunt lager som den ovannämnde skrev

Detta låter toppen.

Jag kommer nog ta ca en ml per gram tobak som jag blandar med nästa gång.

1/4 gram pulver i en djup skål med ca 7 ml aceton och efter ett tag när det är upplöst så tänker jag stoppa ner 7 gram tobak och röra runt det med en kniv och gaffel. Kineser skulle nog göra detta med pinnar.

Detta blir att testa i morgon.
Citera
2014-05-13, 10:41
Medlem
Asklepioss avatar
Citat:
Detta låter toppen.

Jag kommer nog ta ca en ml per gram tobak som jag blandar med nästa gång.

1/4 gram pulver i en djup skål med ca 7 ml aceton och efter ett tag när det är upplöst så tänker jag stoppa ner 7 gram tobak och röra runt det med en kniv och gaffel. Kineser skulle nog göra detta med pinnar.

Detta blir att testa i morgon.
100ml/100g är en bra standard.
Citera
2014-05-13, 15:59
Medlem
OdCaBos avatar
Om du rör om torkar det snabbare. Ha det i en miljö där luften rör sig.

Ha nåt varmt under (värmekudde). Tänk acetonhasch och hur man får sådant att torka. Samma princip här.
Citera
2014-05-28, 15:36
Medlem
Dalarnaskungs avatar
Hej på er!
Är ute på mitt sommarställe och myser, bara jag och hunden och en riktigt lång ledighet! Jag hade inget röka med mig dock en del "pulver" och nu ska ni få ett tips som en annan dalakung gav mig i veckan, som dessutom är gratis!
Jag fick smaka hans mix och blev först orolig att jag satt och rökte realdeal! Men det va brännässlor.
Dessa hade plockats och rengjorts i varmt vatten och sedan torkat. Sedan innan det riktigt torkat så hade han delat upp nässlorna i två högar och körde den ena på svag värme i luftverme ugn. Sedan blandade han båda högarna igen. Han påstår att det får en bättre smak på detta viset. När det hela torkat riktigt så smulade han sönder allt och gjorde som vanligt när man gör en mix. Frågan mig inte vilket pulver som användes, men jag tror pinaca.
Jag föredrar att röka det som jag rökte hans nässlor (genom en vattenbong med iskallt vatten)
Detta tycker jag ni ska prova om ni vill ha någonting som smakar riktigt nice. Jag har fått en ny favorit mix.
Jag kallar den "Nettles fire"
Återkom om ni provat, vore kul att höra vad ni tycker.
Lev gott alla stoners.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in