2025-02-21, 17:56
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Kan man ta färja dit från Manila?
Ja 2Go båtar går från Manila
Citera
2025-02-22, 17:47
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Får man fråga varför du skall dit?

En brud så klart är väl den vanligaste anledningen o dra till SE Asia, vi pratar varje dag och träffa henna via Pina Love men det är inte enda anledningen jag drar till landet för. Behöver ett miljöombyte detta året för är så fruktansvärt less på mina gråa vardag här hemma.
Senast redigerad av Kampf-Kommando 2025-02-22 kl. 17:52.
Citera
2025-02-22, 17:51
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
När jag var ute på kvällen så var 90% av säljarna på marknader Muslimer. Köparna 30%. Kan ha ändrats idag så klart. Men att det inte finns Muslimer i CDO som du påstår är helt fel.

Den som tvivlar kan se på t.ex google maps och se hur många Moskéer CDO har.

CDO är mediokert och smutsigt och har en helt annan inställning till utlänningar enligt min erfarenhet. Den underbara gästvänligheten som Phil annars är kända för är inte samma i CDO.

Läser man på nätet så är Cagayan som även kallas "City of golden smiles" känt för sin enorma gästvänlighet och katolicismen är mer dominant än islam
Citera
2025-02-22, 22:34
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
En brud så klart är väl den vanligaste anledningen o dra till SE Asia, vi pratar varje dag och träffa henna via Pina Love men det är inte enda anledningen jag drar till landet för. Behöver ett miljöombyte detta året för är så fruktansvärt less på mina gråa vardag här hemma.
Såklart !
men hur många måste göra samma idiot resa om o om igen! innan tänka till före ?
"mmm träffade min kärlek på andra sidan av planeten via internet" ..
kolla tex den här
https://www.youtube.com/watch?v=TkApsrAZNQM
så kanske du gör som en någorlunda smart person..
åk dit utan bokade möten o kolla läget..
Upplev träffa folk på plats !
Senast redigerad av DjStef 2025-02-22 kl. 22:37.
Citera
2025-02-22, 22:36
Medlem
DjStefs avatar
å som jag skrev förut så är CDO 70% katolskt ! så den skiten behöver du inte oroa dig för... men resten ..hua
Citera
2025-02-23, 06:18
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Kommer att dra till Cagayan De Oro och bo där ett tag men det ligger ju på Mindanao som har ett ganska dåligt rykte, mycket mord o rån särskilt mot turister verkar det som. Nån amerikan vart ju ihjälskjuten och rånad nyligen på östra delen.

Men Cagayan ger intrycket av att vara ganska säkert och modernt med mycket utlänningar så kan man känna sig någorlunda säker i staden utan o konstant vara paranoid över att kidnappas av några galna Jihaddister eller bli rånmördad?
Det är helt grönt, du kan åka. Det är som vilken storstad som helst. Jag bodde där under några år, inga konstigheter. Finns väl mussar, men inget man märker av, ja på marknaden kanske. Och mycket utlänningar, få turister, mest boende, pensionerade amerikanare är största gruppen. Och han som fick sätta livet till, en vlogger de fann ut att hans fru hade arrangerat mordet på.
Citera
2025-02-23, 20:13
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Såklart !
men hur många måste göra samma idiot resa om o om igen! innan tänka till före ?
"mmm träffade min kärlek på andra sidan av planeten via internet" ..
kolla tex den här
https://www.youtube.com/watch?v=TkApsrAZNQM
så kanske du gör som en någorlunda smart person..
åk dit utan bokade möten o kolla läget..
Upplev träffa folk på plats !

Redan sett den och hört alla historier så jag är ganska förberedd för alla former av scams och kommer att ha radarn på hela tiden, tjejen jag pratar med nu vägrade tillomed pengar när jag ville hjälpa henne med tandläkare så det är ett bra tecken. Snubben i videon är ganska dum i huvudet som blir så blåst och kan bara skylla sig själv.
Citera
2025-02-24, 07:20
Medlem
Honkenbonkens avatar
Citat:

Jaha så var det inte för mig i alla fall..åk dit och kolla av läget det enda rådet jag kan ge dig. Åk inte direkt till henne stanna några dagar i Manila sedan Cebu och sist Cagayan så du får känna på landet.
Citera
2025-02-24, 08:31
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Jaha så var det inte för mig i alla fall..åk dit och kolla av läget det enda rådet jag kan ge dig. Åk inte direkt till henne stanna några dagar i Manila sedan Cebu och sist Cagayan så du får känna på landet.

Så jag hade tänkt, kör en eller två veckor i Manila där jag landar först och sedan bär det av till CDO. Medans jag är i Manila kan jag skaffa Filippinskt SIM kort och förlänga visumet som nog är bland det viktigaste o göra först.

Airbnb eller Booking är bästa ställena att fixa temporärt boende på va?
Citera
2025-02-24, 12:25
Medlem
Honkenbonkens avatar
Citat:
Så jag hade tänkt, kör en eller två veckor i Manila där jag landar först och sedan bär det av till CDO. Medans jag är i Manila kan jag skaffa Filippinskt SIM kort och förlänga visumet som nog är bland det viktigaste o göra först.

Jag har använt Agoda mest då jag tycker att de har bäst utbud i Filly.
Manila är inte så jättetrevligt men det finns lite roliga ställen kvar på M H De Pilar gatan tex LA Cafe fixa ett boende nära finns bra utbud där.
Sedan så kan du dra till Puerto Galera med buss från Manila så du får lite sol o bad och lite action där med.
Lycka till Gold diggers finns det oändligt av där nere ofta styrda av sin riktige pojkvän eller släkt.
Du har 30 dagar på dig så dra till Cebu om du skall förlänga , på Mactan har dom en bra och snabb imigration office.
Senast redigerad av Honkenbonken 2025-02-24 kl. 12:28.
Citera
2025-02-24, 20:09
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Så jag hade tänkt, Medans jag är i Manila kan jag skaffa Filippinskt SIM kort och förlänga visumet som nog är bland det viktigaste o göra först.
1a förlängningen kan du göra online....
Citera
2025-02-25, 08:03
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
1a förlängningen kan du göra online....

Läste det men flera sa att det kan bli en del strul med appen när man ska gör det på nätet eller tycker du det funkar prima på senaste?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1926794

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in