• 2
  • 3
2013-09-13, 18:00
Medlem
mrmoonlightss avatar
Det finns en massa andra "rttigheter" som har frntagits Breivik. Han r bervad p sin frihet till att brja med. Och precis som fr alla andra fngar begrnsas hans livsutrymme av skerhetsskl. I hans fall finns det mer restriktioner n fr andra fngar. Framfrallt fr att skydda honom sjlv, men ven fr att skydda allmnheten. Varfr skulle just yttrandefriheten vara en srskilt viktig rttighet? r det fr att journalister lever p den?
Citera
2013-09-13, 20:18
Medlem
Sjlvklart ska man inte ha undantag, r fr yttrandefrihet och str fr det, visst jag tycker ABB r en jvla galning, och tycker ocks ddsstraff skulle vara p sin plats(personlig uppfattning sger inte det r "rtt" bara vad jag tycker), men han ska fortfarande f dra sina galna ider, annars kan ju Norge lika vl sluta kalla sig demokrati.
Citera
2013-09-13, 20:38
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det finns en massa andra "rttigheter" som har frntagits Breivik. Han r bervad p sin frihet till att brja med. Och precis som fr alla andra fngar begrnsas hans livsutrymme av skerhetsskl. I hans fall finns det mer restriktioner n fr andra fngar. Framfrallt fr att skydda honom sjlv, men ven fr att skydda allmnheten. Varfr skulle just yttrandefriheten vara en srskilt viktig rttighet? r det fr att journalister lever p den?
En rtt vanlig freteelse hos personer med en IQ ver 80 r att de tycker det r trevligt att f uttrycka sin mening utan att folk bestmmer hurvida det r tilltet eller ej.
Citera
2013-09-14, 01:50
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Sjlvklart ska man inte ha undantag, r fr yttrandefrihet och str fr det, visst jag tycker ABB r en jvla galning, och tycker ocks ddsstraff skulle vara p sin plats(personlig uppfattning sger inte det r "rtt" bara vad jag tycker), men han ska fortfarande f dra sina galna ider, annars kan ju Norge lika vl sluta kalla sig demokrati.

Var har du varit de senaste tjugo ren? Yttrandefriheten r redan inskrnkt. Det finns redan undantag. Hets mot folkgrupp r ett tydligt undantag frn yttrandefriheten.
Citera
2013-09-14, 19:16
Medlem
Dolmances avatar
HMF lagstiftningen r numera en papperstiger.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in