Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-12, 19:44
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Stränder, stor fördel Phil.
Folket, något bättre i Phil
Uteliv, stor fördel Thai

Ger mitt svar på mina erfarenheter snart 20 år.. (ingen tävling hoppas jag)

Stränder, Stor fördel Ph
Folket, Stor fördel Ph ..( man kan ju prata engelska även i provinserna)
Uteliv, 50/50 skulle jag säga... (vart mkt i thai men aldrig där bara thai folk vart o partat...vart många ggr solo västerlänning på Ph ställen o haft så skoj )

kul om fler postade
Citera
2024-11-12, 21:35
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Ger mitt svar på mina erfarenheter snart 20 år.. (ingen tävling hoppas jag)

Stränder, Stor fördel Ph
Folket, Stor fördel Ph ..( man kan ju prata engelska även i provinserna)
Uteliv, 50/50 skulle jag säga... (vart mkt i thai men aldrig där bara thai folk vart o partat...vart många ggr solo västerlänning på Ph ställen o haft så skoj )

kul om fler postade

Stränder: Medhåll på den, utbudet av fantastiska stränder på Filippinerna känns nästan oändligt!

Folket: Medhåll även här, språket förstås men skillnaden är stor vad gäller respektive religion. Thai=Buddhister, Ph=Katoliker och skillnaden märks tydligt i folks personlighet och bakgrund.

Utelivet: Klart bättre i Thailand, de har väsentligt längre erfarenhet av turism.

Bott nära 4 år i Thailand och tillbringat några månader i Ph och då främst på Negros, Bohol och Cebu!
Citera
2024-11-13, 20:13
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Utelivet: Klart bättre i Thailand, de har väsentligt längre erfarenhet av turism.

själv tycker jag inte uteliv o turism behöver vara ihop...party off tourist places the best !!
Citera
2024-11-15, 15:44
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
själv tycker jag inte uteliv o turism behöver vara ihop...party off tourist places the best !!

Vad man själv föredrar är väl en sak. Det finns de som hellre hänger på lokala sunkhak än går på flashiga uteställen såklart. Men generellt hör ju utelivet ihop med turismen om man inte själv bor i landet ifråga. En annan grej som tillhör utelivet är matkulturen, där är Thailand helt överlägsna.
Citera
2024-11-16, 18:30
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Vad man själv föredrar är väl en sak.
Är det inte därför vi postar här....för att utrycka sin åsikt ?
Citat:
Det finns de som hellre hänger på lokala sunkhak än går på flashiga uteställen såklart. Men generellt hör ju utelivet ihop med turismen om man inte själv bor i landet ifråga.
Varför skulle det vara Sunkhak för att det inte turist ställe ? Vart på flertalet ställen i bla Thong lor Bangkok som det inte var en vit människa på förutom jag..o är absolut flashigt ! Samma sort ställen finns såklart i Filli oxo.
Citat:
En annan grej som tillhör utelivet är matkulturen, där är Thailand helt överlägsna.
smaksak...tycker jättemycket om thai käk men efter en vecka brukar jag leta upp något annat att äta...Finns mkt Thai food i Ph om man vill, likaså mkt korea o japanska köket finns
Gillar många Ph rätter som till ex Sinigang sen all seafood med tuna som extra plus.
Citera
2024-11-23, 09:57
Medlem
Funderar på att planera en längre resa nästa år till Filippinerna.

Har aldrig varit där tidigare så undrar vilka ställen som är bäst för mig.

Söker sol, bad, tjejer och att de ska vara ett tryggt område. Vart åker man? Vilka alternativ finns?

Har varit i Thailand men tycker de pratar för dålig engelska och Funderar på om Filippinerna är bättre avseende det?
Citera
2024-11-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Funderar på att planera en längre resa nästa år till Filippinerna.

Har aldrig varit där tidigare så undrar vilka ställen som är bäst för mig.

Söker sol, bad, tjejer och att de ska vara ett tryggt område. Vart åker man? Vilka alternativ finns?

Har varit i Thailand men tycker de pratar för dålig engelska och Funderar på om Filippinerna är bättre avseende det?

Väder skillnad mot thailand? Hur ser det ut?

När jag kollar på nätet verkar thailand har fler soltimmar på vintern?
Citera
2024-11-23, 18:45
Medlem
DjStefs avatar
visste inte att Thailand hade vinter...
Här i filli kör vi max med "wet and dry season"...men det är samma samma lite beroende vart man befinner sig
Citera
Idag, 02:07
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Ska det bli dyrare och svårare att förlänga Visumen snart? Massa rykten som cirkulerar, ligger det nåt konkret alls i det?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1926794

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in